Limnophila lelijk en bruinig


Ik heb er geen ervaring mee maar bij snelgroeiers kun je in de regel de toppen alleen terugplaatsen en eventueel de onderste delen laten staan. Zelf plaats ik alleen de toppen terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Ik gaf wel voeding bij de wortels maar of het verschil maakte?

Ik heb een hele tijd de oorspronkelijke stengels laten staan. Na het toppen vertakken die weer. De toppen stak ik er ook bij. Zo had ik binnen een maand of 2 1/3 van de Fusion er mee dicht zitten. "Woekerde" bij mij heel erg, waarschijnlijk had ik hem vaker en agressiever moeten toppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Oke dankjewel, ik doe ze er eerst gewoon bij, zijn na een maand toch al uitgewerkt. Hier nog een foto van de echinodorus, is dit co2 tekort?;

20180924_174658.jpg
 
Hoe lang staat die Echino?
Kan ook zijn dat hij van emers naar submers gaat?
 
Hij staat ongeveer 3 maanden. In het begin deed ie het super. Nu verliest ie steeds meer bladeren.
 
Hij staat ongeveer 3 maanden. In het begin deed ie het super. Nu verliest ie steeds meer bladeren.
Hmmm, heb je voeding aan de wortels? Ja toch?
 
De voedingscapsules komen morgen. Ik overdoseer ondertussen wel de profito (1,5 x aanbevolen hoeveelheid) daarnaast dagelijks de easycarbo.
 
Dan zou het best kunnen zijn dat de plant tekort aan voeding heeft. De Echino heeft best wel wat nodig en 3 maanden zonder voeding aan de wortels is gevoelsmatig best een flinke periode.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Oke ik doe ze er morgen gelijk bij. Hopelijk kan die nog herstellen
 
Vast wel, ik vind het planten die best wel wat kunnen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Wortels spreiden zich flink uit dus je hoeft niet alles op een cm rond de plant te steken. Zo'n 5 cm rondom kan ook prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
De pogestemon zit er in! En ook de capsules, echt fijn dat die dingen na 1 seconde in contact met water al oplossen! Heb ze er maar met mn hand bijgepropt.


Het resultaat;

20180925_155205.jpg
 
Dat ziet er goed uit hoor.

echt fijn dat die dingen na 1 seconde in contact met water al oplossen! Heb ze er maar met mn hand bijgepropt.

Welk merk had je ook al weer gekocht?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Tropica
 
@NicoleE de capsules lijken nu al te helpen! Er komen al veel jonge scheuten aan de planten.

Hiernaast ben ik van plan om dus ook zsm een co2 set aan te schaffen. Op marktplaats staat niet veel, al helemaal niet in mijn omgeving (Groningen). Nu zag ik op deze site een mooie set staan voor een vrij lage prijs; https://www.devisvoerwebwinkel.nl/a...s/aanbieding-complete-co2-set-profi-2000-gram

Is dit wat? Heb geen idee of deze webshop kwaliteit levert in co2 systemen. Of kan ik beter doorsparen voor bv een dennerle set?
 
Fijn dat de planten het goed doen nu!

Van CO2 heb ik geen kaas gegeten helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Dan ben ik er denk ik wel uit! Neem ik een glazen diffuser. Ben benieuwd of er veel verschil te zien valt met de easycarbo
 
De voedingscapsules komen morgen. Ik overdoseer ondertussen wel de profito (1,5 x aanbevolen hoeveelheid) daarnaast dagelijks de easycarbo.

Pas nou op voor je mooie garnalen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg

Heb vandaag de co2 set aangeschaft!! Leuk setje gemaakt voor 200 eu . Met een dropchecker erbij. En glazendiffusor. Kan ik die carbo laten staan ;) weer goed voor de garnaaltjes. Ben benieuwd of de planten er hard op gaan.
 
Is het ook van belang om nu vaker het water te verversen? Ik ververs nu 1x/2 week 30%. Kan ik dit zo houden?
 
Ik zou wekelijks water verversen en pas op met plantenvoeding en de carbo zoals John al aangeeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
De carbo is niet meer nodig. Plantenvoeding maar weer terug naar aanbevolen hoeveelheid. Probleem lag dus bij voedingstekort in de bodem
 
Co2 setje vandaag binnengekomen. Gelijk maar geïnstalleerd. Werkt super! Alleen de diffuser maakt een beetje een irritant geluidje. Ben benieuwd wanneer ik verandering in de planten ga zien. Heb een dropchecker met een streefwaarde van 20mg/L.

20181003_185633.jpg
IMG-20181003-WA0015.jpeg
 
Leuk hoor als je nieuwe techniek hebt.
Ik heb wel mijn twijfels over deze glazen diffuser wel genoeg capaciteit heeft om op de beoogde CO2 waarden te komen. Als je dropchecker(s) blauw of te donkergroen blijven, of pas laat op de dag een groene kleur krijgt,
dan is wellicht een inline diffuser een betere optie.

edit: zie nu pas dat je een intern filter hebt. Dan zou je eventueel kunnen kijken voor een atomizer (Bazooka)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Bedankt voor je tips, heb inderdaad het juwel interne filter. Waarom zou deze diffuser het niet kunnen doen? Is geschikt voor aquaria tot 200L, ik heb 125. Een kennis heeft een neodiffuser en is net zo groot. Die heeft een bak van 150L en heeft stabiel 30mg/L in de bak. Of wil je zeggen dat het minder efficiënt is?
 
Waarom zou deze diffuser het niet kunnen doen? Is geschikt voor aquaria tot 200L
Zie het maar als het benzineverbruik van nieuwe auto's opgegeven door de fabriek. Dat ga je in de praktijk ook nooit redden.
En idd een Neo diffuser is efficiënter dan de diffuser die je nu hebt.
Maar, nogmaals, de praktijk gaat het uitwijzen.:thumbs:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Ja we zullen zien. Anders co2 gewoon wat meer opschroeven en een andere diffuser kan altijd nog
 
Dan zou je eventueel kunnen kijken voor een atomizer (Bazooka)

Wat is nu dan het verschil tussen de huidige diffuser en een atomizer want in beide gevallen moet de co2 toch door zo n keramische "steen" heen??
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Een bazooka is nog een stukje fijner. De bubbeltjes komen er nog kleiner uit. Bijna als een "mist"
 
Aha, dat wist ik niet en ik vroeg me het daarom al af. Is dat ook weer duidelijk:thumbs:
 
Wat is nu dan het verschil tussen de huidige diffuser en een atomizer want in beide gevallen moet de co2 toch door zo n keramische "steen" heen??
Dat heeft allemaal te maken met de opbouw, de vorm en vooral de densiteit van het keramische gedeelte.
En hoe dichter de densiteit hoe meer werkdruk je nodig hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Dank voor de toelichting Cor, ik dacht dat daar weinig of geen verschil inzat maar dat heb ik dus mis. Tja, als je met flippers werkt dan weet je dat ook niet:D:D
 

Terug
Bovenaan