D
de marte
Guest
Zo is dat. Gewoon vis in die glazen broodtrommel stoppen
kaylee_D zei:Ik twijfel nog of ik een koppeltje/harempje neem of dat ik kies voor bijv. 2 dames. Maar ik ben ook met een aantal die veel meer van killi's weten aan 't overleggen hoe en wat.
kaylee_D zei:Ik twijfel nog of ik een koppeltje/harempje neem of dat ik kies voor bijv. 2 dames. Maar ik ben ook met een aantal die veel meer van killi's weten aan 't overleggen hoe en wat.
Nienepien zei:kaylee_D zei:Ik twijfel nog of ik een koppeltje/harempje neem of dat ik kies voor bijv. 2 dames. Maar ik ben ook met een aantal die veel meer van killi's weten aan 't overleggen hoe en wat.
Lees je �berhaupt wat velen hier tegen je zeggen? Dat kleine bakje is een vaas, geen aquarium.

Mascha&Ivo zei:Alsof ongenuanceerd roepen zo veel nut heeft....
Het getuigd in ieder geval niet van enige kennis over hoe bepaalde killi's toch jarenlang succesvol worden gehouden, gekweekt en onder liefhebbers worden verdeeld. Voorbeeld: http://www.alfanita.se/fishroom.htm
Niet dat daarmee gezegd is dat het altijd maar goed gaat en Kaylee goed zal afgaan, maar voor het gebrek aan alle nuance zoals hier in dit topic is geen enkele mij overtuigende grond.
~ Ivo
Mascha&Ivo zei:Alsof ongenuanceerd roepen zo veel nut heeft....
Het getuigd in ieder geval niet van enige kennis over hoe bepaalde killi's toch jarenlang succesvol worden gehouden, gekweekt en onder liefhebbers worden verdeeld. Voorbeeld: http://www.alfanita.se/fishroom.htm
Niet dat daarmee gezegd is dat het altijd maar goed gaat en Kaylee goed zal afgaan, maar voor het gebrek aan alle nuance zoals hier in dit topic is geen enkele mij overtuigende grond.
~ Ivo
Nienepien zei:Mascha&Ivo zei:Alsof ongenuanceerd roepen zo veel nut heeft....
~ Ivo
De nuance is dat er best garnalen in kunnen of slakken, maar als permanent verblijf voor vissen is de bak gewoon te klein. Als kweekbak zou het kunnen, al vind ik dat ook klein, maar voor enkele dagen is dat ok�, of de eerste dagen voor jongbroed.
Ik vind bettamannen in jampotten ook zo tenenkrommend, al is dat schijnbaar de normale manier om de dieren te houden.
Dat iets heel veel gedaan wordt, maakt het in mijn ogen nog niet de juiste manier.
+1
Mascha&Ivo zei:Heeft een van jullie de link die ik doorstuurde (serieus) bekeken?
Kijk bv. eens verder dan die kleine killi bakjes om te constateren dat er grote zijn voor grote vissen die ruimte nodig hebben. Dit zijn geen mensen die onvoorzichtig met hun dieren omgaan.
Komt bij dat dit wel degelijk permanente bakjes kunnen zijn -ook bij twee kwekers waar wij wel eens in huis zijn geweest.
Is een kwestie van goed onderzoek doen naar bv. zwem- en (gesuggereerd maar lang niet altijd is die suggestie terecht!) jagend gedrag.
Chromaphyosemions bv. hangen de hele dag op dezelfde plek en ook om te eten of te paren (jagen doen genoeg Chromaphyosemions niet) verplaatsen ze zich zo min mogelijk.
Je ziet het ook terug bij visjes uit een ander genus: Parosphromenus die volgens de echte kenners en liefhebbers zelfs goed in 5 tot 8 liter zouden kunnen. En ga nu niet stellen dat dit dierenbeul zijn want het gaat hier om mensen die proberen de soorten voor uitsterven te behoeden nota bene. Die gaan niet zuinig om met zulke tere en bedreigde visjes. Die killi kwekers is er overigens evenzo alles aan gelegen een bepaalde locatievariant in stand te houden.
Maar och het is zo makkelijk gesteld zo'n keiharde minimumeis voor vissen.
En het moge toch duidelijk zijn dat wij hier de vissen graag in een adequaat aquarium zien en bij twijfel is dat liever een maatje groter dus over een nacht ijs gaan we ook niet.
Nienepien zei:Dit is een forum en ik vind dat de mensen hier het nog heel netjes houden hoor.
Ik vind 30 bij 20 en 20 geen bak voor een vis, geen enkele. Als kweekbak, misschien, maar niet als permanente woning.
Zap: zou je iets niet mogen zeggen als je iets fout vindt, alleen om iemand te sparen?
Botia zei:Ancistrusen die rond de 15cm worden horen ook niet thuis in 60 en 80cm bakjes. Al doen veel mensen het helaas wel.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.