Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
<iframe src="https://www.flickr.com/photos/129480103@N02/16033981261/in/photostream/player/" width="75" height="75" frameborder="0" allowfullscreen webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen></iframe>

Rene, Bedankt ben erg blij op moment met aquarium. Klopt is ook niet een soort die vaak ge�mporteerd worden en als hij wordt ge�mporteerd dan met kleine aantallen en tuurlijk zijn ze niet goedkoop dus vandaar dat ze nog weinig in de hobby zijn.

Is echt een leuke en actieve soort en zeer nieuwsgierig eten nu al van me vinger af (diepvries voer)

Mooie bak hoor, al heb ik persoonlijk het liever iets lichter maar dat is ieder zn smaak natuurlijk 😉.
Verder een mooie bak hoor.

Zijn wel mooie visjes. Zou denk ik ook heel mooi staan in een wat kleinere bak (rond de meter) met een Apisto soortje.
Kan me voorstellen dat ze wel wat wegvallen in zo'n formaat bak, of valt dat wel mee?

@Alex, Merci voor compliment 🙂

John inderdaad ieder zijn smaak ik merk dat door iets minder licht kleuren beter uitkomen.

@Rene, Meter is in mijn ogen te klein zijn echt zwemmers en met 7 cm vind ik het persoonlijk geen kleine vissen (al vind ik snel wat groot). Ze vallen zeker niet weg dit ook omdat het geen schuwe vissen zijn en dus vaak voor de ruit zwemmen. Wat me opvalt is dat ze geen echte agressie hebben maar wel aan het oppervlakte rond cirkelen soms als echte haaien.

Je Apistogramma idee is precies dat wat ik ook ga doen

Stijn, die laatste foto. Hoort die rode vlek op de aanzet van de staartvin te zitten? Zo ja dan kan deze reactie verwaarlozen. Het andere visje vind ik nogmaals erg lijken op de fantoomzalmpjes die ik in mijn bezit heb maar dan zonder 'fantoomvlek' natuurlijk. Ze zijn erg mooi zeg!

Buiten dit alles heb je de vissen wel mooi op de gevoelige plaat vastgelegd man!

Hoi Robin, Geen rare vraag maar die hoort er inderdaad bij dit hebben ze allemaal. Je kunt mannen en vrouwen onderscheiden door vin kleur vrouwen zijn transparant mannen hebben een rode kleur erop (subtiel) was even zoeken maar heb 5 mannen zwemmen precies wat ik wilde.

Heeft wat moeite gekost maar heb inderdaad wat leuke foto's kunnen maken heb er nog een x aantal die ik nog wel eens zal posten

Omdat ik er zelf geen genoeg van kan krijgen 😉..

DXkNX8qqkk-ArR2io_NwmAu0VRe-EIe0.jpegIMG_8064 by kochstijn, on Flickr

Toch serieus aan het kijken naar de eerste meervallen zal waarschijnlijk januari worden

Alex enorm bedankt blij te horen dat er nog iemand is die het kan waarderen 🙂..

Toch nog wat problemen met de stroming (bij de stromingspomp zal ik beide uitgangen gebruiken of 1 afsluiten?.)
zal me waterwissel iets moeten gaan verhogen denk ik deed nu 25% per week zal naar zeker 35% gaan

Goed om te horen Melvin het is een prachtige soort ondanks dat hij vrijwel niet gehouden word heb ik de gok gewaagd. Ik heb een open aquarium en zie geen spring gedrag moet ik wel melden dat ze geen dreiging hebben in het aquarium.

aJNu6KTg-MZFs4AVaWza4m_hokB4bS1Z.jpegIMG_8104 by kochstijn, on Flickr

Bedankt Rik (neem ik aan)

Weet niet of ik het woord eenvoud zou gebruiken bij beschrijven van de iguanodectes 😉

Het is Rick (de dure uitvoering) 😛
Hahahaha, de vis oogt voor mij in ieder geval niet heel flitsend(geen sprekende kleuren) en dat maakt hem voor mij mooi van eenvoud.
Maar ik ga niet proberen om de vis verder te beschrijven, das niet eenvoudig nee

Aha was dat even vergeten 😉 de dure versie.
ik snap wat je bedoeld en is ook ergens een bewust keuze van mij geweest dat hij niet te opvallend qua kleur moet zijn omdat hij niet de hoofdbewoner gaat zijn en dus niet alle aandacht moet trekken. Nu zal dat moeilijk worden want ben er helemaal weg van zeer nieuwsgierig visje en ondanks de subtiele kleur is hij in mijn donkere aquarium erg makkelijk te spotten.

Misschien komt dit doordat de rode lijn bijna licht geeft.

Cowboy bedankt krijg het langzaam onder de knie al moet ik zeggen het is niet mijn eigen camera..heb een lijstje van 7 verschillende soorten meervallen grootste 12 kleinste 8 wil een combinatie doen van vlees/groen met houteter twijfel nog of ik 2 van elke soort ga nemen of het bij enkele exemplaren ga houden.

Bedankt Albert, Twijfel bestaat nog bij mij of ik er nog 1 a 2 leds bij doe maar eigenlijk is het nu juist wel mooi kleuren komen goed uit en voor de toekomstige meervallen zal het denk ook fijn zijn als hij niet te belicht is.

Wat zijn ze prachtig die lange dunne visjes met de rode streep! :smitten: Ik heb niet helemaal terug gelezen, wat is de latijnse naam? Heel mooi je bak ook 🙂

Bedankt Sascha ben er net zo enthousiast over echt een soort die ik al heel lang wilden het is een Iguanodectes soort had hem nog nooit in het echt gezien enkel de paar foto's op het internet was het geld en wachten meer dan waar.

Btw niet gelezen of niet alle pagina's bekeken? want staan veel foto's in zeker van de Iguanodectes.

En bedankt dit zijn toch aquariums waar je echt van moet houden kom ik steeds achter twijfel wel of ik nog iets van een verdwaalde plant er in ga zetten.

De foto's heb ik wel gekeken! Ja ik vind het prachtig zo donker. Een plant hoeft niet, er mist nu niets vind ik. Als je toch iets wilt, zou ik vallisneria gigantea links zetten. In onze vorige bak van 1.50m groeide dat helemaal tot aan de andere kant van de bak, was prachtig. Kan wel een foto opzoeken als je wilt?

Top 😉 echt zoveel foto's genomen en dan bekijk je ze en zijn er misschien 15-20 goed scherp lol..Klopt twijfel ook enorm of een plant iets toevoegt of eigenlijk meer de ruimte in neemt zat zelf aan kleine niet te hogen plant te denken en iets wat weinig licht nodig heeft uiteraard

Probleem is dat de Iguanodectes aan de planten knabbelen weet uiteraard niet of ze dit bij alle planten doen de drijvers zijn inmiddels op gegeten lol.

Foto is welkom hoor 🙂

Hele bijzondere bak, ga vooral zo door! Wat verzoekjes betreft sluit ik me aan bij Ivo, een totaaltje zou zeer welkom zijn!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan