Limnophila lelijk en bruinig


@Seabait , vandaag zag ik dat een zwangere garnaal niet meer zwanger was. Ik kon geen jongen spotten. Ze was ongeveer 3 weken zwanger. Wel zag ik dat ze al weer een grote eivlek had en vanmiddag had ze al weer de nieuwe eitjes! Wist niet dat dit zo snel ging. Maar zullen er waarschijnlijk jongen rondlopen of kan ze ook de oude eitjes hebben losgelaten?
 
Toevallig zat ik er net aan te denken.
Kunnen afgestoten zijn maar denk dat de kans groter is dat er kleintjes rondlopen,heb je ze inmiddels al gespot?
 
In totaal waren er dus 4 zwanger en nu dus 3. Bij 1 van van die 3 viel het me op dat ik duidelijk de oogjes kon zien zitten in de buik. Vervolgens is ze op een donker plekje gaan zitten en zag ik terwijl ze daar heen liep iets onder haar buik wegvallen. Eerst was het levenloos maar uiteindelijk begon het weg te kruipen. Een baby! Maar verder heb ik geen jongen gezien. Zo gek ook niet. Ze zijn echt miniscuul.
 
De eerste week zie je ze vaak erg moeilijk hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Is natuurlijk ook een flinke bak en dan is het helemaal lastig ja.
Maar iig positief!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Heb wel het idee dat mn rasboras iets door hebben, ze zijn de hele bodem aan het afspeuren. Zie ik ze anders niet doen. Helaas vandaag voor het eerst ook een rasbora moet afmaken. Had eerst al een bult op zn zij en kreeg vervolgens buikwaterzucht. Is niet bepaald een leuk klusje. Maar zo'n beestje zien lijden ook niet.
 
Inderdaad
 
Hier nog een fotootje van die cr die ineens niet meer zwanger was en een paar uur later wel weer. Echt een dikke, zeker 3 cm

20181005_190626.jpg
 
Grove dame maar ben je zeker dat ze de eitjes niet meer droeg want enkele uren later wel weer is erg snel volgens mij. Soms is het lastig te zien en denk je de ene keer dat ze wel eitjes dragen en de andere keer twijfel je weer.
 
Ja ben ik vrij zeker van. Kon duidelijk van de onderkant tegen dr buik kijken en die was gewoon leeg wit. Was al wel een duidelijke eivlek achter de kop te zien. En die was toen ze later duidelijke zwarte eitjes had ook verdwenen.
 
Vandaag monte carlo en sterrenkruid in vitro ontvangen en geplant. Het sterrenkruid is erg lang en smal en sommige delen zijn ook verrot. Niet helemaal wat je er van mag verwachten. Is het beter om de stengels deels af te knippen of kan ik ze gewoon zo laten?

20181017_145316.jpg


20181017_145322.jpg
 
Die zien er echt niet goed uit, misschien even een mailtje naar de shop waar je ze gekocht hebt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Die zien er echt niet goed uit, misschien even een mailtje naar de shop waar je ze gekocht hebt?
Gedaan! Even afwachten wat ze zeggen
 
Hij zei dat afwachten het beste is en krijg ook het geld terug. Prima opgelost.
 
Dan had je snel antwoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Gaat best wel goed,
Ondertussen lopen er vele jongen rond die ook al snel groeien.
Is wel grappig dat je ze weinig ziet wanneer de lichten aan zijn. Zodra het donker is komen ze massaal uit de planten.

Er komt binnen nu en 2 weken een nieuw aquariumpje bij; een dennerle scapers tank 35l. Met amazonia as en waarschijnlijk pr benibachi garnaaltjes. Zat te denken aan panda's maar vind die wel erg duur. Zal wel een updatje geven als die er staat.
Hier nog een sfeerfotootje;
20181201_181531.jpg
20181119_171805.jpg
 
Mooi zo en leuk dat je nog een bakje gaat nemen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Prachtige bak!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Dank jullie!
 
@Seabait , weet jij als garnalenexpert of de prl benibachi betreft kleur intensiveren naarmate ze ouder worden? En is een ada amazonia bodem een beetje geschikt? Wil er namelijk ook aardig wat plantjes in hebben
 
@Seabait , weet jij als garnalenexpert of de prl benibachi betreft kleur intensiveren naarmate ze ouder worden? En is een ada amazonia bodem een beetje geschikt? Wil er namelijk ook aardig wat plantjes in hebben
Of heeft iemand anders hier ervaring mee?
 
@Seabait , weet jij als garnalenexpert of de prl benibachi betreft kleur intensiveren naarmate ze ouder worden? En is een ada amazonia bodem een beetje geschikt? Wil er namelijk ook aardig wat plantjes in hebben


Garnalenexpert? :juggle: heb geen ervaring met die benibachi,als je goede kwaliteit koopt zouden deze dat ook moeten blijven maar zit er misschien tussen de nakweek wat minder mooie bv.
Ada zou een goede bodem moeten zijn maar heb ik zelf ook geen ervaring mee.
 
Okido, eerst maar een week of 6 indraaien als alles binnen is. Dan kan ik altijd nog de keuze maken.
 
In mijn nieuwe (beplante) garnalenbakje komt een ada aqua soil, deze is ph en kh verlagend. Misschien een domme vraag, maar zorgt de verlagende ph er ook voor dat er beter co2 opgenomen kan worden in het water vanuit de lucht? Dus dat er meer co2 in een aquarium met ph verlagende bodem zit dan zonder?

En als ik dan nog wel co2 uit een fles wil toevoegen, hoe kan ik dit dan veilig doen zonder dat de ph instort omdat de kh ongeveer 0 is?
 
In mijn nieuwe (beplante) garnalenbakje komt een ada aqua soil, deze is ph en kh verlagend. Misschien een domme vraag, maar zorgt de verlagende ph er ook voor dat er beter co2 opgenomen kan worden in het water vanuit de lucht? Dus dat er meer co2 in een aquarium met ph verlagende bodem zit dan zonder?

En als ik dan nog wel co2 uit een fles wil toevoegen, hoe kan ik dit dan veilig doen zonder dat de ph instort omdat de kh ongeveer 0 is?
Heeft hier iemand verstand van? Of is dat onlogisch?
 
In mijn nieuwe (beplante) garnalenbakje komt een ada aqua soil, deze is ph en kh verlagend. Misschien een domme vraag, maar zorgt de verlagende ph er ook voor dat er beter co2 opgenomen kan worden in het water vanuit de lucht? Dus dat er meer co2 in een aquarium met ph verlagende bodem zit dan zonder?
Voor zo ver ik het gebeuren begrijp, werken pH, dKh en Co2 ergens samen. Wanneer de pH daalt kan er meer Co2 in het water. Doch gaan stoffen naar daar met de laagste waarde. Denk maar aan de wolken en de luchtdruk. Met Co2, wanneer onder de kap minder Co2 zit, dan in het water, gaat de Co2 in de lucht boven het water/in de kap zitten.
En als ik dan nog wel co2 uit een fles wil toevoegen, hoe kan ik dit dan veilig doen zonder dat de ph instort omdat de kh ongeveer 0 is?
Naast de dKh, werken 'verzurende producten' (cq. turf, elzenproppen, etc) ook als pH-buffers. Maar hoe dat precies werkt bij 0 dKh, is voor mij ook nog onbekend.

Waar ben jij ondertussen al zelf achtergekomen? Ook omtrent jouw eerste vraag?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Nog bedankt voor het reageren, ondertussen staat dit bakje anderhalve week in te draaien, ik heb besloten om geen co2 toe te voegen, dus die vraag kan ik niet beantwoorden.
Aangezien ik ook geen dropchecker in dit bakje heb en/of co2 meting gedaan, weet ik dus de waarde hiervan niet.
Wel groeien de planten goed (zie fotoalbum) op een beetje profito voeding en zijn er geen algen.
 

Terug
Bovenaan