Wat is er nieuw

mss zijn Rio nanay 900 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Mooie beestjes!
Leuke lijst met Apisto's. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de uaupesi (althans, de Rotkeil variant) of megaptera.

Rene, Zijn ook mijn favoriete enkel is het zo dat ik een groot aantal wil en moet maar net met geslachten passen en uiteraard heb je ook hogere kosten. Persoonlijk vind ik de uaupesi (rotkiel) de mooiste die erbij staat zeker door zijn manier van vinnen opzetten.

@Richvio bedankt ik doe mijn best

Ik ken een kweker met uaupesi's, maar dat gaat nog wel een aantal maanden duren voor ze weg kunnen. Ik weet daarnaast ook niet zeker of dat wel de rotkeil is. Heb wel vaker bij hem soorten gehaald en hij is niet bijzonder duur (eerste keer koppel A. iniridae, andere keer koppel A. sp. Roca Eterna, beide voor �15,- o.i.d.). Het zou voor jou echter wel een uur of 2 rijden zijn.

Maar goed, zijn gave vissen die uaupesi's. Ik hoop bij diezelfde kweker nog een harem te kunnen krijgen als ze groot genoeg zijn.

Rene,

Zou het erg tof vinden als je me zijn details toestuurt enkel vraag ik mij af hoe kom je er achter of het wel of niet de rotkeil is?.

Voor de apistogramma's reis ik wel hoor vind ik niet erg, ik reis nu elke keer 90 minuten want koop eigenlijk alles bij de zelfde.

Stuur mij als je dat weet ook direct een lijst met apistogramma's die hij heeft zitten of waar hij mee kweekt

Er zitten ook nog wat abacaxis in Amersfoort. Heb er zelf twee koppels gehaald. Bijzonder mooie, aparte visjes.

Abacaxis zijn ook hele mooie vissen inderdaad.
Het is dat ik mijn Dicrossus al had toen ik zag dat ze de abacaxis zouden krijgen, anders had ik ze ook opgehaald.

Erwin, Klopt maar ze hebben niet genoeg zitten en gezien ik de volledige groep in 1 x moet aanschaffen om in de toekomst proberen te vermijden moet ik ze afslaan en hij hoort eigenlijk ook op mijn lijstje maar ze worden vrij weinig aangeboden dus om dan een groep van 12 te vinden zal moeilijk worden 🙂.

@AadMec enorm bedankt voor je compliment

EDIT: Twijfel nu waar ik de informatie vandaan heb dat er maar een paar zitten toch even email gestuurd aan utaka hopelijk met een reactie terug dit keer

Ze hadden er maar een paar zitten, 6 koppels geloof ik. Ik heb er twee van weg genomen. Mooie visjes overigens!

Aha dat was al te weinig geweest..heb geen haast dus zoek rustig verder na de perfecte dwerg voor mij wie weet word het wel iets totaal anders haha 😉

Hopelijk kunnen jullie dit soort foto's waarderen waar het niet om de vissen gaat. Dit is ook de laatste update voor een tijd camera krijgt een 'beurt'..

Ergens volgende maand hoop ik geluk te hebben en wat nieuwe aanwinsten toe te voegen aan het bestand.

yTyXv6K8ai--CYz-hwGkxkrC-8Y66hGF.jpegIMG_8525 by kochstijn, on Flickr

yTyXv6K8ai--CYz-hwGkxkrC-8Y66hGF.jpegIMG_8527 by kochstijn, on Flickr

yTyXv6K8ai--CYz-hwGkxkrC-8Y66hGF.jpegIMG_8528 by kochstijn, on Flickr

Links is blad vrijwel verdwenen en veel hout voor op de bodem gekomen, Rechts is zo n 5 cm blad toe gevoegd

Ziet er weer goed uit 🙂
Ik zou persoonlijk de eiken(?)takken wat meer bij de oppervlakte ophangen, zodat je het idee krijg dat er takken in het water hangen.

Renee dankje was bezig met verversen en in eens kwam dit in me op had nog takken en bladeren liggen dus vandaar.

Het is trouwens 1 grootte tak die deels boven het water uit komt en dan onderwater gaat..is dat niet wat je bedoeld?

Mooi hoor,was eerst niet zo van dat donkere maar ga het stiekem toch wel waarderen! 😉

Oh, ik dacht dat het losse takken waren. Dit bedoel ik:
UYXnWZ4Mo2BhvxFmZPV7lTkw8L45_xhH.jpeg

Ik had bij mijn 1.5 meter stukken wortelhout aan de tl lampen vastgemaakt met een tiewrap. Kun je ook met beuken/eikentakken doen (en dan bijv. enkele kunststof of glazen stripjes in de bak bevestigen om ze aan te hangen).

Seabait zei:
Mooi hoor,was eerst niet zo van dat donkere maar ga het stiekem toch wel waarderen! 😉

Haha John doe ik toch iets goed en de rest van de darkside 😉.. Bedankt voor je compliment

Rene B zei:
Oh, ik dacht dat het losse takken waren. Dit bedoel ik:
nprMTx2gAjaAK7xW1J1hlm4tc9iUKkAl.jpeg

Ik had bij mijn 1.5 meter stukken wortelhout aan de tl lampen vastgemaakt met een tiewrap. Kun je ook met beuken/eikentakken doen (en dan bijv. enkele kunststof of glazen stripjes in de bak bevestigen om ze aan te hangen).

Ziet er zeker mooi uit maar denk dat als je de planten weg denkt je vrijwel zelfde idee hebt als wat ik nu heb..

Klopt was er erg blij mee is een flinke tak 🙂

Prachtig zeg, dat is echt een mooie tak die je daar hebt gevonden.
Persoonlijk zou ik, zoals je zegt de tak niet van plaats veranderen. (No offence Rene)

Je hebt daar nu zo een ideale plek om het licht ietsje harder te zetten zodat je werkelijk een mooi kleureffect krijgt met takken en een donkere omgeving.

Dit is nu denk ik de eerste keer dat ik hier reageer, maar ik volg je bak wel reeds een tijdje, echt een prachtbak 🙂

Toch eens zo'n tak voor op jouw bladerdek zoeken Phiip, of niet? 😀

Ja ik denk dat ik toch maar eens op zoek moet gaan.

Misschien ook wat wortels van de Buxus over de stronk laten komen, alsof het de wortels van een landplant zouden zijn.

Ook al is het niet mijn smaak, verdient deze bak zeker complimenten voor de natuurlijke spannende sfeer :thumbs: Knap gedaan hoor!

colisa lalia zei:
Prachtig zeg, dat is echt een mooie tak die je daar hebt gevonden.
Persoonlijk zou ik, zoals je zegt de tak niet van plaats veranderen. (No offence Rene)

Je hebt daar nu zo een ideale plek om het licht ietsje harder te zetten zodat je werkelijk een mooi kleureffect krijgt met takken en een donkere omgeving.

Dit is nu denk ik de eerste keer dat ik hier reageer, maar ik volg je bak wel reeds een tijdje, echt een prachtbak 🙂

En je reactie word ook absoluut gewaardeerd want ben zelf enorm fan van jou aquariums groot of klein.

De tak is inderdaad schitterend en groot met veel kleine takken eraan. vind de plaatst hoe hij nu staat/hangt ook erg mooi en de vissen hangen er rond prachtig gezicht.

Heb nu een tijdelijk halve kap op gezet, De bedoeling is deze te vervangen voor een betere kap en wil buiten de lampen die ik er nu boven heb nog 2 x led spots toevoegen dus aan elke kant 1 zodat je mooi gebundeld licht hebt voor in de avond uren.

En blijven volgen philip haha zoals je ziet bestand is verweg van klaar

astrid j zei:
Ook al is het niet mijn smaak, verdient deze bak zeker complimenten voor de natuurlijke spannende sfeer :thumbs: Knap gedaan hoor!

Astrid bedankt voor je compliment dat zegt wat van iemand die niet perse van dit soort aquariums houd. Bedoeling is om nog wat kleine takjes op de bodem te leggen en wat kiezel steentjes over de bodem te verspreiden.

Voor de rest is de techniek zo goed als klaar dus nu de zoektocht naar de vissen hopelijk zie ik je nog eens verschijnen

mooi natuurlijk, het is precies een stuk rivier die je hebt ingepakt.

mooi!

Dat is een gewelsig compliment zeker omdat het ook mijn insteek was. Nu nog de vissen al duurt dat bij mij altijd even.

ieche zei:
mooi natuurlijk, het is precies een stuk rivier die je hebt ingepakt.

mooi!

Hier sluit ik mij bij aan. Veel ZA bakken zien er fantastisch uit, maar lijken totaal niet op de werkelijkheid. Jouw bak daarentegen laat redelijk zien hoe de biotoop er uit ziet. Goed gelukt.

Misschien vind je het eens leuk om deze expeditie van Ivan Mikolji te bekijken op Youtube (mnisschien ken je hem al).

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... gc1oW3rq32

Volop onderwaterbeelden van Zuid Amerikaanse biotopen (in dit geval vooral Venezuela).

@Funkz, De clips van meneer Mikolji ken ik inderdaad maar al te goed, veel naar gekeken en zijn prachtig.

Enorm bedankt voor je compliment en hopelijk zul je de foto's in de toekomst ook waarderen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan