P
Patty 28
Guest
Ik kan er niet veel over vinden en ben toch wel heel benieuwd! Iemand bekent met een zoet water murene? Ik plaats een foto om welk diertje het gaat. Hij/ zij is ongeveer 25 cm lang.
Wellicht een patroon van juist de jonge of oudere vissen? Dat het patroon veranderd? Vergelijk hem even met de franse keizersvis. Als jong zwart met witte strepen terwijl ze zwart met gele vlekjes hebben naarmate ze ouder worden. Tis dat je weet dat het dezelfde soort is.Bedankt voor je reactie!
Dat dacht ik ook, maar zijn patroon lijkt anders. Mee gevlekt dan gestreept. Alleen zijn hals is gestreept. Het zou kunnen.. Ik heb het gevraagd in de zaak toen ik hem kocht. Maar daar wisten ze het eigenlijk ook niet.
Ik probeer juist heel zorgvuldig te kiezen en daar heb ik nu echt het advies van de winkel bij nodig. Dus heb veel gevraagd en de antwoorden ter harte genomen..voel me nu zo naïef..
De beste tip die ik je kan geven is om bij de keuze van een nieuwe bewoner zelf research te doen VOOR de aankoop. Vraag het op een forum (zoals het AF) en je krijgt objectieve antwoorden van verschillende leden waarop je je dan kan baseren. Ook sites zoals Fishbase, seriouslyfish, ... zijn goede referenties wanneer je eerlijke informatie zoekt.
Ik heb er echt niet over nagedacht. Hij koste 230 euro en na mijn vragen leek het DE eyecatcher van de bak. Maar goed..Hij is er, en ik breng hem door zo niet terug. Wat kan ik nu doen? Op welke leeftijd zal hij uitgegroeid zijn? Kan ik hem hier houden tot Hij te groot word of moet ik nu al op zoek. Ik wil niet dat de vis de dupe word van mijn impuls..
Toen ik de naam vroeg en de verkope het niet wist, vroeg ik dus ook hij moet tog een naam hebben..kreeg ik een verhaal over dat ze ergens in zoet water gevonden zijn en daar ook zijn gebleven. Dat het een heel nieuwe soort was en dat ze allemaal klein waren gebleven. Een kruising van weet ik wat..Ik ben er zo ingetuind..
Ja klopt..Ik vind hem prachtig! En gezien de bak die ik heb, dacht ik dat kan nog net. Ik heb een 460 liter bak van 1.50 breed.
Ik heb helaas geen ruimte voor nog een bak erbij. Mijn kindjes wouden dolgraag visjes en ik vind een tropische bak ook heel sfeervol. Maar een bak met alleen 1 vis, de murene, daar zou ik mijn kindjes geen plezier mee doen.. Wat vervelend zeg!
op advies van de verkoper. Nu heb ik de harde les geleerd..de andere vissen heb ik van te voren bekeken en toen hij met deze kwam, vond ik hem wel heel speciaal en het 'kon dus gelijk meegenomen..
Ja ongeveer wel. Ik was juist op zoek naar wat aparte vissen. Dus ik liep al een tijdje rond in de winkel. Dr verkoper zei, als je echt iets speciaals zoek dan heb ik hier wat. En toen werd de murene uit zijn hol gelokt. Dat sprak me gelijk aan! Maar ik wilde eerst antwoorden op mijn vragen en ik dacht echt dat die eerlijk beantwoord werden. Ik kreeg nog een filmpje te zien van zijn zelfde soort murene in een gezelschapsbak met andere en kleinere vissen. Dat ze vreedzaam waren als ze genoeg te eten kregen en de vissen niet HEEL klein zouden zijn. En dat ze een nieuwe soort waren die klein bleef..maar zo als ik naar de foto's kijk word het gewoon die grote![]()
Na die 2 dagen is hij die boot ingegaan en komt heel af en toe eruit.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.