Wat is er nieuw

Killi georiënteerde 215ltr aquarium.(Zeebaars)

• Onderwerp starter Onderwerp starter zeebaars
  • Startdatum Startdatum
Ziet er goed uit en de Ludwigia mullertii lijkt mij ook wel een leuk plantje...hoop voor je, dat die een beetje rood blijft.

Heerlijke vissen die Sjoestedti's hier zwemmen er ook 8 in mijn bak.
Een genot om naar te kijken!

Mooie bak! Goed te zien dat je bak wat dichter aan het groeien is, zullen je sjoe's wel waarderen.

Dank je Pirke. Zijn geweldige Killi vissen. Jij hebt ook hele mooie vissen zwemmen.

Er is ondertussen wel een en ander veranderd.
Draadalg is nu veel aanwezig. Met name de varens en anubias hebben er last van.
Overweeg om geleidelijk aan vloeibare plantenvoeding toe te gaan voegen. Twijfel nog, misschien verdwijnt het nog.
De Echinodorus vesuvius heb ik eruit gehaald en vervangen door Ludwigia mullertii. Beetje andere kleur erin. Plant lijkt goed aan te slaan.

Ik heb een blauwe achterkant poster geplaatst. Ik moet er zelf erg aan wennen.
De Valisneria is gaan verslijmen. Heb voor de oppervlakte Hygroyza aristata. Lijkt goed te groeien.

De vissen doen het prima.

573311_0_82_aquaforum071115.jpg

Leuke verandering die blauwe achterwand.
Heb ik zelf ook, al hoe wel de alg op de achterwand deze al redelijk heeft gecamoufleerd.

Dank je wel allemaal.
Weer paar kleine veranderingen gemaakt.
De Valisneria was aan het verslijmen en heb ik verwijderd.
Om toch een beetje de slangen en instroompijp te verbergen heb ik Mexicaans Eikenblad(Shinnersia rivularis) links achter/zijkant geplaatst.
De Ludwigia mullertii doet het nog steeds goed en geeft wat kleuren contrast.
Over de groei aan de linkerkant ben ik wel tevreden maar de varens aan de rechterkant lijken het een beetje moeilijk te hebben.
Ben begonnen met het toevoegen van een klein beetje(2 mm) plantenvoeding dagelijks. Gebruik Plantenpracht.
Nu nog leren mooie straatjes te planten. 🙁
Draadalg wordt ook al iets minder.

Beetje inzoomend op de rechterkant
927219_0_82_dscn3762.jpg

Linkerkant
619446_0_82_dscn3760.jpg

totaaltje
257689_0_82_dscn3753.jpg

Hoi Andr�,

Ik vind die achterwand echt mooi staan, de aquael zit mooi vol met planten.
Nu nog de draadalg minder.
De Sjoes zijn echt fantastisch!

groetjes John.

Dank jullie wel. :petjeaf:
John, heb er goede hoop op dat de draadalg tijdelijk is met de genomen maatregelen.
Ben erg blij met de Sjo. Ik heb de eitjes besteld bij een hobbykweker, Nienepien.

Tijd voor een update. In de Aquael is de begroeing een beetje ontploft. Wordt tijd om weer beetje in vorm te snoeien.
Draadalg wordt niet meer(maar ook niet minder)
Denk dat ik de ernstig aangedane bladeren met draadalg ook weg snoei om op die manier veel draadalg uit de bak te halen.
Vissen doen het geweldig.

421641_0_82_dscn3814.jpg

633132_0_82_dscn3809.jpg

566843_0_82_dscn3808.jpg

523612_0_82_dscn3800.jpg

Prachtig die Niger delta's. Hoeveel zitten er nu eigenlijk in deze bak ? Ik zie op de foto's altijd mannen, heb je er ook vrouwtjes bij zitten ?

Dank John.
Poll, ik meen dat er negen Nigerdelta's in zwemmen. 4 vrouwen en 5 mannen en 2 borstelmeervallen.
Mannen zijn meer foto genieker en hangen graag voor het glas, kijkend naar de andere kant van het glas, wachtend op voedsel... :chef:

Aja, ik zie nu op de eerste foto van je vorige post dat er ook een (of 2?)vrouw(en) zwemt(men) aan het oppervlak.
Ja de mannen zijn bij deze soort idd foto genieker, wat een prachtige kleuren he.

Als je nog veel last hebt van draadalgen, wat ik bijna niet zie op je foto's, zou je eventueel enkele japonica garnalen kunnen toevoegen. Deze zijn volgens mij ook groot genoeg om niet als hapje aanzien te worden door de killi's.

Hoi Andr�,
Hoe gaat het bij je? Je vissen zien er echt geweldig uit en zullen zo'n beplante bak wel waarderen. Heb je die draadalg nog in toom kunnen houden?
Het is inderdaad een leuk gezicht hoe die makke vissen voor het glas zitten te wachten op eten. 🙂

Korte update zonder foto's.
De vissen in de aquael doen het prima. Ik heb eikenbladvaren toegevoegd. Drijven aan de rechterkant en links gepoot.
Draaddalg goed onder conrole. Ik had de planten die het ergst eer aan toe waren met draadalg uit het aquarium verwijderd.
De draadalg is niet meer in die mate terug gekomen als voorheen. Voeg ieder dag een klein beetje planten voeding toe.
Het verschil is dat de meeste planten niet meer zo lang gerekt naar het icht toe groeien. Maar geleidelijk en rustig groeien. De meeste planten zien er ook mooi uit. Ik hou de verlichting denk ik maar voorlopig aan nog op 7,5 uur per dag, om te voorkomen dat de draadalg weer toeslaat.

Weer eens een paar foto's: Blijft geneiten met deze vissen.

424148_0_82_p3094509.jpg

545695_0_82_09032016.jpg

Het blijft een mooie bak met zeer bijzondere vissen Andr�!
Die eerst foto, het is net een reuzenhaai, was ie aan het plankton scheppen of krill happen?

Groetjes John.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan