Mijn kleine stukje Azië (RJJ)


Mooi hoor met dat hout en de achterwand. Vallisneria doet er vaak wat langer over om aan te slaan. Niet helemaal in de bodem drukken die plant hoor.
 
Gisteren op het vivarium geweest :) zes kuhlli's gekocht vandaag toch nog even vier bij gehaald heb er nu totaal tien in zitten ook nog een kleine fotobomb van 1 van de danio's :D

935815rrj_0_85_camer.jpg


Nu over een week of twee maar eens wat uitbreiden weer komt nog wel een hoop rommel vrij in de bak van slijmlaag van het hout die aan het verdwijnen is. Qua planten weet ik echt nog niet wat het gaat redden dee vallisneria is afwachten als ook de pogostemon helferi ik heb het idee dat crypto's aan aan het slaan zijn javavaren krijgt al nieuwe uitlopers en hygrophila heeft bijna het oppervlak bereikt. Ik zal ook nog eens met de spiegelreflex aan de rommel om fatsoenlijke foto's van het aquarium te kunnen maken.
 
Als er vrij veel vuil in de bak loskomt zou ik wel even goed de no2 in de gaten houden nu je er vissen in hebt zitten. Deze vervuilen ook al extra en daarom zou ik wel het even meten af en toe en naar het gedrag van de vissen kijken.
 
Gaat goed met de bewoners kuhlli's mooi actief en danio's ook. Zal zo nog gelijk even no2 meten de viezigheid komt echt van het hout dat zijn slijmerige laagje los laat.
 
Hey mooie tank,
vraagje over je Kuhli's welke soort is het, welke temperatuur heeft je Aquarium?
 
De kuhlli's zijn mij verkocht als pangio kuhlli maar ik denk dat het twee verschillende soorten zijn namelijk Pangio Semicincta en Pangio Myersi de temperatuur varieerd een beetje tussen 23,5 en 24 graden.
 
Misschien kunnen wat foto s duidelijkheid verschaffen Richard. Zelf heb ik ook 4 gehad van 2 soorten en dat gaat verder prima samen.
 
Ja hoor, hier ook soorten samen, gaat prima.
 
Bij deze wat foto's van een aantal kuhlli's
De tekeningen van de vissen verschillen wat waardoor ik denk dat het twee soorten zijn
481176rrj_0_85_camer.jpg

179378rrj_0_85_camer.jpg

749752rrj_0_85_camer.jpg
 
Op de foto's zie ik geen P. myersi. Alleen P. semicincta.
 
Ok heb ook nog deze variant :)
Maar alleen P.semincincta dus mooi.

334454rrj_0_85_camer.jpg
 
Deze lijkt wel verdacht veel op een P. myersi moet ik zeggen.

Van de 3e in je vorige post is het vlekkenpatroon ook wat breed, alleen bij die loopt het niet ver genoeg door naar beneden om P. myersi te zijn, dat patroon lijkt ook erg op de P. semicincta die ze op loaches.com als voorbeeld gebruiken: http://www.loaches.com/species-index/pangio-semicincta
 
Weet het ook niet zeker maar ik vond het wel op een myersi lijken. Maar is ook gen probleem hoor viel me gewoon op :)
 
Weer een kleine uitbreiding gedaan vandaag
toegevoegd:
20x Rasbora Espei
2x Brotia Pagodula

Overzichtje
515382rrj_0_85_aqu.jpg


Mijn Rasbora Espei's nog wat bleekjes
679599rrj_0_85_aqu.jpg


Brotia Pagodula ik vind dit 1 van de mooiste slakken voor in het aquarium
887769rrj_0_85_aqu.jpg
 
Mooie slakken zeg! Die ben ik nog niet eerder tegen gekomen :)

Mooie grote groep espei's ook, al lijken ze hier wat meer op hengeli's?
 
Ze zijn mij verkocht als espei's maar de kans is wel aanwezig dat het hengeli zijn ik weet het niet ben nog redelijk nieuw dus het zou zo kunnen. Waaraan zou ik het verschil moeten kunnen zien?

Edit: bedankt ik vind de slakken ook echt heel erg mooi als je interese hebt bij Fremabo in Nieuwe Pekela gekocht
 
Bedankt Mark nou twijfel ik ook wel heel erg maar ze moeten nog wat bij kleuren ook denk ik zo toen ze in de winkel zaten hadden ze meer kleur. Thuis aangekomen waren ze kleurloos. Ik wacht het maar af en anders heb ik gewoon een groep hengeli ook niet erg.

Nog eens geod gekeken maar jullie hebben gelijk Trigonostigma Hengeli zijn het. Wel jammer stond toch echt espei
 
Nu lijken het de Hengeli denk ik. Ik heb hier de Espei en die is veel meer gekleurd. Misschien dat ze nog op kleur gaan komen. Komen die van Frits toevallig??
 
Nee komen van Fremabo maar hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik er van overtuigd ben dat het toch Hengeli zijn maar ja het is niet anders vind dit ook een mooie vis erg actief zijn ze
 
Espei's hebben wat meer oranje, ik vind ze beide eigenlijk even mooi, behalve qua uiterlijk zijn er geen relevante verschillen, tenzij je wilt kweken.

Subtiel verschilletje dan nog..
Qua gedrag dacht ik dat Espei's (die ik zelf heb) wat meer naar beneden neigen, Hengeli's zouden wat meer de hoogte opzoeken, misschien ook daarom is er een iets grotere kans op springen.
Mooie visjes.

Edit: Meer info over de Hengeli
 
Zit een kap boven dus van mij mogen ze springen :) . Kweken is niet echt de opzet komen nog wat andere soorten vis in niet teveel de bedoeling is om bovenin een harem betta smaragdina's te plaatsen nog en onderin een Epalzeorhynchos bicolor. De school hengeli zal nog waorden uitgebreid denk ik met zo'n 10 stuks.
Bedankt voor de informatie Mark!
 
Zo nog maar weer eens een mini update hardnekkige alg in mijn bak :(
Met de bewoners gaat het ondertussen nog steeds prima
En nog maar een foto van mijn meest fotogenieke bewoner hehehe
369923rrj_0_85_uitzoeke.jpg
 
RRJ, kom je heel toevallig wel eens in Leeuwarden? Ik heb een tijdje terug een aquarium overgenomen waar een Hengeli in zat. Deze zwemt nu heel eenzaam tussen mijn andere vissen en ik probeer al een tijdje tevergeefs een nieuw huisje voor hem te vinden via dit forum en marktplaats. Hij zou zich prima thuis voelen in jouw aquarium! :p
 
Ik kom toevallig wel eens in Leeuwarden hoor voor mijn werk maar dat is wel wat lastig gps in auto e.d. Ben wel bereid om het visje een leuk groepje te geven hoor kom ik hem wel een keer ophalen.
 
Helemaal super, hij zal zich een stuk beter voelen samen met soortgenoten! :)
 
Weer maar eens een klein updateje alg zo goed mogelijk bestreden de tijdelijke snelgroeier doet zijn naam eer aan :) . Plantjes beginnen lekker te groeien op de pogostemon helferi na maar we wachten af.
Wat vind ik het trouwens vreselijk knap van mensen hier die de kleine snelle vissen zo mooi op de foto kunnen zetten mij lukt het nog niet hehehe. Plus last van flits in glas maaar ach al doende leert men ook in dit geval.
987822rrj_0_85_uitzoeke.jpg

336517rrj_0_85_uitzoeke.jpg

274821rrj_0_85_uitzoeke.jpg

875425rrj_0_85_uitzoeke.jpg

658556rrj_0_85_uitzoeke.jpg

982531rrj_0_85_uitzoeke.jpg
 
Mooi geheel Richard en het moet even tijd hebben om allemaal goed aan te slaan hoor. Komt vast en zeker wel goed.
 
Mooie bak hoor, je hebt de wortels mooi geplaatst!
 

Terug
Bovenaan