My Dennerle 30l cube aquascape project (iwagumi) van Swag


De "drijvende" stenen heb je opgehangen las ik, wel eens geprobeerd met een "floating stone" ?
 
De "drijvende" stenen heb je opgehangen las ik, wel eens geprobeerd met een "floating stone" ?

nee wel eens met tempex een eilandje proberen te maken, maar dat is niet te doen, krijg je niet stabiel. vond dit wel een goeie oplossing!
 
ja of ze dan onder of boven water vast zitten met vislijndraad maakt me dan ook niet meer uit. denk wel dat ik een stuk goedkoper uit was. €0,29 cent per kilo. 5-6 kilo gebruikt!
Dat is zeker waar natuurlijk ;)
 
jaja daar zitten idd de nodig uurtjes tot diep in de nacht in :p en daar zullen ook nog wel de nodige uurtjes in gaan zitten. Ik denk zoals ik in aanvang wilde beginnen met een groepje kingkongs en misschien een klein nano schoolvisje er in. Neig nu nog naar rasbora galaxy. Ik heb nog een paar weken om te denken he!

Ja, dat is inderdaad nog wel wat denkwerk :) Maar genoeg leuke nano visjes.
 
Nu beide met LED

Ik heb me gisteren ingeschreven voor de AGA international Aquascape contest 2017 Zometeen 6 foto's uitzoeken voor deze wedstrijd.

IMG_7167.JPG


IMG_7168.JPG


IMG_7169.JPG
 
Dat word spannend, veel succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Swag
Nu beide met LED

Ik heb me gisteren ingeschreven voor de AGA international Aquascape contest 2017 Zometeen 6 foto's uitzoeken voor deze wedstrijd.
Leuk!
Maar ze zijn nog erg jong en nog lang niet op hun mooist. Vind je dat niet zonde?
 
Leuk!
Maar ze zijn nog erg jong en nog lang niet op hun mooist. Vind je dat niet zonde?

Loopt nog een aantal weken. En weet niet hoe dat verder ik zijn werk gaat. En anders volgend jaar juni met vol begroeide bak meedoen!
 
Wauw, wat een prachtige bakjes! Daar mag je heel erg trots op zijn.
 
Echt heeeeeeeel erg mooi gedaan zeg! Wauw!
 
Leuk duo!!

Leuk!
Maar ze zijn nog erg jong en nog lang niet op hun mooist. Vind je dat niet zonde?

Klopt inderdaad. De jury houdt rekening met de plantengroei en zal zeker opmerken dat je bak eigenlijk niet klaar is voor de wedstrijd, maar goed, dat is geen ramp natuurlijk.
Als je wacht tot volgend jaar dan heb je het voordeel dat je de tijd hebt om foto's te nemen wanneer de bak op zijn toppunt is.

Eerste foto gemaakt en geselecteerd voor de aga Aquascape contest 2017. Nog 4 te gaan.

Misschien vergis ik me maar ik dacht dat er gevraagd wordt door de organisatie om de eigenlijke wedstrijdfoto's niet te publiceren op fora of dergelijks voordat de uitslag wordt bekend gemaakt. Je kan dus wel foto's publiek maken maar enkel de 'contest-pictures' hou je beter voor jezelf tot na de wedstrijd.
Misschien het reglement controleren voor de zekerheid.
 
Prachtig hoe het zo doorloopt, heel mooi gedaan!
 
Leuk duo!!



Klopt inderdaad. De jury houdt rekening met de plantengroei en zal zeker opmerken dat je bak eigenlijk niet klaar is voor de wedstrijd, maar goed, dat is geen ramp natuurlijk.
Als je wacht tot volgend jaar dan heb je het voordeel dat je de tijd hebt om foto's te nemen wanneer de bak op zijn toppunt is.



Misschien vergis ik me maar ik dacht dat er gevraagd wordt door de organisatie om de eigenlijke wedstrijdfoto's niet te publiceren op fora of dergelijks voordat de uitslag wordt bekend gemaakt. Je kan dus wel foto's publiek maken maar enkel de 'contest-pictures' hou je beter voor jezelf tot na de wedstrijd.
Misschien het reglement controleren voor de zekerheid.


Hoef niet te winnen! Vind het al heel wat dat ik mee doe, en probeer te leren van het commentaar!
 
Kan een tijdje geen foto's ofja geen goede foto's maken. De iPhone 7 is op reparatie (toch niet zo waterdicht als ze zeggen). Misschien toch maar eens de spiegelreflex uit het stof halen.

Ben vandaag voorzichtig begonnen met de opzet van de website. Begin is er
 
Sneak preview

image.jpeg
 
Staat er prachtig bij :thumbs:
Veel succes met de contest, komen echt prachtige bakken voorbij
 
Heel mooi hoor.

Twee compositie-technische puntjes echter:

1: Er zijn vier zwevende stenen in totaal als ik correct tel. In Japan komt zoiets als laatste of wordt gediskwalificeerd. Vier = dood. Ernstige belediging. Voeg er nog een toe of haal er één weg.
2: Kleinste plantjes staan vooraan en dat werkt de perspectief tegen. Misschien nog wat grootbladiger spul naar de voorgrond halen.
 
1: Er zijn vier zwevende stenen in totaal als ik correct tel. In Japan komt zoiets als laatste of wordt gediskwalificeerd. Vier = dood.
Dit kan ik inderdaad bevestigen dat dit in Japan en China zo wordt gezien, of dat ook in de internationale aquarium kringen zo wordt gezien vraag ik mij af.
 
Ja, nummer 4 is een ongeluksgetal omdat de fonetische uitspraak hetzelfde is als 'shi'.
De uitspraak van shi is dezelfde als die van 'dood' Maar wel in de contekst van vergankelijkheid en niet van 'overlijden'.
Gelukkig is dit geen Aziatische contest maar georganiseerd door de Aquatic gardeners organisatie vanuit Amerika en naar mijn weten zitten daar geen Japanners in de jury.
 
Hoe is't hier nu mee? Ben eigenlijk wel benieuwd:D
 

Terug
Bovenaan