Mijn Guppenclub.


Ziet er mooi uit! Zie je maar, geen bak is hetzelfde. Al zwangere garnaaltjes gespot?
 
Het kon natuurlijk niet uitblijven, maar in de Guppenclub zijn weer nieuwe jonkies geboren :giggle:
En nu maar hopen dat er eentje mag overleven :)
Proficiat, ik duim met je mee dat deze keer iets overblijft van de jongen. Weet je wie de moeder is?
 
Proficiat, ik duim met je mee dat deze keer iets overblijft van de jongen. Weet je wie de moeder is?
Er zwemmen hier twee dikke dames rond, waarvan ik een vermoeden heb, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, want de vorige keer had ik het ook mis ;):p
 
Ik heb het vermoeden, dat de baring nu bezig is, alleen heb ik nog niks live kunnen zien.
Maar een van hen, is denk ik de moeder gup.
 

Bijlagen

  • IMG_2713.JPG
    IMG_2713.JPG
    245.1 KB · Weergaven: 59
  • IMG_2716.JPG
    IMG_2716.JPG
    171.6 KB · Weergaven: 66
Ik weet niet of je drijvers hebt maar daar kunnen de kleintjes mooi zich in schuilhouden.
Kom net terug van de winkel heb een bosje waterpest gekocht, en een snel groeier waar ik de naam niet weet, even apart gezet in een emmer schoon water, maar zonet in het Aquarium alvast gezet.
Morgen ga ik het beter planten, en ook de waterpest proberen te planten al was het maar een bosje zonder wortels, zijn ze wel al flink lang en vormen een mooie schuilplek, want het was wel wat kaal na de snoeibeurt deze week.
En zonet nog enkele jonkies gezien. :giggle:
 
Of kan ik het bosje Waterpest voor nu beter gewoon laten drijven???????
 
Het kon natuurlijk niet uitblijven, maar in de Guppenclub zijn weer nieuwe jonkies geboren :giggle:
En nu maar hopen dat er eentje mag overleven :)
Hey Watervrouw,

Heel fijn voor je dat je weer jonge visjes hebt,
hopelijk blijven er nu wat in leven he.
Mss hebben ze de smaak nu wel te pakken en ga je continu kleintjes in de bak hebben :)
Zijn het er veel denk je wat je nu in de bak hebt ?
Succes verder en geniet ervan.
 
Het liefste zet ik mijn guppen en alle andere levende beestjes in een emmer met water van het aquarium, en ga dan heel grondig het aquarium schoon maken, maar dat wordt ook weer ten zeerste afgeraden, dus ja, wie het weet mag het zeggen.

Ondertussen houd ik goede moed en geniet ik van mijn Guppen club ;)
Gewoon tijdens waterwissel met je hand tegen de bodem wapperen. Vuil komt dan in de waterkolom en zuig je deels af als je water wisselt. Een ander deel gaat je filter in en de rest slaat weer neer. Als je dit gewoon iedere week doet tijdens onderhoud kan er niet heel veel troep opstapelen als je met beleid voert.
 
Zijn het er veel denk je wat je nu in de bak hebt ?
Succes verder en geniet ervan.
Het valt erg tegen, ik mag blij zijn als ik er een of twee op een dag zie, dat was vorige keer echt wel anders, en nu nog maar de vraag of er eentje het overleeft :rolleyes:
 
Gewoon tijdens waterwissel met je hand tegen de bodem wapperen. Vuil komt dan in de waterkolom en zuig je deels af als je water wisselt. Een ander deel gaat je filter in en de rest slaat weer neer. Als je dit gewoon iedere week doet tijdens onderhoud kan er niet heel veel troep opstapelen als je met beleid voert.
Ik ben de laatste tijd op die manier bezig geweest, nog niet met de stofzuiger, want dat durfde ik nu niet ivm de jonkies maar wel je andere tips, langzaam wordt het beter in de bak. :)
 
Met gekookte brandneteltjes
tegelijkertijd voedsel en schuilmogelijkheden erin
 
Ik hoop dat ik ook z'n mooie video snel mag plaatsen Edwin, er leven hier nog steeds jonkies :giggle:
 
Jij zult dit wel voor mekaar krijgen en maak je niet van te voren zorgen over een evt overbevolking.
Heus dat zal zich ter zijnertijd bereguleren.

En dan zwemt alles door elkaar , er worden precies de betere jongen niet opgegeten, dat zijn de snelle groeiers.
Dit schooltje wat je hier ziet
Dat zijn 50 overlevers met 100+ jonkies.
3 of4 maanden geleden heb ik er een verkeerde portie watervlooien uit de sloot aan toegevoegd.
Het was eerst 10×zoveel dat was heus niet leuk om aan te zien dat ze zo snel achter elkaar het loodje legden.
Nu is het weer aan het florerende gegaan , daar ben ik blij om.
 
Jij zult dit wel voor mekaar krijgen en maak je niet van te voren zorgen over een evt overbevolking.
Heus dat zal zich ter zijnertijd bereguleren.
Dag Edwin weer ontzettend leuk jou filmpje, en bedankt voor jou ervaring.
Ik geef mijn guppen uitsluitend voeding uit de winkel, soms fish flakes en af en toe diepvriesvoer.
En ik maak me ook geen zorgen over overbevolking, kan altijd nog een grotere bak gaan nemen, maar nee even serieus.
Er zwemmen nog steeds jonkies in de Guppen Club :) al zijn het er niet veel, toch blijft het fascinerend om ze te volgen.
En hoe ze (degene) die er nog zijn, weer net ietsje te snel zijn voor de volwassenen, het is een schouwspel op zich.
Ben ook blij dat mijn aquarium weer veel frisser eruit gaat zien, ik denk dat ik de bruine alg heb overwonnen :giggle:

Binnen kort komt er weer beeldmateriaal .
 
foutje de foto's zijn niet scherp Nicole, en daar waar ik witte rondinkjes zag, zie je dat niet terug op de foto.
Tja this niet anders :unsure::)
 
Deze nog even voor een herkansing :D
 

Bijlagen

  • IMG_2721.JPG
    IMG_2721.JPG
    194.5 KB · Weergaven: 58
Ik wil iedereen op dit Forum bedanken, die mij zoveel nuttige tips hebben gegeven om de bruine alg te verslaan in mijn bakkie :)

het ziet er nu al zoveel beter uit.
Dus allemaal bedankt.

 
Morgen twee weken oud FC de kampioentjes :smitten:





En ik denk te weten wie de vader Gup is
Want hun staartje kleuren nu al blauw. :giggle:
Of zit ik er weer eens naast ?
 
Gewoon ff afwachten tot ze beter inkleuren om te bekijken wie de werkelijke vader zou kunnen zijn.
Dag Stanovic, denk je dat het nu nog niet mogelijk is om dat te weten?
Mijn gupjes worden morgen 2 weken, en hebben nu toch al echt duidelijke blauwe staartjes, en ik heb maar een blauwe guppy man in mijn club en een oranje guppy man.
Dus m.i moet het nu al duidelijk zijn :)
 

Terug
Bovenaan