JWdeBruijn
Well-known member
- Lid geworden
- 5 april 2024
- Leeftijd
- 77
Oké, daar heb je het al. Veel info is overgenomen. Malawi kan ik over spreken: De grootste L. caeruleus die ik gehad heb is 11cm. Die minimum maten zou ik me nix van aantrekken. Dat zou alleen al een plusMet het formaat heb je wel een punt.
Alleen zijn de verschillende bronnen (16 verschillende bronnen) het niet zo erg eens over hun uiteindelijke grootte:
Voor de P. nicholsi wordt genoemd: 7-10cm
voor de P. Philander 6-13 cm
voor de P. multicolor 5-12cm
Samengevat:
de nicholsi heeft de grootste minimum lengte en ook de kleinste maximumgrootte....
de multicolor bereikt met 5 cm het kleinste formaat, maar is gelijktijdig bijna de grootste.
De philander zit met minimumformaat tussen de nicholsi en de multicolor in, maar is met maximum formaat de grootste.
Ik ben de weg een beetje kwijt....
Kun jij een beetje duidelijkheid hierin brengen?
zijn als ze kleiner blijven wat mij betreft. Wat ik ook denk is dat als je je vissen constant vol stopt met voedsel ze ook groter dan gewoonlijk worden. Teveel is als ze er altijd uitzien alsof ze een voetballetje
hebben doorgeslikt. Te weinig is als ze constant een ingevallen buik hebben. ( niet als het vrouwtje eieren in de bek heeft. Dit tot drie weken ). Zo, moet nu koffie gaan drinken. VG, John