Erikdebrabander
Well-known member
- Lid geworden
- 3 maart 2018
- Leeftijd
- 51
Zomaar een idee... gaat lukken.🙄
Zou een schuifafsluiter hier misschien kunnen helpen? Die schijn je preciezer af te kunnen stellen dan een kraan.Toch vrij kritisch om de hevelsnelheid goed in te stellen maar gaat wel met een kraan maar niet zuiver genoeg.
Wil jij hem volle bak laten hevelen dan, en vervolgens de uitstroom (en daarmee het gehevelde volume) zelf afregelen? Of begrijp ik het dan verkeerd.Het gaatje wat jij in je hevel hebt zitten werkt dus niet bij mij dat gaf maar 800L/h en de hevel werdt niet onderbroken als de pomp uit gaat. Was wel balen maar zo gaat het ook (beter).
Ja het is een beetje fleece op een rolletje, nivo schakelaar en een motortje om de vieze fleece op te rollen.Als ik die prijzen zo zie is het wel heel verleidelijk om er zelf een te bouwen. zoiets kan je in bijna elke bak wel maken... Heb je er een voor een paar tientjes!
FF alles in elkaar gelijmd vanmiddag. Morgen ff een stuk hardboard voorboren als boormal en meteen ff passen of het netjes zit. De doorvoeren zijn nog niet vastgelijmd.
De bak boren zal nog ff moeten wachten denk ik. houdt nogal wat in om de bak tot 3 cm leeg te krijgen, vissen in de badkuip met de media en een luchtsteen om daarna alles weer terug en op te ruimen.
Volgend Weekend MiniMe op logeren dus rustig de tijd om eens verder te verdiepen.
Op Alie zijn genoeg vertragingen op 6,12 en 24V te vinden met 7-8rpm die in een pvc koker passen.
32mm dop komt 1 luchtgat in de zijkant. De 40mm dop wordt een inlaatkorf. Pas nadat de doorvoeren verlijmd zijn . Denk dat ik de doppen op de kopse kant of in de vaseline zet of in aquariumkit om zeker te zijn dat die niet doorlekken als de pvc bochten verlijmt worden.
Wachten tot de lijm droog is gaat ff niet de bak moet toch weer gevuld worden en met 10mm dik glas en 2 gaten ben je toch ff bezig.
Wil eigenljk ook een zandafscheider maken zodat de inlaatkkorf nog lager zou kunnen en meer vaste ontlasting mee kan zuigen. Heb je dit ooit eerder ergens gezien?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.