Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Doe eens een goed. Heb van deze een Trio Halfwas..De andere maak ik wel foto's van als ze echt gesetteld zijn

Jij ziet meer dan dat ik doe..is maar 1 exemplaar op de foto 🙂 ik laat mensen nog even gokke

Is dat ook al biotoopcorrect tegenwoordig, de plastieken zakken 😉 😀

Haha als eikentakken van plastiek zijn dan ja 😉 en Bedankt Albert ben zelf ook erg tevreden en de verlichting is inmiddels na mijn smaak ingesteld

Er drijven daar toch plastic zakken, of begin ik nu echt door te draaien? 😀

~ Ivo

Haha nee ik, ik las takken en niet zakken excusses. Maar even zonder te dollen 😉 wat vind je van de inrichting etc

Zouden de namaakplanten Zuid-Amerika ook al hebben bereikt? 😉 😀

Inrichting evenals licht erg geslaagd.Nu nog foto's nadat de zakken geleegd zijn.De plastic zakken bedoel ik dan he??! :koud:

Wat een gave bak zeg! Mooie combinatie van hout, steen en plant. Ik ben ben benieuwd naar de vissen.

uaruman zei:
Inrichting evenals licht erg geslaagd.Nu nog foto's nadat de zakken geleegd zijn.De plastic zakken bedoel ik dan he??! :koud:

Hahaa..beide zijn geleegd zoals iedereen weet de meervallen hebben de tijd nodig maar zal straks nog eens een foto maken van aquarium zonder zakken. Bedankt weer voor je compliment Marc.

Mijn trots al 4 jaar oud en 7 cm dat geeft al zijn groei aan, dit is een van de weinig soorten die zijn kleur ook behoudt(daarom wordt hij ook het juweel van de Lnummers genoemd) enkel worden ze weinig geimporteerd dus nu wachtende op een mannelijk exemplaar

qMf19I4R6UfyGSscT09vjUVIP7vQASb2.jpegIMG_8728 by stijnkoch, on Flickr

MelvinB zei:
Mooi mooi mooi!
Wat voor bodem heb je? Gewoon filterzand of.....?

Bedankt Melvin 🙂.. Bodem is Filterzand met speelzand dit geeft net een iets ander effect. En heb op sommige plekken kiezels geplaatst zoals je ziet vind het een mooi effect geven.

Oke, bedankt voor de info. Ik vind het ook wel mooi ogen.
Heb je er veel speelzand door heen gemengd? Want speelzand slibt volgens mij snel dicht en dat wil je echt niet hebben.

Als je een ECHT lijkend biotoop wilt hebben dan moet je er tegenwoordig ook plastic afval in gooien en wat ruwe olie 😉

Maar... Mooie bak Mss!

Ik vond het jammer toen je besloot de vorige inrichting stop te zetten. Die was in mijn ogen nl. heel geslaagd! Een voorbeeld zelfs qua inrichting en verlichting.

Van je nieuwe inrichting had ik tot nu toe enkel de foto's gezien met de sterke verlichting.
Maar vandaag heb dus alle andere foto's ontdekt, met de donkere verlichting.

Dit is opnieuw een prachtige inrichting! Voor mij is het duidelijk: je bent een meester in het spelen met inrichting en verlichting!
Ook deze bak zal een inspiratiebron zijn voor alle liefhebbers van donkere takkenbakken.

MelvinB zei:
Oke, bedankt voor de info. Ik vind het ook wel mooi ogen.
Heb je er veel speelzand door heen gemengd? Want speelzand slibt volgens mij snel dicht en dat wil je echt niet hebben.

Twijfel of het speelzand is, het wat in ieder geval een kleine soort korrel wat vaak in aquariums gebruikt wordt en bij de gamma te halen is.

Wat ik doe is 1 x in de maand ga ik met me vinger door het zand op plekken waar weinig beweging zit gewoon voor de zekerheid. En graag gedaan wat vind je van me groen Monster 🙂

Devos zei:
Als je een ECHT lijkend biotoop wilt hebben dan moet je er tegenwoordig ook plastic afval in gooien en wat ruwe olie 😉

Maar... Mooie bak Mss!

Beetje of topic maar inderdaad 😉..Bedankt voor je compliment Devos

Otto77 zei:
Ik vond het jammer toen je besloot de vorige inrichting stop te zetten. Die was in mijn ogen nl. heel geslaagd! Een voorbeeld zelfs qua inrichting en verlichting.

Van je nieuwe inrichting had ik tot nu toe enkel de foto's gezien met de sterke verlichting.
Maar vandaag heb dus alle andere foto's ontdekt, met de donkere verlichting.

Dit is opnieuw een prachtige inrichting! Voor mij is het duidelijk: je bent een meester in het spelen met inrichting en verlichting!
Ook deze bak zal een inspiratiebron zijn voor alle liefhebbers van donkere takkenbakken.

De beslissing was niet makkelijk maar was niet helemaal te vreden over de oude inrichting het liet niet zien hoe groot het aquarium werkelijk was. enorm bedankt voor je compliment ben nu redelijk te vreden over de inrichting en als straks de andere bewoners erin zitten kijk ik het even aan of de vissen zich er prettig bij voelen zo niet speel ik nog wat met de verlichting en komt er misschien nog wat hout bij.

Nieuwe foto's volgen nu wat vaker dus blijf me volgen 🙂

Ludger bedankt 🙂 ben er ook trots op is de L047

Stijn, heel mooi gedaan man! Je hebt het wel verrekte goed in de vingers! Petje af plus een diepe buiging!

Ik kan maar geen beeld krijgen van je bak (is ook zo groot 😉 )
Die op ��n na laatste foto, hoeveelste deel van de breedte is dat?

Dat is het rechter gedeelte ik heb me aquarium zo ingericht dat er een 'lichter' gedeelte is en donker al zijn beide kanten niet enorm fel belicht. Dat gedeelte waar jij het over hebt heb ik extra zo dicht gemaakt ivm de Eques die komen en de simulans die het wel gaan waarderen daar door heen te kunnen zwemmen.

Morgen eens flink verversen en beetje de bodem schoon maken. Ga vanaf nu 1 x 100 liter per week ververs en dit is met schoonmaken van bodem en dan nog 1 x 300 Liter puur water verversen.

Puike bak kerel. Wat ik vooral een mooi effect vind geven, is dat je geen enkel drijfplantje gebruikt, maar dat je het toch mysterieus en duister houdt.

Bedankt kerel 🙂 je leeft nog. Daar ben ik zelf ook erg blij mee want die krengen overleven het nooit bij me. Ik heb dat kunnen realiseren nu door met kleine led strips te werken en afzonderlijk te kunnen dimmen.

Haha, ik ben weer boven water. Had even wat minder zin en de bak minder aandacht gegeven. Moest mezelf even nieuwe doelen stellen en kijken of ik wat plantjes aan het groeien kon krijgen. Tijd om nieuwe dingen te leren!

Wat heb je nu in de bak zitten, Stijn?

Enkel wat Lnummers op het moment L047,L397,L260. Maar volgende week krijg ik weer een deel van het bestand denk dat jij verstelt zult staan. Je kent me normaal moet alles apart etc maar nu gekozen voor simpele grootte groepen school vissen. en een soort cichliden die we vaak zien maar sommige vergeten zijn hoe ze er eigenlijk echt uit zien

Tsja, er zijn ontzettend veel vissen die mensen in de winkel al snel voorbij lopen, maar onder de juiste omstandigheden echt een prachtige toevoeging voor je bak kunnen zijn. Ik ben benieuwd!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan