Mascha&Ivo in Zuid-Amerika


prachtig ingericht aquarium. mooie inspiratiebron voor het toekomstig aqauarium !!
 
Sinds mn laatste bericht hier, ben ik ook over gegaan naar enkel osmosewater-waterwissel na de tip van jullie, ik zit zat op de 650 mS en ben nu rond de 180 mS en ph blijft altijd rond de 6 hangen, geen enkel probleem gehad met de pH. Kraakhelder water en vissen beter op kleur! Dank voor de tip.
 
Nieuw totaaltje :)

2015-01-17-01_zpsc0bde866.jpg
 
Wederom prachtig!

Hoe is het met de A.Agassizii's? Al aardig gegroeid zeker? Hoe gaat het met de combo Agassizii/Ramirezi? Beide soortjes zou je als bazig kunnen bestempelen. Nu is jullie inrichting wel zo dat ze elkaar niet voortdurend in het vizier hebben dus dat kan een voordeel zijn.

Gr Robin
 
Ja dat laatste totaaltje vind ik echt mooi, ook met de algen op de takken, best wel een mooi tapijtje.

Ik ben ook fan van die kleine tak die je er hebt ingedaan, lijkt wel of deze in het water is gevallen langs een steilere oever. Ook wel speciaal hoe je hout hebt geplaatst, ik moest eigenlijk aan een Tanganyika-bak denken, maar dan met hout, aangezien het hout zo wat dichter op elkaar zit. Maar vind het echt wel mooi :)
 
Dankjullie :)

Philip: ja is wel duidelijk wat je bedoelt. De totaaltjes van jouw meterbak en een paar andere bakken hebben ons doen besluiten de boel toch weer wat dichter op elkaar te zetten. Helaas slecht te zien, maar in feite zijn het nu 2 grote stapels links en helemaal rechts en een wat kleinere iets rechts van het midden. De stapel links loopt schuin naar voren, zodat we vanaf de bank daar achterlangs kijken tegen de achterruit aan. Geeft veel diepte zo. Zelfde effect maar iets minder uitdrukkelijk tussen de grote stapel rechts en die bij het midden. Eens proberen of we dat op de foto krijgen. Andere punt is dat er zo weer meer vrij bodemruimte ontstaat en daar kan weer wat meer bladstrooisel, dat moet nog gebeuren.

Robin en Lars: van de Dicrossus hebben we nog 1 vrouwtje. Dus geen nestjes meer. Territoriaal gedoe tussen de 3 soorten wordt het dus niet meer. De agassizii zijn (in alle waarschijnlijkheid) 2 mannen en 2 vrouwen, waarvan er twee al 'koppelen' (beetje gekke term aangezien je ze ook goed als harem kan houden / polygaam kan bestempelen). De (wv, zoals moeder natuur ze ooit bedoeld heeft en niet van die opgefokte kleurbommen) ramirezi koppelen nog niet echt, maar dat kan nog wel komen. Worden dus maximaal 3 nestjes tegelijk. We hebben er ooit 4 in deze bak gehad en dat ging eigenlijk nog wel (maar n�t).

~ Ivo
 
Sjonge jongens, wat is dit mooi..... En wat voor variant A. Agasizii mag het zijn? Ik had ze bij Utaka besteld, zoals je weet, maar ze zijn nooit binnen gekomen. Stiekem ben ik wel wat jaloers want het zijn eigenlijk wel mijn favorietjes...

Wat is jullie huidige bestand nu in deze bak?

Zie ook dat je HN heb weten te scoren. Ik houd me altijd aanbevolen voor stekjes, als je ze ooit krijgt.....

Ga zo aub door; ik beschouw jullie wel een van m'n inspiratiebronnen!
 
Lovende woorden! Dank eenieder! :D

Erwin, holotype form zegt Mike Wise. Wordt gevonden in het westelijk deel van de Amazone, grofweg van diep in Peru tot aan de samenvloeiing van de Amazone met de R�o Negro bij Manaus, Amazonas. Holotype form betekent ook dat het de vorm is waarop de beschrijving is gebaseerd, dat is wel een aardig weetje als je ze hebt. Hieronder een kaartje waarbij het een beetje is terug te zien. Gaat om de blauwe stipjes [al zegt de legenda dat ook ;-)]

image001.jpg




Maar je hebt zelf de sp. abacaxis en die zijn ook machtig mooi! Als je de agassizii als favorietjes bestempelt ook wel een logische keus (agassizii-groep). Zou wel willen ruilen, hahaha geintje!

Bestand is even snel zonder de aantallen: Nannostomus eques, Copella callolepis, Nannostomus marginatus (overblijvertjes), Paracheirodon simulans, Farlowella vittata, Poecilocharax weitzmani, Dicrossus filamentosus vrouwtje (overblijvertje dus), ramirezi, agassizii.

HN doet het niet bij jou?

We waren niet van plan ermee te kappen :D
Maar ook wij hebben zo onze inspiratiebronnen. De allernieuwste in de serie is deze:

2lxVDsE1JdRLaUld8tRbiS5dhtq-OXIZ.jpeg


2lxVDsE1JdRLaUld8tRbiS5dhtq-OXIZ.jpeg


2lxVDsE1JdRLaUld8tRbiS5dhtq-OXIZ.jpeg




Dat noemen wij nou een RUIGE bak! :D
2lxVDsE1JdRLaUld8tRbiS5dhtq-OXIZ.gif
 
Mooie foto's van wat een ruige bak zeg!Hoe krijg je het voor elkaar zulke algen?De Farlowellas kunnen dat waarsschijnlijk niet meer bijbenen.
 
Mooie foto's van wat een ruige bak zeg!Hoe krijg je het voor elkaar zulke algen?De Farlowellas kunnen dat waarschijnlijk niet meer bijbenen. ;(
 
Wou al zeggen, dat leek mij een andere ramirezi dan die op de vorige foto's. Wat een immens verschil met nakweek (die ik ook prachtig vind).

Misschien heb ik er overheen gelezen, hoe reageerde de nakweek ramirezi's op de nieuwe ramirezi's?
 
uaruman zei:
Mooie foto's van wat een ruige bak zeg!Hoe krijg je het voor elkaar zulke algen?De Farlowellas kunnen dat waarschijnlijk niet meer bijbenen. ;(
Plantenvoeding, een klein beetje!

visstisck zei:
Wou al zeggen, dat leek mij een andere ramirezi dan die op de vorige foto's. Wat een immens verschil met nakweek (die ik ook prachtig vind).

Misschien heb ik er overheen gelezen, hoe reageerde de nakweek ramirezi's op de nieuwe ramirezi's?
De nakweeks zijn een tijdje geleden gaan hemelen. Iets wat verdacht veel op een iridovirus lijkt. Zelfde symptomen en ze z�jn er kwetsbaar voor. Hopelijk blijft het niet in de bak hangen (dat lees je wel eens) want dan zouden ook de nieuwe er last van kunnen krijgen.

Moet zeggen dat nu ik weet hoe ze er echt uit horen te zien (hoe door Moeder Natuur ontworpen) zijn er nog maar h��l weinig nakweek ramirezi's die ik wel fraai vind. Meeste zijn in mijn ogen niets anders dan overdreven kleurbommen met dramatische zwartpatronen. Helaas, want ze waren van zichzelf al prachtig.

~ Ivo
 
Erwin1982 zei:
Werkt het wel, die combi tussen wildvang Ramirezi en wildvang Agassizii?
Tot nu toe geen problemen ;) Agassizii's kunnen een beetje happen en pronken naar de rami's af en toe. Maar nog geen gekke dingen meegemaakt in dat opzicht.

En thanks allemaal!

- Mascha
 
hoi
lang niet meer op het forum gekeken, maar nu ik weer even rondkijk natuurlijk even hier kijkje nemen
en ik krijg meteen idee�n om ook mijn bak zo ruig te maken! :D bedankt voor de inspiratie
klein vraagje:

2015-02-04-09_zpsb7737825.jpg


welke vissensoort is dit?
 

Terug
Bovenaan