Netjes weer Albert.
Tnx. Ja ik weet het, maar hij geeft al een week of wat geen uitlopende stengels meer, meestal knip ik ze ook niet gelijk af overigens. Ben altijd bang dat ik de plant dan ‘pijn’ doe.Ziet er erg mooi uit zo Albert. En die rode Lotus. Ik vind het wel wat hebben als er ook bladeren omhoog schieten. Ik vind dat heel natuurlijk staan. Ik begrijp nooit zo goed waarom hij laag moet blijven. Lees dit niet als kritiek, het is iets wat ik me afvraag en hier met hardop denken deel.
Dan moet je een stompe schaar gebruiken die dus niet scherp is. Ben altijd bang dat ik de plant dan ‘pijn’ doe.
Met de inrichting bezig zijn vond ik misschien toch wel altijd het leukste onderdeel van de hobby. De creativiteit en het "geknoei" met water, en ik kon mijn hoofd echt lekker leeg maken.Gisteren de Lido weer eens anders ingericht, was door omstandigheden een tijdje niet veel aan gedaan qua onderhoud. Planten en algen gingen wat woekeren, het hout eruit gehaald en wat schoongepoetst met afwasborstel, en toen kwam er wat beweging in en heb ik het stuk in tweeën gescheurd.
1 stuk ligt nu in de hoek en de ander staat er wat overheen. Nog niet helemaal helder, morgen nog even de filters reinigen die nogal veel zweefvuil/kleistof te verwerken hadden. Het is nu weer lekker donker gekleurd door de elzenproppen.
Kan zijn dat ik er binnenkort nog wat zooi op de bodem bij in verwerk, maar eerst ff laten bezinken alles.
Bekijk bijlage 388129Bekijk bijlage 388130Bekijk bijlage 388132
De mist is aardig opgetrokken. Net de Eheim classic wat gereinigd. Paar filtermatten uitgespoelt. Nu weer meer stroming.Met de inrichting bezig zijn vond ik misschien toch wel altijd het leukste onderdeel van de hobby. De creativiteit en het "geknoei" met water, en ik kon mijn hoofd echt lekker leeg maken.
Heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien als de mist opgetrokken is.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.