Mascha&Ivo in Zuid-Amerika


Dank iedereen :D

Binnenkort nog maar eens wat foto's maken.
De kleuren in de agassizii's ontwikkelen fraai namelijk.
 
Wat is dit toch ook een prachtige bak zeg...
Ik heb dan de neiging om al mijn planten uit mijn bak te trekken en ook voor meer hout te gaan.
Schitterend.
 
Je weet de A. agasizii toch echt wel heel mooi te fotograferen hoor.

Want persoonlijk is het niet meteen mijn favoriete apistogramma, maar dat komt dan doordat mensen ze vaak in overbelichte aquaria houden.
Bij jou komen de kleuren er namelijk echt op een mooi subtiele manier door.

Dat inspiratie bakje leek me ook bekend voor te komen.
En ja hoor, dat is het aquarium van Ivan Frank, die de derde plaats heeft behaald op de JBL Biotope contest van dit jaar -waarbij ik als zesde ben ge�indigd, maar dat wis je wel :).
 
Dat inspiratie -bakje:
Is dat gewoon kroos wat aan het oppervlak drijft? Lijkt wel mooi en wil ik ook wel in bakje denk ik.
 
Dankjullie!!

Sorry Roos
qbee_dec09gift.gif


Philip ja ieder zijn smaak niets mis mee, maar als de manier waarop 'ie wordt gehouden (en misschien ook wel het kleurbommeneffect dat de veel geziene nakweek heeft) het verprutst is dat alleen maar oh zo zonde van Moeder Natuur creaties!

Melvin ja dat is kroos aldaar. Bijzonder effectief drijfplantje. Je moet hem wel willen hebben :deal:
 
Fraai hoor! Ik ben fan van die wildvang rami's. Zo zie je pas echt dat ze familie zijn van alti's.
 
Mascha&Ivo zei:
Melvin ja dat is kroos aldaar. Bijzonder effectief drijfplantje. Je moet hem wel willen hebben :deal:

inderdaad.. is bij mij ooit meegelift met een ander plantje, kom er nu niet meer van af.. denk je dat je alles eruit hebt, verschijnt er ergens weer 1 en 3 weken later zit je oppervlak weer vol.
 
Uhm, ik mis toch nog wel een fotootje of kijk ik in het verkeerde bakje? :p
 
Welke mis je nog, Ronald? :D
Oh, die nieuwelingen? Die staan nog niet op de foto nee, hehe.

- Mascha
 
He dame en heer,

Waar blijven de foto's. In het bijzonder zeer geintersseerd in een paar mooie sfeerfoto's, totaaltjes, close-ups e.d.... Kortom, voor minder dan 20 foto's doen we het niet.

Ben heel benieuwd naar de Agassizii. Ik heb er bij Michael ook gehaald, kon het niet laten. Rio Madeira.

Ps. Ben druk aan het panda's vangen, maar kan nog wel effe duren.
 
Blijft een geweldige bak! Mochten jullie een keer een stekje HN kwijt moeten dan hou ik me aanbevolen :D
 
Zeer mooie bak, een echt voorbeeld!
Als ik dit zo zie krijg ik zin om meer hout te gaan halen..
 
Nog bedankt iedereen :)



Nieuw beeldmateriaal... 20 stuks gaan we niet halen, maar 12 waaronder sfeerfoto'tjes en close-ups mogen er ook al zijn :)

HN blad

2015-04-16-01_zpsahcblcya.jpg


2015-04-16-02_zpshfpmgvhn.jpg


Dit zijn de nieuwelingen waar Ronald het over had, Carnegiella marthae

2015-04-16-03_zpshgvcrf3g.jpg


Kleine spiegeltjes die schubben!

2015-04-16-04_zpsbkpryvii.jpg


De Dicrossus dame was de enige dwerg die er zin in had

2015-04-16-05_zpsjqtiubtk.jpg


2015-04-16-06_zpsuzgma0sn.jpg


De Farlowella's hebben twee favoriete hangplekken: achterruit en HN stengels...

2015-04-16-07_zpsvi3dwjeg.jpg


2015-04-16-09_zpszylmue85.jpg


... of liggen tussen de bladeren

2015-04-16-08_zpsaygjaob7.jpg


Groepje Nannostomus eques

2015-04-16-10_zps0xghpta0.jpg


Paracheirodon simulans

2015-04-16-11_zpsgfawxtce.jpg


HN blad

2015-04-16-12_zpsqs0zm4wq.jpg
 
Prachtig die Carnegiella marthae, zijn ze in het echt ook zo goudkleurig?
Die Farlowella's blijven ook mooi, na het zien van jullie foto's ben ik er zeker van dat ik die ook in mijn bak ga nemen. Hoeveel zitten er in bij jullie?
 
heb net even vol bewondering door de 46 pagina's na je foto's zitten kijken. Beetje inspiratie opdoen voor mij beginnende amazone bakkie. Vraagje wat voor takjes met bladeren heb je gebruikt en hoe bereid je die voor om in je bak te kunnen doen?
 

Terug
Bovenaan