Krabben in mijn aquarium


Best lachen boven water hebben ze nu wat moeite om hun plek te vinden geloof ik want daar is natuurlijk niet veel ruimte. Dus ik hoor nu af en toe gekriebel en gekrabbel en zag net een kluwen krabben op een eheim slang.

Vwb het transport het volgende. Ze zaten dit keer per stuk verpakt in plastic bakjes samen in een zak. Met in ieder bakje een brok schuimrubber met water erin. Die kon ik uitknijpen en dan kwam er water uit.

Samen in een tempex doos met 3 heat packs er in. Vorige keer ook een tempex doos maar met 2 heat packs. De heat packs dit keer waren heel warm ik denk wel 30 graden. Vorige keer waren ze niet warm.

Het transport duurde dit keer 24u korter, met meer warmte en meer vocht dus.

Op deze manier zou ik het geen dierenmishandeling noemen maar te vergelijken met een vliegreis naar Australië voor mensen oid.

Gelukkig maar want als ze weer dood waren geweest zou ik me vreselijk schuldig gevoeld hebben.

Maar ze waren verre van dood ze renden zo mijn bak in. :D

Heb je geen eilandjes voor je krabben dan, dat ze zo weinig ruimte hebben? En als ze qua hoogte weinig ruimte hebben kan je toch je water laten zakken?

€ 1,88 45%OFF | Turtle Island Platform Aquarium Reptile Hollow Dock Floating Aquarium Decor can CSV
 
Heb je geen eilandjes voor je krabben dan, dat ze zo weinig ruimte hebben? En als ze qua hoogte weinig ruimte hebben kan je toch je water laten zakken?

€ 1,88 45%OFF | Turtle Island Platform Aquarium Reptile Hollow Dock Floating Aquarium Decor can CSV
Ik heb best veel droog oppervlak boven water maar niet overal een 5 baans weg naartoe. Het was alleen de 1e 2 dagen dat ze over elkaar heenkropen bij wegversmaliingen. Nu zitten ze gewoon overal en nergens.
 
Een jonkie uit Duitsland links
 

Bijlagen

  • IMG_20191205_183834.jpg
    IMG_20191205_183834.jpg
    27.4 KB · Weergaven: 105
Snap ik!
Goh, als ze dood zijn bij aankomst sturen ze blijkbaar toch gratis vervangbeestjes op dus jij loopt vrij weinig risico, nietwaar!
Dus ja, dan kan je maar eens proberen om te zien wat het geeft, hé!
:thumbs:
Ik weet dat het off topic is (jij uiteraard ook) maar gebruik jij wel eens zuivel, eet jij wel eens vis of vlees? Sla je wel eens een mug dood? Hoe komen jouw dieren in jouw bak, per luxe touringcar? Denk jij dat een slak vreselijk lijdt als ie een paar dagen in een plastic bakje zit? Ik ook niet. Ik heb gisteren trouwens nog een kilo mosselen op.

Om je gerust te stellen : die Krabben hebben me een partij afgezien bij de laatste dhl zending. Maar ik weet toch 300 procent zeker dat ze zich daar nu vrij weinig van kunnen herinneren. Ik heb 't ze zelf gevraagd.
 
Veel bedrijven in Nederland versturen geen levende wezens meer ivm de schijnbaar strenge regels. Importeren is dus weer geen probleem?
 
Als je niet wilt dat er dieren mishandeld worden moet je alle omgang tussen mens en dier verbieden. Maar dat is mijn mening. Ik doe mijn best voor mijn krabben. Als ze met te weinig zijn worden ze ongelukkig. Dat zegt de literatuur. Daarom moest ik er meer hebben. Na een paar maanden half Nederland afbellen waar ze nergens te krijgen waren heb ik er een paar in Duitsland besteld. Sue me. Ze komen overigens uit Thailand.

En slakken een paar dagen in een bakje daar moet ik me voor laten afzeiken hier in mijn eigen topic. Ik denk het niet.

Een volwassen varken heeft de intelligentie van een kind van vier voordat ie beseft dat ie op je ontbijtbord belandt. Een slak niet.
 
Ow maar ik verwijt niks. Mijn favorite bezigheid in de zomer is een bbq met een biertje. Het viel me alleen op omdat ik regelmatig nee te horen kreeg. Vandaar. Iedereen hier doet zijn best voor de beestjes. Als ik lees hoe jij bezig bent geweest om die krabjes een redelijk transport te geven na het fiasco van de eerste zending kun je alleen maar een duim omhoog steken
 
der is niks mis met verzenden maffie besten gewoon zulke toxic mensen te negeren.
 
De slakken zijn binnen en leven ook nog vraag is voor hoe lang want ik heb het zakje in de bak gehangen om op te warmen en ik keek net under the hood van mijn bak en toen zag ik een vette krab bovenop dat zakje zitten het is me trouwens een raadsel hoe die krab daar gekomen is. Maar de slakjes zijn wel heel leuk maar een beetje klein vind ik. En ik heb naast krabben ook nog botias. :oops:

Ze zullen toch los moeten. :juggle:
 
Ik heb zelfs de bijkleurende gitaar deze is 48 jaar oud
IMG_20191214_031510.jpg
 
Maar slecht nieuws. 1 nieuwe slak is opgegeten. Weet niet of de botias of de krabben het gedaan hebben. Dat was een duur hapje.
 
Ik heb 3 hele grote slakken die functioneren fijn met de krabben en de botias. Maar deze zijn wel erg klein had ik me even op verkeken. Voorzover ik nu kan zien heb ik 1 casualty uit 5. En aangezien ik logistiek manager ben reken ik dat goed. Verder nog goed nieuws ik dacht dat ik misschien te weinig licht had vanwege een niet goed functionerende echinodorus. Maar ik kreeg samen met een kerstkaart 2 anubis coffeefolia kado van aquaplantsinline of hoe heten ze en die moeten in de schaduw en stellen 0 eisen aan 't water precies wat ik zoek.
 
Nieuw spectaculair verhaal:
ik heb 5 krabben in mijn bak maar er hadden er blijkbaar 2 ruzie gekregen dus toen had ik opeens een krab met 1 schaar heel erg sneu.
en die zag ik regelmatig met zijn ene armpje echt zielig hij was vooral in het begin echt zwaar over de zeik en ik heb zelfs een droom gehad dat ie zijn andere arm ook kwijt was dat was eng want dan had ik euthanasie moeten doen want dan kunnen ze niet eten. Deze heb ik wekenlang regelmatig persoonlijk bijgevoerd ik bedoel je kan individuen niet makkelijk herkennen maar deze dus wel.
Vandaag dacht ik ships ik heb m al lang niet gezien zou ie dood zijn en wat zie ik ineens door mijn bak rondscharrelen: een krab met een grote dikke schaar en een klein schaartje.
Aangegroeid
 

Bijlagen

  • 20200205_222543.jpg
    20200205_222543.jpg
    108.6 KB · Weergaven: 93

Terug
Bovenaan