Wat is er nieuw

Mijn waterwaardes na 3 weken opstart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pat home 40
  • Startdatum Startdatum
P

Pat home 40

Guest
Hoi, mijn superfish home is nu 3 weken in opstart zonder vissen,wil min tot 4 weken gaan, hieronder de waterwaarden dit ik tot nu toe meet,
PH= 7
No2= 0.05mg(nu al 5 dagen deze waarde)
KH= 4
GH= 5
No3= 6mg/l
Wat vinden jullie van deze waardes tot nu toe?
Weet dat veel zal afhangen van de vissen die ik ga plaatsen,vb Danio,corydora kleinste soort natuurlijk
info en raad zeker welkom hier🙂:thumbs:
2016-10-22 11.04.36.jpg

Het ligt een beetje welke vissen je wilt en hun behoeften daarin, hoewel velen zullen adviseren om hier geen vissen maar garnalen in te houden i.v.m. de slechts 47 cm lengte van da bak.
De No3 mag nog wel wat omhoog naar mijn mening.

Leuk bakje overigens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou er ook garnalen in houden en daar is de bak ook erg geschikt voor. Wel zou ik ervoor zorgen dat de po4 en de no3 op peil blijven. Bakje ziet er leuk uit en ik zou hem lekker nog even laten indraaien persoonlijk tot 4 weken.

Het ligt een beetje welke vissen je wilt en hun behoeften daarin, hoewel velen zullen adviseren om hier geen vissen maar garnalen in te houden i.v.m. de slechts 47 cm lengte van da bak.
De No3 mag nog wel wat omhoog naar mijn mening.
Leuk bakje overigens.
Dank je ,begrijp ik, al zijn er mijn gedacht toch wel kleine vissoorten, garnalen ben ik persoonlijk niet zo voor, vele raden een beta aan ,vind ik zeker te groot worden, max dat ik wil dat ze worden is 1,5 cm en daar heb je toch al niet veel keus in

Ik zou er ook garnalen in houden en daar is de bak ook erg geschikt voor. Wel zou ik ervoor zorgen dat de po4 en de no3 op peil blijven. Bakje ziet er leuk uit en ik zou hem lekker nog even laten indraaien persoonlijk tot 4 weken.
Dank je,zal 4 weken worden min, mmm garnalen😳,ik weet dat je die online kan bestellen (pff verschrikkelijk), maar daar er niet veel goede aquariumwinkels zijn in mijn buurt heb ik niet veel keuze , heb nog niet veel garnalen gezien daar, wel vele nanovisjes.
Maar wie weet,kom ik die nog wel tegen:petjeaf:

is een aqua 40 toch?

vind ik persoonlijk meer dan prima voor een mooie betta man + japonica garnalen.

weet niet of je je eigen al hebt verdiept in betta´s, maar er zijn echt hele mooie te krijgen als je weet waar je moet zoeken.

nano visjes kan ook wel, maar heeft bij veel mensen niet de voorkeur omdat de meeste kleine visjes juist van die actieve zwemmertjes zijn.

waardes lijken mij prima verder, no3 zou wat omhoog mogen.

PS: leuk ingericht trouwens.

Laatst bewerkt:
Het is een Home 40 Richard 😉

Wat zijn de maten van de glazen bak? Dus zonder de kunststof rand?

Erg leuk ingericht trouwens!

Het is een Home 40 Richard 😉

Wat zijn de maten van de glazen bak? Dus zonder de kunststof rand?

Erg leuk ingericht trouwens!
is een aqua 40 toch?

vind ik persoonlijk meer dan prima voor een mooie betta man + japonica garnalen.

weet niet of je je eigen al hebt verdiept in betta´s, maar er zijn echt hele mooie te krijgen als je weet waar je moet zoeken.

nano visjes kan ook wel, maar heeft bij veel mensen niet de voorkeur omdat de meeste kleine visjes juist van die actieve zwemmertjes zijn.

waardes lijken mij prima verder, no3 zou wat omhoog mogen.

PS: leuk ingericht trouwens.
Is inderdaad een Home 40,maten zijn 43breed 35 hoog 24 diep,ben er nog niet echt uit wat hier in komt te zwemmen,een beta alleen als vis is toch ook zo zielig vind ik,garnalen kweken ook als konijnen hier gelezen :deal:
Zou graag voor de nano visjes gaan,rasbora,Danio...kleinste soort,we zien wel,bakje moet nog min 1 week indraaien,toch bedankt voor de goede raad en info:thumbs:😛

Ik kan je geen advies geven over mini visje 😉
Heb zelf een paar van deze maat bakjes allen gevulde met garnalen namelijk 😀

Is inderdaad een Home 40,maten zijn 47breed 43 hoog 25 diep,ben er nog niet echt uit wat hier in komt te zwemmen,een beta alleen als vis is toch ook zo zielig vind ik,garnalen kweken ook als konijnen hier gelezen :deal:
Zou graag voor de nano visjes gaan,rasbora,Danio...kleinste soort,we zien wel,bakje moet nog min 1 week indraaien,toch bedankt voor de goede raad en info:thumbs:😛

Een Betta alleen is niet echt zielig denk ik want probeer er maar eens een tweede man bij te zetten. Dan heb je denk ik heel snel weer één man over😉.
Er zijn er zelfs die ze houden in bakjes van 10 of 20 liter en dat vindt ik dan net weer te weinig. Maar in zo n 40 liter kan dat prima hoor en kun je gewoon leidingwater gebruiken.
Met dan een paar Tyloslakken erbij heb je een leuke bak denk ik.

Er zijn er zelfs genoeg die de meeste leden niet kunnen betalen. Zelf kweek ik ook met de cr en dat is mooi genoeg. Je zal maar uitval krijgen bij een groep die ik weet niet wat per stuk kosten:'(.
Het moet wel leuk blijven toch🙂. Maar ik zou ook geen garnalen met een Betta samen houden in dat bakje mocht je dat misschien een idee vinden😉.

hoi,
Ik heb een klein schooltje boraras maculatus in een 50cm zitten, ik spreek steeds over 30l water.in dit bakje moet het ook kunnen, denk aan maximum 10 stuks en geen andere soorten. Zorg wel voor een strikt onderhoud. Een waterverversing over slaan zou een ramp kunnen betekenen.
ik heb ze hier in combinatie mt garnalen. garnalen zijn trouwens erg boeiene beestjes moet ik zggen

Hola zekerst, de zeebak is nog niet opgestart en jij denkt al aan een volgende bak. Er staan er nog 2 in de planning maar dat zal niet voor direct zijn.

Hola zekerst, de zeebak is nog niet opgestart en jij denkt al aan een volgende bak. Er staan er nog 2 in de planning maar dat zal niet voor direct zijn.

Ik hou de snelheid er graag in zoals je merkt😀😀😉.

hoi,
Ik heb een klein schooltje boraras maculatus in een 50cm zitten, ik spreek steeds over 30l water.in dit bakje moet het ook kunnen, denk aan maximum 10 stuks en geen andere soorten. Zorg wel voor een strikt onderhoud. Een waterverversing over slaan zou een ramp kunnen betekenen.
ik heb ze hier in combinatie mt garnalen. garnalen zijn trouwens erg boeiene beestjes moet ik zggen
Ik moet er ook bij vertellen dat ik het filter dat er inzit uitgebouwd heb tot een mini-bioblok, zodat ik een prima filtering heb. Ik weet niet welk filter bij dit aquarium zit, en weet dus ook niet of het zijn taak aan kan.

hoi,
Had deze ook al gegoogled,heb ook nog een paar andere soorten gevonden
Rasbora Galaxy
Nannostomus Anduzei
Corydoras pygmaeus
Borras brigittae(voorkeur)
Hyphessobrycon amandae
Danio Choprae
Trichosis pumila
Sundadanio axelrodi
Pseudomugil gertrudae
Oryzias woworaeDanio Margaritatus
Lepidarchus adonis
Nu nog bekijken wat echt geschikt zou zijn:c,en welke te verkrijgen zijn natuurlijk,ook wel een mooi visje natuurlijk dat je daar hebt:thumbs:
kunnen daar ook garnalen bijgezet worden dan of word dat teveel,had eerder gedacht aan een schoolvisje en de corydora pygmaeus 😉

Hoi Patrick, leuk aquarium hoor! Uit eigen ervaring zou ik zeggen dat het aquarium wat klein is voor de pseudomugil getrudae en ook voor de corydoras. De boraras brigittae zijn super leuk en wat meer van 1 soort en echte kleintje doen je aquarium ruimer lijken.
Garnalen kunnen er zeker nog bij, crystal black / red of taiwan bees kweken net iets minder snel dan de vuurgarnaal (althans bij mij)

Hoi Patrick, leuk aquarium hoor! Uit eigen ervaring zou ik zeggen dat het aquarium wat klein is voor de pseudomugil getrudae en ook voor de corydoras. De boraras brigittae zijn super leuk en wat meer van 1 soort en echte kleintje doen je aquarium ruimer lijken.
Garnalen kunnen er zeker nog bij, crystal black / red of taiwan bees kweken net iets minder snel dan de vuurgarnaal (althans bij mij)
ok bedankt voor de info :thumbs:

Wanneer je garnalen met kleine visjes gaat samenhouden moet je wel voor heel veel beschutting zorgen want anders eten ze de kleine garnaaltjes vlot op.

Wanneer je garnalen met kleine visjes gaat samenhouden moet je wel voor heel veel beschutting zorgen want anders eten ze de kleine garnaaltjes vlot op.
Ook als die garnalen even groot zijn dan de vissen:S

Jonge garnalen zijn even groot als een stevige speldenprik als ze net zijn uitgekomen.
maar goede verstop plaatsen als mossen, kunnen hier wel uitkomst voor bieden.

update,waterwaardes,wat kan ik nog aan verbeteren?Bak ziet er goed uit ,geen algen,8 u licht van 10u tot 14u en 18u tot 22u
ph kan lager denk ik,nitrietpiek heb ik al gehad de 2 de week,heb tabletten voor de planten in de bodem,voeg ook elke dag carbo toe 0.75ml op de 35l
Heb nog maar 1 waterverversing van 20% gedaan (na 3 weken)
Ph = 7.5
KH = 6
GH = 6
NO2 = 0.01
No3 = 0 (Moet deze niet hoger):S
Moet ik nog andere metingen doen buiten deze,Fe.......
2016-10-24 12.17.23.jpg
:foto:

Jonge garnalen zijn even groot als een stevige speldenprik als ze net zijn uitgekomen.
maar goede verstop plaatsen als mossen, kunnen hier wel uitkomst voor bieden.
Mosbal heb ik,en Planten staan redelijk dicht beplant,dan bedoel je als deze beginnen te kweken waarschijnlijk,als je die koopt zijn ze wel minstens 1cm denk ik

Ik weet niet of er een afdekplaat op je aquarium zit? Zo ja, zou je ook nog kunnen denken aan een harempje Epiplatys annulatus. 1 man met 2 of 3 vrouwen zou ik nog wel aandurven op deze afmetingen.

Nitraat kan je verhogen met planten voeding.

Easy life nitro bijvoorbeeld

Ik weet niet of er een afdekplaat op je aquarium zit? Zo ja, zou je ook nog kunnen denken aan een harempje Epiplatys annulatus. 1 man met 2 of 3 vrouwen zou ik nog wel aandurven op deze afmetingen.
Ja,er zit een afdekplaat op ,mooi visje dat ringbandsnoekje,maar word 3.5cm ,wat groot al denk ik voor mijn bakje,toch bedankt voor het meedenken:thumbs:

Ergens tussen de 15 en 25 zit je wel goed denk ik. Je hebt niet de aller lastigste planten geloof ik.

Ik voeg eigenlijk niks toe in de kleine bakjes en daar heb je niet veel vraag naar nitraat met beperkt licht. 0 is niet goed maar ik denk dat je met zo n 5-10mg al aan de goede kant zit hoor. Vaak produceert de bak dit al zelf wel.

Een mosbal biedt geen goede bescherming voor de baby garnaaltje. Een mosbal komen ze op te zitten en kunnen ze niet in of tussen zitten. Wat je kunt doen is wat javamos op het hout binden. Als dat gaat groeien dan hebben ze genoeg schuilmogelijkheden. Even als voorbeeldje van wat javamos is. Hier (is de home60)heb ik het ook op het hout gebonden. Zo een groot stuk is niet nodig hoor 😉 Als je javamos niet mooi vind zijn er nog tal van anderen mossen, maar deze is wel één van de makkelijkste en erg mooi vind ik zelf. Je kunt het op een takje hout binden, maar ook op een steen of een matje en aan de wand plakken met een zuignap.
Zie bijvoorbeeld http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ledge-5-centimeter-vierkant.html

2016-10-23 (1).jpg

2016-09-30 (4).jpg

Edit:

Sschiet me ineens te binnen dat ALS je garnaaltjes wilt houden, dat je dan een pantykousje om je filtertje moet doen. Anders gezegd, doe het filtertje in een pantykousje en knoop hem vanboven dicht. Wel de uitstroom vrijhouden uiteraard. Dit omdat de baby garnaaltjes zo klein zijn dat ze anders in het filtertje worden gezogen en dat moeten we natuurlijk niet hebben, want dan krijgen we garnalengehakt 😉

Uiteraard kun je er ook voor kiezen om het originele filtertje te vervangen voor een sponsfilter op lucht of elektriciteit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan