Nano Scape 30 liter (Gerritn)


Net weer 2 zwangere gespot :)
 
Mooi hoor en handig gedaan met die ventilator!
 
Dank john, ben nu zelf ook eindelijk tevreden. Wel ga ik op het Vivarium(duurt nog zo lang hahah) nog wat tb kopen.
 
Had er behalve de pinto's ook nog een red wine en blue panda in zitten maar die zijn er helaas niet meer(was toen nog leidingwater en dat ging bij deze niet goed). Gelukkig heb ik de blue panda gehad van de kweker als cadeau, maar nog is het dood zonde.
 
Voor deze
 
Je moet ook rekening houden met kruisbesmetting,hoeft niet altijd maar de kans is groot dat al je garnalen doodgaan als je verschillende groepen bij elkaar zet.
 
Daarom eerst furanol bij de nieuwe garnalen toevoegen als je overdruppelt. Brn je van dat probleem af
 
Ja heb me voordat ik hier aan begon goed ingelezen en heb van de kweker zo ontzettend veel info gehad wil niet dat dit fout gaat, alleen de bodem is toch niet de beste maar dat was toen al te laat dus als de werking er uit gaat gaat er een andere in. Hij had wel gewaarschuwd met de TB's en leidingwater maar wou het toch probeeren aangezien hier uit de kraan een ppm van 93 komt, maar helaas ging dat fout dus nu alles goed is aan het einde van het jaar weer proberen. Maar de pinto's en panda en cr's en cb's gaan top :)
 
Vind het ook geweldig spul.
Leuk,ben benieuwd allemaal.
 
Ja is ook echt gaaf, en het leuke vind ik dat het best ingewikkeld is in het begin. Maar als je het door hebt is het zo gaaf. Enige nadeel is de prijs van de TB, maar ja hobby's kosten geld en me vriendin wil graag zee. Dus kan alvast wennen aan de kosten hahaha
 
Heb jij je garnalen op osmose?
 
Ik heb geen aparte garnalenbakjes meer maar die ik had met crs was met kraanwater en ph verlagende bodem.
Heeft ook het nodige geld gekost maar hobby's kosten nou eenmaal geld idd! ;)
 
Mooi dat het goed gaat Gerrit. Over 2 weken krijgen wij de cb met TB gen erbij in een nieuw bakje,
Ph is daar 5.95 en de Us moet rond de 250 zitten omdat ze daar op zijn gekweekt.
 
@ John seabait Ging het wel goed, of was je er klaar mee?

@ John Jessica;) Dank je lukt het wel om die zelfde waardes te krijgen?
 
Met de bakjes thuis had ik regelmatig problemen maar die op mijn werk ging super goed.
Bakje op mijn werk moest weg ivm einde werk en thuis was ik er helemaal klaar mee.
Nu alleen nog waaiers en vuurgarnalen in de Vision.
 
Wel jammer, maar waaiers zijn ook leuk. Ik heb ook nog vuurtjes maar die leven in de filters van me malawibak. Niet bewust hoor zijn daar terecht gekomen toen het nog een plantenbak was, heb ze laten zitten en hebben het volgens mij goed naar hun zin. Ze leven nig steeds en de laatste keer had ik nog kleintjes ook.
 
Mooi bakje en bedankt voor de foto's van de koeler! Toch wel handig om op de warme dagen de temperatuur een beetje in bedwang te kunnen houden! :)
 
Ja zeker panther, je moet allen wel goed op de ampere letten dat je niet veel te veel op je adapter hebt anders kunnen de spoeltjes doorbranden. Geen probleem hoor :)
 
Ja dat komt goed :) Sowieso ben ik er voorstander van de adapter wat ruimer te nemen als ik de keuze heb, ik heb liever dat die op iets van 70% werkt van de capaciteit dan dat het precies rond de 100% schommelt.
 
Heb ik ook gedaan hoor, maar doe niet te veel. Dan draaien ze sneller dan bedoelt en branden ze door. ik heb 0,5 a en verbuik 0,32 en dat gaat goed
 
Even een update:
Zoals je kan zien groeid alles goed en zonder co2 of plantenvoeding.
326582gerrit8210_0_85_251.jpg

DE garnalen kweken nog steeds volop ben begonnen met 15 stuks en tel ze nu maar niet meer
991121gerrit8210_0_85_251.jpg

Even ingezoomd helaas telefoon kwaliteit
893925gerrit8210_0_85_251.jpg

En afgelopen zaterdag bij corine een paar hele mooie taiwanners er bij gehaald, echt heel blij mee.
635144gerrit8210_0_85_251.jpg

Heb ook een nieuwe bodem gehaald dus dit weekend gaat de layout weer veranderen.
 
Die hebben het goed naar hun zin zo te zien! :)
 
Ja, ze gaan echt als konijnen te keer heb echt elke week wel een paring. Ben wel benieuwd zo meteen met de nieuwe bodem of het ook nog goed gaat.
 
Ontzettend mooi bakje en prachtige garnalen, super dat ze zo goed gaan! Jammer dat je niet in de buurt woont. ;)
 
Thnx Susanne, verkoop ze ook, maar is idd voor sommige te ver. Verkoop ze alleen omdat de bak te vol raakt hoor, kweek niet bewust voor verkoop
 
Hier weer een update:
Zit een nieuwe bodem in en een wat rustigere indeling. Heb op het vivarium ook wat nieuwe TB's gekocht en ook een aantal tb jongen inmiddels.
20160118_191413_zpsmvtiyr6s.jpg

GNMRj6Q53dR-Q18uqjVpRJgMGdkz5179.jpeg
GNMRj6Q53dR-Q18uqjVpRJgMGdkz5179.jpeg
Zwanger.
GNMRj6Q53dR-Q18uqjVpRJgMGdkz5179.jpeg
GNMRj6Q53dR-Q18uqjVpRJgMGdkz5179.jpeg
GNMRj6Q53dR-Q18uqjVpRJgMGdkz5179.jpeg
Red Wine
GNMRj6Q53dR-Q18uqjVpRJgMGdkz5179.jpeg
Baby red ruby
GNMRj6Q53dR-Q18uqjVpRJgMGdkz5179.jpeg
GNMRj6Q53dR-Q18uqjVpRJgMGdkz5179.jpeg
GNMRj6Q53dR-Q18uqjVpRJgMGdkz5179.jpeg
Foto's zijn met de telefoon genomen.
 
Wat een prachtige garnalen, ik ben jaloeeeeeeeeeeeeeeeeers haha. Welke gradatie zijn de crystal reds?
 
verschillend van s tot sss
 
Dank jullie wel weer, we blijven door gaan met deze mooie beesten. hoop snel weer nieuwe varianten gekweekt te hebben.
 
Heel mooie nano met prachtige garnalen!
 
Wat ik echt gaaf vind van de hoge gradaties is dat het pantser echt glimt in het licht.
 

Terug
Bovenaan