Wat is er nieuw

Lido120 van Fozzy

IMG_0123.jpeg

Ze houdt het goed vol!

Gaan jouw CO2 bellen altijd zo recht omhoog?
Meest wel tot ze in de stroming vd spraybar verdwijnen. De bellen gaan wel door de bak want de dropchecker aan de andere zijruit is mooi lime kleurig.

Meest wel tot ze in de stroming vd spraybar verdwijnen. De bellen gaan wel door de bak want de dropchecker aan de andere zijruit is mooi lime kleurig.
Ah OK, zo had ik het niet bedacht, dat ze de spraybar nog tegenkomen.

Onderhoud gepleegd. De Braziliaanse Klimop behoorlijk uitgedund want die beperkte de co2 verdeling weer behoorlijk, het hout anders geplaatst weer eens en de Lotus, 2 planten uit 1 bol, ook verplaatst.
Nu weer een poosje hier tegenaan kijken tot de andere plannen die ik in mn hoofd heb doorgang kunnen krijgen.

De eerste 2 zoals het was voor de snoeischaar…
IMG_8587.jpeg
IMG_8588.jpeg
IMG_8589.jpeg
IMG_8590.jpeg

Dat was weer een flinke snoeibeurt.

Overzichtje en de Apisto man even an t pronken. De HN groeit weer als kool, elke week uitlopers, heb er nu zelf 3 in de bodem staan. Nog liefhebbers voor een stek als t weer zover komt?

IMG_0172.jpeg
IMG_0174.jpeg

Ja graag! Ik hou me aanbevolen.
Wat een mooi manneke die Apistogramma.

Complimenten voor je bak. Staat er mooi bij. Ik ben even benieuwd hoe de Apisto is naar de ander bewoners van de bak?
Die zijn heel rustig naar de zalmpjes en alle andere bewoners. Tijdens voeren met kleeftabletten kun je wel enige rangorde zien, maar er is geen agressie onderling.

Die zijn heel rustig naar de zalmpjes en alle andere bewoners. Tijdens voeren met kleeftabletten kun je wel enige rangorde zien, maar er is geen agressie onderling.
Hoeveel apisto's heb je bij elkaar zitten?

Onlangs jarig geweest, nou ja, alweer 6 weken geleden. En ik had nog geen fatsoenlijk kado gehaald.
Dus ga ik het toevoegen van bemesting maar automatiseren. 4 kanaals doseerpomp gehaald terwijl ik alleen maar Carbo, en Complete bemest maar wie weet in de toekomst… als mn andere plannen doorgaan ben ik meer bemestings varianten nodig.
Straks eens installeren en werkend zien te krijgen.
IMG_0176.jpeg

Ff in Almelo geweest aan het Wendelgoor, ook even rondgekeken voor meer leuks….. dat duurt nog ff.
En hij doet het. Calibreren is supersimpel en nauwkeurig. Eerst ingesteld op 4ml Complete per dag en een beetje Carbo savonds.
Die getallen 10 en 8 was van het oppompen van water om de slangen te vullen tot de uitstroom.
IMG_8640.jpeg
IMG_8639.png

Heb je snel gedaan.
Stelt niks voor. Even de slangen van de pomp ‘masseren’ om ze soepel te maken (stond in de manual) 2 gaatjes boren, schroeven en ophangen. Slangen aansluiten en calibreren. En dat is erg eenvoudig. 1x testcaliatatie, gaf 3,4ml. Dat geef je in de app aan en dan doe je nieuwe calibratie en krijg je exact 4ml. Zelfs @jessicapilon zou dat kunnen…. Maar die mikt het er gewoon zo in. Hahah

Welke complete voeding gebruik je?

Mvg ronald

Welke complete voeding gebruik je?

Mvg ronald
Ik gebruik van aquariumbemesting.nl de Complete, en daarnaast de Carbo. Heb ooit ook wel poeders gebruikt, maar dit bevalt me prima.

Jij doseert de carbo 's avonds. Volgens mij heb je er meer profijt van als je overdag doseert. Dan hebben de planten C nodig. Bovendien breekt het relatief snel af, vandaar dat we het dagelijks moeten doseren.

Ik kan er naast zitten maar dit was de reden waarom ik carbo doseerde als de lampen aan gingen.

Jij doseert de carbo 's avonds. Volgens mij heb je er meer profijt van als je overdag doseert. Dan hebben de planten C nodig. Bovendien breekt het relatief snel af, vandaar dat we het dagelijks moeten doseren.

Ik kan er naast zitten maar dit was de reden waarom ik carbo doseerde als de lampen aan gingen.
Als ik me niet vergis doseert @Tutorial ook savond als de lampen uitgaan. Om de reden dat de carbo snachts zn werk juist beter doet?

Als ik me niet vergis doseert @Tutorial ook savond als de lampen uitgaan. Om de reden dat de carbo snachts zn werk juist beter doet?
Interessant

Ik ga ervan uit dat het overdag gebruikt wordt, net als de CO2 die we kunnen doseren.

1760453869125.gif

6 H2O + 6 CO2 → C6H12O6 + 6 O2

Overdag wordt C gebruikt, 's nachts afgegeven als onderdeeltje van glucose. Behalve als je CAM planten hebt.

Interessant

Ik ga ervan uit dat het overdag gebruikt wordt, net als de CO2 die we kunnen doseren.

Bekijk bijlage 391586
6 H2O + 6 CO2 → C6H12O6 + 6 O2

Overdag wordt C gebruikt, 's nachts afgegeven als onderdeeltje van glucose. Behalve als je CAM planten hebt.
Zo heb ik het ook bedacht inderdaad. Ik geef het ook overdag.

Klopt, zie https://aquaforum.nl/threads/aquatlantis-sublime-100-246l-van-tutorial.182847/post-2568828

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan