Mascha&Ivo in Zuid-Amerika


Eitjes > larfjes > vrijzwemmers > weg ;)
 
Leuk filmpje. Ben benieuwd hoe ver ze komen, met zulke graag weg zwemmende jongen.
Zo te zien wisselen de ouders elkaar ook nu af of zwemmen ze ook samen met de jingen?
Ken ik niet van de mijne, die bleven allebei voortdurend bij de jongen.Wel grappig om te zien niet elke ramirezi's de broedzorg op dezelfde manier uitvoeren.
 
visstisck zei:
Leuk filmpje. Ben benieuwd hoe ver ze komen, met zulke graag weg zwemmende jongen.
Zo te zien wisselen de ouders elkaar ook nu af of zwemmen ze ook samen met de jingen?
Ken ik niet van de mijne, die bleven allebei voortdurend bij de jongen.Wel grappig om te zien niet elke ramirezi's de broedzorg op dezelfde manier uitvoeren.
Ze wisselen elkaar inderdaad af hier. Niet alleen in dat filmpje, maar eigenlijk een groot deel van de tijd.
Verder valt nog op dat ze van pa verder uit dat hoekje mogen komen dan van ma.

~ Ivo
 
De kleintjes zijn alweer wat gegroeid:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6behmW2zpIs[/video]
 
Ach gossie, tis niks dat ze gelijk een hele grote kindercresche krijgen, ze maken flink overuren zeg om het grut bij elkaar te houden.
 
Prachtig om te zien die broedzorg door die kleine rakkertjes!Ben benieuwd hoeveel je er overhoud.
 
Prachtig mooi :D
Ze hebben het er inderdaad maar druk mee.
Hoe doe je dit nou 's nachts dan? Laat je dan de verlichting an of gaat deze wel gewoon uit en kijk je wat er van overblijft op natuurlijk verloop?
 
We houden het inderdaad maar op natuurlijk verloop ;) De kans dat er nog overblijven is behoorlijk klein, maar het is leuk om te zien hoe dit ontwikkeld. Ze houden het in elk geval al behoorlijk lang vol. :)

- Mascha
 
Wat leuk!!!!!

Mijn ramirezi's hebben nu voor de tweede keer een nestje, ik heb ze nu ruim 1 week en dit is al de tweede keer dat ze eitjes hebben. Van uitkomen en opgroeien is in mijn bak geen sprake, maar mooi om te zien hoor, echt leuk
 
leuk filmpje jongen grootkrijgen met bijvissen is inderdaad moeilijk maar wie weet blijft er wat over zal niet aan de ouders liggen in ieder geval als ik dat zo zie
 
Gaaf filmpje! Super om te zien hoe ze zorgen voor die kleintjes allemaal!
 
Leuk hoor :D
Het zijn in ieder geval goede ouders die hun jongen goed verdedigen!
 
Afgelopen weekend een klein beetje verbouwd. Doel was om de linker stapel iets 'opener' te maken, want de vissen kwamen er eigenlijk niet echt tussenin en er bleven ook maar weinig bladeren liggen. Uiteindelijk ligt alles anders, maar het idee en de uitstraling is onveranderd. Op een paar plekken wat Braziliaanse klimop vastgeklemd om eens te kijken hoe ver dat nu komt. Als het aanslaat wordt dat misschien wel de enige drijfplant. Is ook lekker stikstofminnend.

2014-06-18-01_zpscb3380af.jpg


Links:

2014-06-18-02_zps308421c9.jpg


Rechts:

2014-06-18-03_zps0cbabbe5.jpg


M&I
 
Een hele mooie bak!, de schaakbord chicliden vond ik letterlijk schitterend om te zien!
 
Ziet er goed uit. Wat hebben die Dicrossus mannen een prachtige rode rug!
 
Heel erg mooi, nog steeds.
Die rode ruggen zijn ook inderdaad heel mooi, wat Ren� zegt. Dat hebben ze hier niet ;) Maar klopt het dat alleen die nieuwe mannen dat hebben, of zie ik dat verkeerd?
En hoe is het eigenlijk met poessies?
 
Dank jullie :)

De twee nieuwere mannen hebben inderdaad bizar veel rood op hun rug (trouwens ook in de vinnen). Zal inderdaad met het locatietype te maken hebben. Wel kleur het rood nog ietsje intensiever sinds we ook cyclops 'intensive red' en daphnia 'intensive red' (dat is nu eenmaal de variant die de LFS hier heeft) voeren. De oude man heeft niet dat extra rood (kleurt in onze bak natuurlijk wel prachtig daar helemaal geen geklaag over) dus het zal ook een vorm van aanleg zijn.

De weitzmani mannen bewonen twee holletjes tussen de bladeren. Zien we alleen als er wat te snaaien valt :deal:
 
Oke... bepaalde soorten voer kleuren vissen inderdaad sterker. Vooral artemia schijnt dit effect ook te hebben.. Hier bij de nemo's hoor je mij niet klagen. Een is van een beetje oranje naar knetter oranje gegaan. Vinnen zijn nu ook mooi zwart geworden (meer richting wildvang kleuren).
 
Nog een paar foto's van wat bewoners.

Dicrossus mannetje:

2014-06-20-01_zps78eca0a0.jpg


2014-06-20-02_zps156e0bc8.jpg


Ramirezi vrouwtje:

2014-06-20-03_zps6ccd729d.jpg


2014-06-20-04_zps84ece69f.jpg


2014-06-20-05_zpsc5895c10.jpg


Ramirezi mannetje (foto's met flits, vandaar de bizarre hoeveelheid blauw op de foto's; in de ochtendzon is het blauw echt prachtig subtiel en heeft de vrouw net zoveel blauw):

2014-06-20-06_zps5171d055.jpg


2014-06-20-07_zpsd7874907.jpg
 
Mooie foto's van prachtige vissen zeg! De dicrossus is een mooie vis zeg.... Heeft deze nog speciale eisen?
 
Dankjullie :)

@Bart: Dicrossus filamentosus heeft inderdaad een aardige gebruiksaanwijzing: warm, zacht en zuur water, dat bovendien erg schoon is (hoe minder nitraten, plantenvoeding etc. hoe beter); rustige medebewoners; een bak met een onoverzichtelijke inrichting d.m.v. hout, blad, planten, etc.; niet te felle verlichting is ook belangrijk om ze mooi te laten kleuren.
 
Er is weer een dametje Dicrossus met een nestje :)
 

Terug
Bovenaan