Cédric Vleminckx
Well-known member
Als je er nodig hebt, je weet me wonen! 😉😀Nee, ik verzamel vooral planten van buiten (i.v.m. mijn budget hehe) Ook stek ik veel planten uit de woonkamer😀
Als je er nodig hebt, je weet me wonen! 😉😀Nee, ik verzamel vooral planten van buiten (i.v.m. mijn budget hehe) Ook stek ik veel planten uit de woonkamer😀
Als je er nodig hebt, je weet me wonen! 😉😀
Je hebt groene vingers Daan maar ik zou zelf je continutest ook links doen bij de rest want die valt wel erg op zo aan de rechterkant😉. Op de zijruit achter de thermometer en dan zal hij veel minder opvallen.
Dat maakt in een bakje van 7 liter niet zoveel uit waar deze hangtDankje John! Maar ik dacht dat een continutest aan de overkant van de diffusor moest zitten😳
Dat maakt in een bakje van 7 liter niet zoveel uit waar deze hangt
Is het trouwens mogelijk om garnalen in dit bakje te houden?? Ik las namelijk op internet dat minimaal tien liter nodig was........ En dit bakje is netto zo'n 6L.........
Zal heus wel mogelijk zijn en is ook afhankelijk van welke garnalen je neemt.
Dankje John! Maar ik dacht dat een continutest aan de overkant van de diffusor moest zitten😳
Ik zou er een paar Japonica garnalen in doen
In principe hoeft het bakje niet afgedekt te zijn,of ze moeten toevallig als ze aan het oppervlak zitten flink schrikken bv.
En als ze massaal de bak uit proberen te komen is er iets loos met de waterwaarden.
En dat is juist de kunst met zo weinig liters,is natuurlijk ook zo weer uit balans door het minste of geringste.
En dat is juist de kunst met zo weinig liters,is natuurlijk ook zo weer uit balans door het minste of geringste.

Zal je vast wel lukken Daan!
Dat kan ook mooi zijn hoor. 😉😀😀Haha, dan slaap ik straks nog in een oerwoud😀
Ha Daan, had de laatste even te weinig energie om de foto-albums door te bladeren, maar wat doet je bakje het goed zeg!
De poster maakt een wereld van verschil en ook dat je de drop nu links hebt hangen.
De thermometer zou ik eruit gooien, geeft meteen een rustiger gezicht en je kan altijd even hem er terug in hangen als je de temp wilt checken.
De verwarming is in principe niet nodig, hooguit in de wintermaanden.
Hoeveel graden is het in jouw kamer overdag en in de nacht ongeveer?
Mijn kleinste bakjes is 10 liter en dat vind ik al een hele uitdaging knap hoe je dit doet!
Wat ik in jouw geval zou doen is niet 1 keer in de week water verversen, maar dagelijks.
Gewoon dagelijks een theekopje water verversen ongeveer.
Op die manier voorkom je zo veel mogelijk schommelingen in waterwaarden.
Geld ook voor het toedienen van plantenvoeding, het voeren van de garnalen etc.
De ei methode (met 1 keer in de week 50% waterwissel) zou ik bijvoorbeeld absoluut niet toepassen hier.
De plantjes zien er super gezond uit!
Als alles wat stabiel is, kun je er wel een paar garnaaltjes in doen, maar let wel even op met het gebruik van co2 en garnalen, daar heb ik geen ervaring mee maar schijn je een beetje mee uit te moeten kijken.
Je kunt werken met 5 mililieter spuitjes om goed te kunnen doseren, bij de drogist of apotheek of even vragen bij een bestelling, of dierenarts bijvoorbeeld
Met dit plantje en de dry start heb ik geen ervaring, dus kan ik juist heel veel van jou leren!
Zeker mee eens! Hoe heb je hem zwart gemaakt?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.