Wat is er nieuw

Mijn kleine stukje Azië (RJJ)

Bedankt voor de leuke reacties!

Vandaag even naar mijn favo bijna LFS geweest en bijna mijn beoogde bestand om zeep geholpen. Stond op het punt om een harem pauwooggrondels mee te nemen zo mooi 🙂 uitendelijk nog een Brotia pagodula gekocht en mijn Epalzeorhynchos bicolor tevens ook nog een rode tijgerlotus mee genomen.

Totaaltje
668295rrj_0_85_uitzoeke.jpg


Jonge bicolor
789742rrj_0_85_uitzoeke.jpg

388486rrj_0_85_uitzoeke.jpg


Rode tijgerlotus cabomba word binnenkort weer verwijdert.
292366rrj_0_85_uitzoeke.jpg


Brotia pagodula nr3 🙂
736455rrj_0_85_uitzoeke.jpg


Het was weer leuk in de winkel dus hehehe
 
Daarom kom ik nagenoeg nooit in de LFS, kom altijd een stuk armer thuis.
Feli met je nieuwe aanwinsten 😉
 
Ziet er leuk uit Richard. Toch lees ik vaak minder positieve berichten over de Labeo dacht ik dus ik hoop dat dit goed blijft gaan.
De Pauwooggrondel is ook heel mooi hoor.
 
Ja John de pauwooggrondel is prachtig raakte helemaal aan de twijfel tot nu toe alle vissen in het bestand voorkomend in thailand (met een kleine uitzondring van het oude bestand van mijn nano daar gelaten 😉 ). Labeo lees ik ook vaak mindere dingen over maar positieve dingen vind je zo wie zo niet vaak op internet 😉 ik hoop dat deze een beetje mak is maar de tijd zal het leren. Verder heb ik vandaag mijn tweede lamp vervangen voor een color lamp en is het licht nu een stukje mindr fel. Er zijn een behoorlijk aantal schuilplaatsen voor hem aanwezig. Bij het hout heeft hij/zij zich al wat verstopt onder het stuk leisteen onder de bladeren en dat is in het eerste half uur ontdekkigsreis door zijn nieuwe huis. Moet wel zeggen dat ik de bicolor echt een prachtige vis vind en het felle spreekt me ook wel wat aan zolang het niet te erg word...

Edit: Botia is een vervent voorvechter van de bicolor dankzij een eerder betoog van hem heb ik hem toch aan mijn bestand toegevoegd 😀
 
De Labeo is ook erg mooi verder hoor. De tijd zal het dus leren en anders kom ik hem wel even leren hoe hij zich moet gedragen 😀 😉
 
Hahah is goed hoor John jullie zijn welkom hoor
 
Haha ja Mark sorry hoor 😀 en ja de LFS is een vreselijke plek trouwens plak daar altijd een uur of twee binnen en wil dan alles kopen 🙁
 
Als je daar zo lang vertoeft dan vind je het vast minder vreselijk dan je zegt 😀 😛.

Ik moet zeggen dat ik nooit zo heel lang in de lfs loop hoor. Vaak doelgericht kijken naar wat ik wil en dan weer weg. Soms even rondneuzen maar langer dan 20 min ben ik in de regel niet binnen. Maar ja, je kent Frits en dat is niet zo heel groot natuurlijk.
 
jessicapilon zei:
Als je daar zo lang vertoeft dan vind je het vast minder vreselijk dan je zegt 😀 😛.

Ik moet zeggen dat ik nooit zo heel lang in de lfs loop hoor. Vaak doelgericht kijken naar wat ik wil en dan weer weg. Soms even rondneuzen maar langer dan 20 min ben ik in de regel niet binnen. Maar ja, je kent Frits en dat is niet zo heel groot natuurlijk.
De 3 keer dat ik daar ben geweest heb ik daar meer dan 30 minuten gelopen 😛 Maarja, voor mij was er in elke bak daar een nieuwe soort (of tenminste, nog nooit in het echt gezien 😛).

Even weer on-topic, mooie bak! Ik vind je bicolor zo schattig!
 
Fremabo kom ik graag hoor en ja daar kan ik lang rondhangen hehehe twijfel dan ook altijd weer zie van allees en dan dnek ik oehh dat kan en dat en dat nog maar een bakej erbij misschien enz... enz...
Bedankt Christian bicolor wilde ik zo graag erin hebben vind het een prachtvis
 
Gewoon ff voor de leuk wat plaatjes van de bewoners

De benjamin van de bak doet het nog steeds aardig niet op de foto te krijgen maar toch 🙂
997124rrj_0_85_uitzoeke.jpg

518372rrj_0_85_uitzoeke.jpg


Even lekker dansen
542414rrj_0_85_uitzoeke.jpg


hengeli's en margaritatus
882263rrj_0_85_uitzoeke.jpg

341576rrj_0_85_uitzoeke.jpg

736125rrj_0_85_uitzoeke.jpg


De makkeijkste vis om op de foto te zetten
892876rrj_0_85_uitzoeke.jpg

274696rrj_0_85_uitzoeke.jpg


En 1 van de ongenodigde gasten 😀
893132rrj_0_85_uitzoeke.jpg


En nu weer verder met oefenen op redelijke foto's maken van een aquarium en zijn bewoners 😛
 
Leuke foto s en oefening baart kunst Richard 😉.
 
Mooi allemaal, Richard!

Vooral de ombouw, het meubilair vind ik erg mooi.
Temeer eigenlijk omdat je het zelf maakt!
Het wordt vast een schitterend geheel!

Groet,
Ben.
 
Wauw, je bak is echt mooi geworden.
Hoe heb je de techniek allemaal verwerkt? Ik las dat je de filter aan de rechterzijde hebt, heb je daar genoeg plaats?
Ben ook wel nieuwsgierig hoe de constructie van je klep uitziet en dan bedoel ik eigenlijk de bevestiging van die gasveren. Zou je dit de volgende keer weer zo aanpakken?
 
Bedankt voor de leuke reacties!
@benvo was en hele klus dat meubel maken maar ben tevreden met het resultaat moeten nog wel wat dingen aan gebeuren, maar dan heb ik wat te doen he 😀
@jacq93 Heb de inlaat van het filter aan de rechterzijde daar ook de verwarming en mijn co2 toevoeging. Eerder deze week zat mijn uitlaat ook nog aan de rechterzijde en dit ging op zich wel goed maar vond dat de doorstroming toch wat zwak was en heb nu dus de inlaat verplaatst naar de linkerzijde. Klep constructie is nog niet helemaal gereed gasveren kreeg ik niet fatsoenlijk gemonteerd de klep is nu bevestigd met lift scharnieren moet nog wel iets verzinnen om hem open te laten staan zonder het balkje wat ik nu nog gebruik. Zodra het echt af is zal ik er eens wat foto's van plaatsen.

Kleine wekelijkse update:
10x Trigonostigma hengeli/espei toegevoegd totale school bedraagt nu 30 stuks. Bij meedere winkels nu geconstateerd dat hengeli's en espei's door elkaar heen zitten voor verkoop bij de winkel waar ik het meest kom werd mij verteld dat ze door een bekende leverancier alle als espei geleverd worden.
Cabomba is verwijderd om de rode lotus hopelijk de ruimte en het licht te geven om aan te slaan. De vallisneria heeft zijn draai gevonden en de eerste uitlopers zijn een feit ben ik erg blij mee. Hygrophila is gesnoeid en terug geplaatst. En maar weer eens omdat ik het zo leuk vind een paar plaatjes 🙂

495328rrj_0_85_2612201.jpg

313737rrj_0_85_2612201.jpg

126514rrj_0_85_2612201.jpg

683547rrj_0_85_2612201.jpg

181518rrj_0_85_2612201.jpg


Vraag me ondertussen wel af hoe iedereen het voor elkaar krijgt om het glas aan de binnenzijde zo mooi schoon te krijgen hehehe lukt mij voor alsnog niet.
Ook is het algenprobleem nog steeds niet helemaal onder controle zou een algen bestrijdend middel een optie zijn?
 
Ziet er goed uit allemaal.
Glas kan je simpel schoonmaken door met een prop filterwatten te poetsen of met een oud pasje schrapen.
Een aquarium 100% vrij van alg bestaat volgens mij niet hoor.
 
Bedankt voor de tip John pasje gedaan maar filterwatten nog niet geprobeerd zal ik eens gaan doen. Het hoeft ook niet 100% vrij te zijn hoor vind het zelfs wel wat natuurlijk ogen wat alg her en der. Het enige probleem is dat mijn mos wat verzwolgen wordt door bruine draadalgen 🙂
 
Ik heb bij Frits volgens mij tot nu toe wel alleen de Espei meegekregen zover ik kan zien.
Ik zie in de bak hier geen verschil namelijk. Dus misschien kun je de volgende keer daar toch even kijken voor de Espei.


Ik zou geen middeltjes gaan gebruiken maar zorgen dat er voldoende voeding aanwezig is en een goede stroming. Daarnaast algen zoveel mogelijk weghalen.
Persoonlijk vind ik een grote hoge Echino achterin ook wel leuk hoor.Bruine algen is in de regel een opstartprobleem of een verhoogde nh3/4 gehad misschien? dat is vaak niet eens meetbaar hoor. Als alles goed is ingedraaid en je ververst op tijd dan gaan die wel weer weg.

Je bakje ziet er fris uit maar zelf zou ik achterin wat hoge planten zetten zoals de Echino.
 
Ik had eigenlijk gedacht dat de vallisneria wel tot bovenin zou gaan komen en voller word, maar kan inderdaad nog wel wat andere soorten toevoegen die groter en voller worden.
Verwacht ook niet dat mijn planten supersnel zullen gaan groeien de crypto's zijn ook nog steeds vrij klein en de pogostemon heeft helemaal al zijn tijd nodig geloof ik 🙂
Middeltjes toevoegen zou een laatste redmiddel zijn ik wacht gewoon nog af en haal veel alg weg. Heb niets raars gemeten maar het zou kunnen zoals je zegt dat het nauwelijks meetbaar is. Voor de stroming heb ik de uitloop van mijn filter nu toch verplaatst naar de linkerzijde.
Kom nu ook af en toe bij Frits laatst ook nog vermeld dt ik een negatief advies ergens op kreeg vind ik mooi! Ga misschien morgen nog even kijken 10% korting op derde kerstdag 😉

edit misschien dat ik nog eens deze plant toevoeg als ik hem kan vinden Hygrophila siamensis en/of Cryptocoryne usteriana
denk dat dat wel een mooie volle bos wordt ook
 
De Zwaardplant is ook hoog en vol en kan vrij snel groeien hoor.
Is Frits dan morgen open??
 
Extra update 😀

Vandaag bij Frtis Kuiper geweest en kon het niet laten heb twee Tricgopsis vittata gekocht ik dacht dat dit mannen waren maar ben niet meer zo zeker 🙂 . Woensdag kwamen er nieuwe binnen werd mij verteld dus woensdag middag hopelijk het groepje aanvullen. Ook heb ik een Hygrophila cambosa siamensis gekocht.

977863rrj_0_85_2712201.jpg

755998rrj_0_85_2712201.jpg

479738rrj_0_85_2712201.jpg

426622rrj_0_85_2712201.jpg

923153rrj_0_85_2712201.jpg
 
Mooie soort goerami's. Deze zie je niet zo vaak.
 
Mooie visjes hoor! Zou je niet kunnen vertellen of het mannen of vrouwen zijn, maar mooi zijn ze in ieder geval wel
 
De vissen zien er goed uit.
Je kunt het ook aan de buikjes zien. Het lijkt erop of de donkere vis het buikje meer naar voren heeft: man. De gelere lijkt het buikje wat meer naar achteren door legbuis en alles: vrouw. Man is ook meer gekleurd. Maar het is lastig om te zien. Ik neig naar een stelletje.

Ik zou wel wat meer planten toevoegen. Grote bossen eikenbladvaren ofzo.
Ik wil eigenlijk ook nog weer eens knorgoerami's gaan houden. Kunnen mooi blauw kleuren en het knorren is leuk. Verder blijven ze ook nog eens redelijk boven in de bak zwemmen.

gr Peter
 
De beplanting is nog en werk in uitvoering dit aquarium is ook nog behoorlijk jong draait sinds 5-11-2015. Heb toch de indruk dat de planten nog flink moeten groeien. Maar een bos eikenbladvaren is een goed idee moet ik zeggen zal eens kijken of ik deze plant kan vinden. In ieder geval bedankt de tips heb nog veel te leren en hoop uiteindelijk ok een mooi beplant aquarium te hebben.

De vissen zwemmen wel graag samen en heb gelet op de plaats van de buikjes en inderdaad zit er een klein verschil in de plaatsing. Verder valt me op dat de vis met het rood meer gekleurd is als de andere deze heeft vrijwel geen rood in de vinnen.

En verder weer bedankt voor de reacties!
 
Frits heeft in de regel de Eikenbladvaren wel te koop Richard en kan hem anders zo mee bestellen.
Super Frits he 😀 😀 😉.
 
Beetje laat maar toch begint me mee te vallen Frits 😉 heb nu drie halfsnavelbekken gekocht bij hem en idd eikenbladvaren deze gebruik ik momenteel nog als drijfplant.

Totaal
978989rrj_0_85_0201201.jpg


Knor van wat ik nu denk man
144253rrj_0_85_0201201.jpg


Knor waarvan ik nu denk vrouw
947124rrj_0_85_0201201.jpg


Onduidelijke foto maar dit den de Trichopsis vittata nu steeds waarbij degene waarvan ik denk geheel streeploos wordt en degene waarvan ik denk man in een soort trillende beweging om de ander heen zwemt. Nu heb ik filmpjes gevonden van paaringen van knor goerami's en daar vind aan het eind een soort van omhelsing plaats dat heb ik nog niet gezien.
891693rrj_0_85_0201201.jpg


Dermogynes pusillus
163452rrj_0_85_0201201.jpg

Kiekeboe
391211rrj_0_85_0201201.jpg


Nog eentje omdat ik het leuk vind 🙂
881693rrj_0_85_0201201.jpg


Deze week zal ik nog eens even kijken of ik nog wat knorren kan vinden ik vind het echt erg leuk vissen met mooi gedrag 😀
 
Bedankt John,

Begin Frits ook wat meer te waarderen nu hij wist zelfs gelijk dat ik de knorren bij hem had gekocht en vroeg gelijk hoe het ermee ging.
 
heb je topic ff doorgelezen, mooi gedaan zo met de kast er omheen.
 
Dank je Shenkie

Gisteren nog even een paar Trichopsis vittata aangeschaft en de vis waarvan ik zeker weet dat het een man is liet even zijn volle pracht zien. Een kleine update van een paar bewoners voordat ik weer vertrke naar het zuiden van het land voor het werk 🙂

Nieuw en nog schuw
814637rrj_0_85_1601201.jpg


ALs een ware snoek
566526rrj_0_85_1601201.jpg


Even laten zien hoe mooi je bent 🙂
896617rrj_0_85_1601201.jpg

177689rrj_0_85_1601201.jpg


Slakken doen het ook goed
944162rrj_0_85_1601201.jpg


Verder ook nog wat met het meubel bezig geweest toch nog maar wat handgrepen aangebracht en de ophanging van de klep voorzien van uitzetter.
361847rrj_0_85_1601201.jpg

344256rrj_0_85_1601201.jpg
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: wij gaan ons weer opmaken voor visite om 2 uur
      Terug
      Bovenaan