@nick_vis Het was toen idd niet zo heel netjes. Ik hou zelf van een goed beplant aquarium en dat was ook in eerste instantie de bedoeling van die bakje. De garnalen zijn er later bijgekomen. Inmiddels zijn alle vissen er uit en kweken de Cr's en cb's als konijnen. Het bakjes is nog wel druk, maar ik ben daar persoonlijk juist blij mee. Wonderbaarlijk doen alle planten het goed, ook de HC en monte carlo en dat zonder co2 en op puur osmose zonder plantenvoeding. Wel voeg ik gh+ en Mirekuton toe.
@John Er ligt nu een akadama bodem in die ga ik wel begin volgend jaar vervangen voor een wat fijnere soil. De ei methode ben ik helemaal meegstopt sinds de TB, De algen zijn helemaal weg nu, was voor dat ik op vakantie ging nog wel een beetje. Denk dat de combi langetijd geen extra eten en volledig over op osmose heeft geholpen.
Even een update over hoe het nu is:
Heb voor het warme weer een DIY aquarium fan gemaakt, deze koelt het aquarium terug tot 22 graden soms zelf 21,5 niet lager dan dat want dan slaat de verwarming aan (de omgevingstemp. is nu max 27,5 geweest).

Universele aansluiting erop

En adapter met de juiste ampere.
Dan nu het aquarium hoe het er nu bijstaat. Heb net gesnoeid en de achtergrond planten iets (teveel) uitgedunt.

Ben begonnen met 14 Garnalen, het zijn er nu iets meer
🙂

Alle planten en mossen, behalve de achtergrond plant zijn in vitro.

Dat is het nu weer even,
Nog even de waterwaardes:
PH 6,1
KH 0-1
GH 6-7