Metertje modder van tjvkooten


Oh wat zijn ze leuk! De bak is op deze manier ook erg mooi geworden.
Ik hoop dat je ons regelmatig wat foto's laat zien :)
 
IMG_20181020_094602.jpg
IMG_20181020_094544.jpg
 
Ik hoop voor je dat de Javavarens weer helemaal bij trekken.


Wat zijn dit toch grappige beestjes, die ogen en dat mondje, daar moet je toch wel verliefd op worden! Erg mooie foto's weer.
 
Wat een fascinerende beestjes! Echt heel leuk om te zien.

Ik hoop dat het een succes wordt. Ik vind je bak er al erg mooi uitzien.
 
Onder de hoofdbak staat een lelijk bekrast 80cm aquarium, daarin wordt continu water gefilterd, en het water wordt daar ook verwarmd

Achter het hoofdaquarium zit een heatmat die de bak op 25-26 graden houdt.

Om 7:00 uur en 19:00 uur start de vloed, een half uur lang staat dan de pomp aan, en als die afslaat wordt het water via dezelfde slang afgeheveld wat ook ongeveer een half uur duurt.

Mocht het voor de waterkwaliteit beter zijn, kun je ook naar 4x per dag? Ik neem aan dat die beestjes daar niet door van slag raken.
En in het echt duurt de vloed ook een stuk langer.
 
Mocht het voor de waterkwaliteit beter zijn, kun je ook naar 4x per dag? Ik neem aan dat die beestjes daar niet door van slag raken.
En in het echt duurt de vloed ook een stuk langer.


ik zou vaker de vloed kunnen doen, maar slijkspringers zijn heel tolerant naar vervuild water. ik heb de vloed ook uitgerekend met hulp van iemand die ook onderzoek in het wild doet naar slijkspringers, volgens hem heb ik op de diepte van het substraat na een prima inrichting. (hij zou het substraat ophogen naar 25cm zodat ze diepere holen kunnen maken.)
 
Waaw, ik wist niet dat ze zo'n mooie rugvin hebben! Schitterend foto.
 
Bijzonder zeg! Dit is ook een bak om verliefd op te zijn.
 
prachtige bak, :petjeaf:hoe is het kwa territoriaal gedrag? gaat het een beetje goed of verjaagd het mannetje de hele tijd de rest?
 
Schitterend hoor! Je bak ziet erg mooi uit trouwens. Javavarens lijken goed aangeslagen?
 
Ze staan er iets minder bij dan toen ik ze kreeg. Maar wel beter dan de eerste paar dagen
 
Ze staan er iets minder bij dan toen ik ze kreeg. Maar wel beter dan de eerste paar dagen
Ja toen hingen ze een beetje als ik me goed kan herinneren.
Zouden ze niet gewoon te lang droog staan? Javavaren is erg gevoelig voor uitdroging. Heb ik helaas ervaren door een stom foutje. Hout uit de bak gehaald met daarop een mooie grote varen. Uurtje bezig geweest zonder de plant tussendoor te besproeien en in die tijd behoorlijk verpieterd. Hout en varen waren te groot om in een emmer te leggen.

Planten besproeien die uit de bak zijn doe ik wel vaker overigens, bv tijdens het schoonmaken van wortels en het opbinden.
 
ik sproei ook elke dag om de luchtvochtigheid hoog te houden, dat deed ik eerst niet dus misschien is dat het inderdaad

Ja toen hingen ze een beetje als ik me goed kan herinneren.
Zouden ze niet gewoon te lang droog staan? Javavaren is erg gevoelig voor uitdroging. Heb ik helaas ervaren door een stom foutje. Hout uit de bak gehaald met daarop een mooie grote varen. Uurtje bezig geweest zonder de plant tussendoor te besproeien en in die tijd behoorlijk verpieterd. Hout en varen waren te groot om in een emmer te leggen.

Planten besproeien die uit de bak zijn doe ik wel vaker overigens, bv tijdens het schoonmaken van wortels en het opbinden.
 
Dit heb ik nog nooit eerder gezien, erg leuke beestjes:petjeaf:

Is een Anubias plant misschien een idee, dat lijken mij sterkere planten dan Javarens?
 

Terug
Bovenaan