Lido120 van Fozzy


Fozzy

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 januari 2009
Berichten
18,465
Leeftijd
63
Locatie
Bergentheim
Om jullie toch niet te lang in onzekerheid te laten….

bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Het ‘kleine’ terrarium is verkocht. De kast is gebleven, en ik heb gister een nieuwe Lido120 besteld.
waarom nieuw? Gewoon een lekkere frisse bak zonder krassen. En voor een 2e handsje vragen ze toch vaak al behoorlijke prijs, als ze er al zijn in de buurt. Dan maar iets meer betalen en ik heb nieuw.

qua inrichting ben ik nog aan het bedenken, maar neig toch richting Zuid Amerika.
filter twijfel ik nog of ik hem laat zitten of er toch uit laat. En dan een Eheim 2213 of JBL 7/ of 9 serie neem.
t wordt dus de LED Versie, eens zien of ik daar tevreden over ben, of toch de JBL solar balk erin hang die ik boven de kikkerbak had.

vraag me af of de 2 lampen in serie hangen zodat ze beide uitgaan als je er 1 los draait, wie kan dat bevestigen?
Nou, plaatje van internet dan maar …
DA337120-BC73-4FB9-9464-77BB88FE2EE4.jpeg
 
Leuk, nog een Lido120! Ik heb het interne filter er in laten zitten en daar heb ik spijt van, als ik het overnieuw kon doen zou ik die er uit halen en een externe filter gebruiken. hij neemt toch behoorlijk veel ruimte in, in het aquarium.

De led-balk is op zich prima, maar alleen niet dimbaar. Weet niet of ze in serie of parallel staan, ik heb de verlichting vervangen door een dimbare led-verlichting (zelfbouw) en heb de oude lichtbalk niet meer.

Succes met de opstart!
 
Leuk Albert en we gaan het volgen.
 
Altijd mooi om te zien zo'n nieuw bakje,
Maak er iets leuks van en geniet ervan :thumbs:
 
Lekker bezig. Dan starten we bijna gelijktijdig. 😂 Veel plezier weet je al waar die komt te staan.
 
Lekker bezig. Dan starten we bijna gelijktijdig. 😂 Veel plezier weet je al waar die komt te staan.
Duurt nog wel een tijdje hoor. Ja, hij komt op de plek van het kleinere terrarium te staan, die is gister gehaald.
kast is blijven staan en daar zet ik hem op.

hier dus op
856FB40F-6BD6-4A91-B9DD-3D4302A50CBC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Inrichting wordt dit keer Zwart grind (Hornbach of LFS) . Eens wat anders dan Filterzand. Achterwand ga ik Zwart verven. En qua hout weet ik nog niet helemaal. Denk Talawawood, omdat dat zo mooi de hoogte in gaat.
En de filtering twijfel ik ook nog, extern of via de interne.
 
Het is jouw keus Albert maar ik zou gelijk voor een buitenfilter gaan.
 
Het is jouw keus Albert maar ik zou gelijk voor een buitenfilter gaan.
Yep, daar sluit ik mij bij aan. Zoals ik zei, 1 van de weinige dingen waar ik spijt van heb, is dat ik niet voor een extern filter ben gegaan.
 
Het is jouw keus Albert maar ik zou gelijk voor een buitenfilter gaan.
Ja en welke dan. Eheim classic plus of toch een jbl 702 of 902. Neig zelf naar de eheim 2213
 
Ja en welke dan. Eheim classic plus of toch een jbl 702 of 902. Neig zelf naar de eheim 2213
Ik zou zelf een eheim kiezen, ben daar erg tevreden over. JBL is ook wel goed hoor. Maar heb 4 eheims draaien momenteel op mijn bakken.
 
Ik zou zelf een eheim kiezen, ben daar erg tevreden over. JBL is ook wel goed hoor. Maar heb 4 eheims draaien momenteel op mijn bakken.
Heb beide gehad, eheim‘s en jbl’s op al mn bakken tot nu toe. Denk dat ik hiervoor toch kies voor deze
Lijkt me sterk genoeg voor de Lido. Bak nieuw besteld dus hoop dat het filterhuis er niet af fabriek in is gelijmd al.
 
Als dat zo is, kun je m met een draadje lossnijden, succes er mee
 
Als dat zo is, kun je m met een draadje lossnijden, succes er mee
Weet ik. wel vaker gedaan in eerdere Juwels. Stanleymes of fileermes werkt ook prima icm plamuurmes.
 
Heb beide gehad, eheim‘s en jbl’s op al mn bakken tot nu toe. Denk dat ik hiervoor toch kies voor deze
Lijkt me sterk genoeg voor de Lido. Bak nieuw besteld dus hoop dat het filterhuis er niet af fabriek in is gelijmd al.
Het is een hoge bak dus ik zou misschien voor een slagje groter gaan.
 
Mooie bak :thumbs:
Ik heb zelf de witte variant en ben blij dat ik uiteindelijk het interen filter heb vervangen voor mijn oude externe filter (Eheim 2034). Zou dan ook zeker gaan voor extern nu de bak nog leeg is, is toch makkelijk in vergelijking met later doen;))
Qua merk heb ik een duidelijke voorkeur voor Eheim, onderdelen (mocht je ze al nodig zijn) zijn na 16 jaar nog steeds te verkrijgen. Kortom, bewezen degelijkheid. Al denk ik dat de JBL ook niet slecht is, maar daar heb ik simpelweg geen ervaring mee. Gezien mijn ervaring met de 2034 zou een 2213 ruim voldoende moeten zijn.

Licht is en blijft een lastige met Juwel. De standaard LED 'TL-balken' zijn niet dimbaar en is best 'veel' en kan je niet veel mee. Persoonlijk vind ik de kleur temperatuur ook te hoog (te helder/wit), een buis vervangen door de colour is een optie maar dan oogt de bak wel wat roze. Al is dat natuurlijk ook weer een kwestie van smaak.
 
Even voor timmerman gespeeld. Met deuvels en schroeven een Multiplex plaat 18mm dikte er achter gezet. Wel eerst zwart geverfd. Kastje was al stevig maar nu kan er wel een mini olifant op steunen.
Stroom komt bovenin, gescheiden van het natte gedeelte vd pomp
5B0838D7-4FFA-4FED-B42A-2409CDF8057A.jpeg
34E5E87E-ED29-41B1-B295-E0E667BBCFD5.jpeg
CEDE9516-718B-416B-85CA-A6813F011E35.jpeg
91863A51-23DD-4889-80B3-A80A1792CF77.jpeg
.
 
Goed bezig.
Lido's blijven leuke bakjes!
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
 
Wij kregen de lido120 destijds goed op orde met 2x eheim 2213. Dat gaf voldoende flow om de co2 goed opgelost en rond te krijgen.

Veel plezier met je nieuwe avontuur.
 
Lekker bezig geweest dus met de hobby.
 
Bestelling geplaatst bij APO. Classic 2213 Plus, fatsoenlijke verwarming, en een onderlegger.
volgende week maar eens naar Hornbach voor 15 kilo zwart grind, moet genoeg zijn lijkt me.
Hopelijk met een weekje indraaien, als ik tenminste op tijd plantjes kan bestellen.
 
Ze hebben bij de Hornbach ook Aquasand in bruin te koop en dat heeft Jes nu in de bak maar ja je moet het net mooi vinden.
 
Ja en welke dan. Eheim classic plus of toch een jbl 702 of 902. Neig zelf naar de eheim 2213
Ik zou op zijn minst een 2215 nemen.

Maar je zou ook de Eheim 350T kunnen nemen. Heb je ook geen staaf meer in de bak.

Kijk voor mooie ledverlichting eens naar daytime onex.

Ze hebben ook een adapter voor juwel lichtkap.

Sorry dat ik je op kosten jaag. Maar ik heb het spul hier. En het is super degelijk. Heel mooi licht. En de dimmer werkt heel erg mooi.
Geen rare piepgeluiden tijdens dimmen.

Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken. Ik ga het volgen. Heel veel succes alvast.
 
Ik zou op zijn minst een 2215 nemen.

Maar je zou ook de Eheim 350T kunnen nemen. Heb je ook geen staaf meer in de bak.

Kijk voor mooie ledverlichting eens naar daytime onex.

Ze hebben ook een adapter voor juwel lichtkap.

Sorry dat ik je op kosten jaag. Maar ik heb het spul hier. En het is super degelijk. Heel mooi licht. En de dimmer werkt heel erg mooi.
Geen rare piepgeluiden tijdens dimmen.

Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken. Ik ga het volgen. Heel veel succes alvast.
Ja, jaag me maar op kosten. Er komt geen verlichting in die dubbel zoveel kost als wat de bak kostte. :) En ik heb de 2213 gekocht. Heb nog een jbl 402 in de kast staan, mocht het met de 2213 niet voldoende zijn.
qua vissen denk ik als hoofdvis een koppel of harem apistogramma’s. Nog niet beslist welke soort.
 
Paar stukken hout. 15kg zwart grind en Substaat Pro 2liter en Mech 1 liter
CA63CD3E-572B-4C60-811B-9390C9BC6266.jpeg
voor in het filer
 
vermoede al zo iets toen je de grote bak weg deed hoe lang zou het duren tot er weer een vissen bak staat ;)
je hebt het niet lang volgehouden :D:DD:DD
succes en veel plezier met opbouwen.
 
En dan maar aan de slag Albert.
Nog niet echt John. Hoop dat ik de bak donderdag of vrijdag kan halen. Dan kan ik pas verder.
morgen komt het filter, 150watt verwarming, de ondermat (voor de zekerheid) en nog wat grut, en wat spul van aquariumbemesting: leem, klei en lateriet en wat voor de waterkolom.
 
Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken. Altijd leuk hoor, een nieuw begin.

Ik zit me al te ‘verheugen’ op de verhuizing…..
 
Dus toch weer een nieuwe bak. Succes!
 
Lekker bezig!
 
Nee John. Dit keer wordt het zwart. bruin vindt ik niet mooi.
Hebben ze ook bij Hornbach in het zwart. Ik heb de bruine maar ook hebben ze de zwarte variant.
 

Terug
Bovenaan