Wat is er nieuw

mijn eerste aquarium. rio125 doorkijk aquarium (anomalie)

Het is weer de hoogste tijd voor een update!
De bak is nog verder dichtgegroeid, ik verbaas me erover hoe goed alles nog groeit ondanks dat er nu steeds minder licht in de bak komt door alle planten bovenin het aquarium.
De bananenplant die volgens internet maar 15 cm hoog zou worden heeft inmiddels stengels van 60 cm of langer, de bladeren liggen aan de andere kant van de bak bovenop het water.
Ik moet er regelmatig een paar bladeren afknippen anders neemt hij de gehele oppervlakte van het aquarium over.
De wortels zijn onder de stenen doorgegroeid en komen nu op het strandje aan de andere kant naar boven.
IMG_20210505_181602_resized_20210505_062705909.jpg

Het Dario mannetje maakt het goed! Ik heb hem nu al vaak met zijn nakomelingen zien zwemmen, hij vind de jonkies heel interessant maar laat ze met rust. Er zitten nu minstens drie kleine dariotjes in de bak! Meestal zitten ze verstopt dus ik weet niet hoeveel het er zijn, maar ik heb er al een keer drie tegelijk gezien.
Eentje is inmiddels al iets groter als de Brigitae en dat is volgens mij een vrouwtje, de andere twee zijn nog iets kleiner.
IMG_20210505_185156_resized_20210505_071232990.jpg

IMG_20210505_185052_resized_20210505_071159798.jpg

IMG_20210505_182515_resized_20210505_062828060.jpg

IMG_20210505_182343_resized_20210505_062734203.jpg

IMG_20210505_182440_resized_20210505_062617606.jpg

Mooi! Heeft wel iets gaafs zo, dat verwilderde. Snoepen de Dario van de garnalen, of valt dat wel mee?

Mooi! Heeft wel iets gaafs zo, dat verwilderde. Snoepen de Dario van de garnalen, of valt dat wel mee?
Ik denk dat het dario mannetje af en toe wel eens een baby garnaaltje eet, maar de garnalen worden er steeds meer dus ik vind het prima.
De garnalen die op het strandje mee eten met de corydoras laat hij met rust.
Ik heb hem vaak zat zien happen naar iets tussen het mos maar ik heb hem nog nooit een garnaal zien eten.
Hij krijgt ook regelmatig allerlei levend voer.

Wauw blijft echt een prachtige bak om naar te kijken.
Eigenlijk zonde om die af te breken voor een grotere.
Ben benieuwd wat je daarvan gaat maken.

Zwemmen je Dario's veel over de bodem?
Of is het meer een 'ik zwem overal'visje.

Ik vind ze wel heel erg leuk!

Ik denk dat het dario mannetje af en toe wel eens een baby garnaaltje eet, maar de garnalen worden er steeds meer dus ik vind het prima.
De garnalen die op het strandje mee eten met de corydoras laat hij met rust.
Ik heb hem vaak zat zien happen naar iets tussen het mos maar ik heb hem nog nooit een garnaal zien eten.
Hij krijgt ook regelmatig allerlei levend voer.
Dank je wel! Ik zit er over te twijfelen een koppeltje aan te schaffen voor mijn 60cm aquarium. Zou jij ze aanraden voor een 60cm, of merk je dat ze de 80cm van je rio125 echt nodig hebben?

Wauw blijft echt een prachtige bak om naar te kijken.
Eigenlijk zonde om die af te breken voor een grotere.
Ben benieuwd wat je daarvan gaat maken

Het is inderdaad zonde om hem af te breken, maar voorlopig blijft hij nog staan want ik zit nu al drie maanden op die nieuwe bak te wachten. (4 to 8 weken levertijd was gezegd) 😭
Ik ga van deze bak wat planten gebruiken voor de nieuwe bak en de vissen en garnalen gaan daar waarschijnlijk ook in.
Ik heb wilde plannen voor die nieuwe bak en ik heb al hout en twee kruiwagens lavastenen klaarliggen. Ik heb eigenlijk al alles in huis behalve het aquarium.

Zwemmen je Dario's veel over de bodem?
Of is het meer een 'ik zwem overal'visje.

Ik vind ze wel heel erg leuk!
Bij mij zijn het "ik zwem overal visjes"!
Ze hangen een beetje rond in hun territorium, maar zwemmen ook de hele bak door van onder tot boven.
Hier zwemmen ze zelfs soms in de grot rond en ze zwemmen ook vaak vlak langs het glas waardoor je ze mooi kan bekijken.

Dank je wel! Ik zit er over te twijfelen een koppeltje aan te schaffen voor mijn 60cm aquarium. Zou jij ze aanraden voor een 60cm, of merk je dat ze de 80cm van je rio125 echt nodig hebben?
Ik ben verre van een expert, maar ik denk dat een koppeltje wel kan in 60 cm. (met veel planten.)
Hier hadden het mannetje en vrouwtje in het begin wel allebei echt hun eigen territorium zo ver mogelijk bij elkaar vandaan.
Ik moet volgens mij straks ook wat jonkies eruit halen, want ik denk dat als ze een beetje volwassen gaan worden dat het dan ruzie word.
Het dario mannetje hier, vind volgens mij dat de hele bak van hem is, ik weet bijna zeker dat hij andere mannetjes zou doden als die erbij zouden zitten.
Of zijn eventuele zonen als die wat groter worden.....

Ik vind het superleuke en ook hele mooie visjes!
Ze zwemmen heel mooi, en hangen vaak in allerlei posities doodstil in het water.
Het mannetje is echt prachtig en laat zich ook vaak zien, de voorste stralen van zijn buikvinnen zijn felblauw en bijna 2 cm lang.
Hij klapt ze als het ware in tegen zijn buik als hij een stukje zwemt, daarna klapt hij die blauwe pronklinten weer uit als hij doodstil in het water hangt.

Het is inderdaad zonde om hem af te breken, maar voorlopig blijft hij nog staan want ik zit nu al drie maanden op die nieuwe bak te wachten. (4 to 8 weken levertijd was gezegd) 😭
Een ILA aquarium of niet? Ik heb daar ook dikke 3 maanden op moeten wachten 😢

Ik ben verre van een expert, maar ik denk dat een koppeltje wel kan in 60 cm. (met veel planten.)
Hier hadden het mannetje en vrouwtje in het begin wel allebei echt hun eigen territorium zo ver mogelijk bij elkaar vandaan.
Dank je! Ik ga er eens over nadenken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan