N
NikkiG
Guest
Erg gaaf bakje, ik hou d'r van!
Snuitje zei:- edit:
Ik heb trouwens ook nog aardig wat planten en stekjes over voor de liefhebber, genoeg om een klein bakje mee te vullen. Gratis af te halen in Rotterdam...
- Rotala macrandra
- Rotala wallichii (long leaf)
- Mayaca fluviatilis
- Ludwigia repens Rubin
- Sagittaria Platyphylla
- Alternanthera reineckii (heel veel)
- Vallesneria Asiatica
- Monosolenium Tenerum / levermos (klein beetje)
- Vesicularia ferriei / Weeping Moss (klein beetje)
- Lobelia cardinalis mini (mooi plantje)
- Sagittaria subulata
Polarbear zei:Snuitje zei:- edit:
Ik heb trouwens ook nog aardig wat planten en stekjes over voor de liefhebber, genoeg om een klein bakje mee te vullen. Gratis af te halen in Rotterdam...
- Rotala macrandra
- Rotala wallichii (long leaf)
- Mayaca fluviatilis
- Ludwigia repens Rubin
- Sagittaria Platyphylla
- Alternanthera reineckii (heel veel)
- Vallesneria Asiatica
- Monosolenium Tenerum / levermos (klein beetje)
- Vesicularia ferriei / Weeping Moss (klein beetje)
- Lobelia cardinalis mini (mooi plantje)
- Sagittaria subulata
Als je hier nog wat van over heb, ben ik wellicht voor ge�ntresseerd.
Corydorasfan zei:Mooie bak! Alleen ik zie roodneuzen? Die zitten liever vanaf 1 m omdat het nogal zwemmers zijn. Ze zitten dus krapjes in je bak.
Ik heb het gezien in je foto album Jeffrey! Ik ben blij dat ik je er een plezier mee kon doen!Sjeff zei:Erg mooi Geert! Bij mij staan de planten in de nieuwe bak, hartstikke bedankt nog!
Barry-incpiria zei:Hoi leuke bak hebben jullie!
Ik heb nu een week of 6 een nieuwe bak draaien en ben niet zo ervaren, maar wilde ook antennebaarjes in het begin.
Wat ik der van begrepen heb is dat de ph tussen de 5 en 6 moet zijn en de temparatuur tussen de 27 en 30 graden.
Groetjes Barry
Toch leuk om te weten dat mensen minuten lang naar mijn foto's blijven kijken 🙂Zanziee zei:Na 3 minuten kwam ik erachter dat het geen drijvers waren maar een bodemplantje, oeps! 😀
Of de lotus echt een probleem gaat worden weet ik niet. Ik geef hem nu nog even vrijspel en laat hem lekker woekeren. Misschien dat ie naar het balkon gaat als ik hem zo ver krijg dat ie drijvers gaat maken. En in dat geval komt er een nieuwe kleine voor in de plaats, zo niet ga ik er met de snoeischaar doorheen...jeroenw zei:Die brazliaanse klimop is erg leuk, wist niet dat 'ie zo compact kon groeien.
De lotus gaat nog een probleem worden over 6-8 weken neemt 'ie de bak over.
An Vrolijk zei:whahahaha errugggggg herkenbaar wat die kogeltjes betreft,
mooie bak zeg jeetje, dat boompje vind ik ook zo gaaf
Dat is gewoon Glossostigma elatinoides. Ik lees wel eens dat sommige mensen het een moeilijk plantje vinden maar ik ervaar dat toch echt anders... Op foto 3 kun je zien dat ie ook gewoon dwars door het levermos heen omhoog groeit.Mausalicious zei:top bak.. erg mooi om te zien.
Welk plantje is dat waar jij zo een mooi tapijt mee maakt?
normaliter behoort NH3/4 razendsnel te worden omgezet naar NO2, dat op zijn beurt weer razendsnel behoort te worden omgezet naar NO3.Snuitje zei:Daarnaast zou ik heel graag NH4/NH3 op 0 hebben. Kan dat? Of zijn dit gezonde en realistisch waardes??
NH3 en NH4 zijn inderdaad met elkaar verbonden via een evenwichtsreactie die door de pH beinvloedt wordt: lagere pH > meer NH4, minder NH3.Barry-incpiria zei:Dit las ik op internet.
Ammonium (NH4) wordt in een aquarium met een PH boven de 7 omgezet in ammoniak. Een te hoge ammoniakwaarde (NH3) kan dodelijk zijn voor je vissen.
Mascha&Ivo zei:Geert, wat is je totale bestand? welke filtratie?
~ Ivo
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.