Nanocube 20 van biljoenblik


Dat zijn erg mooie Sakura s hoor. Die zijn ook niet te vergelijken met Vuurtjes.
 
jessicapilon zei:
Dat zijn erg mooie Sakura s hoor. Die zijn ook niet te vergelijken met Vuurtjes.

Het leuke is dat ik de garnalen destijds heb gekocht als vuurgarnalen.
Ze waren niet goedkoop, maar wel mooi van kleur.

Inmiddels heb ik gezien dat ze nu apart vuurgarnalen en sakuras verkopen.
Uiteraard zijn de sakuras dan duurder.

Dus ik denk dat ik geluk had, en er veel sakura bij zat.
 
Dat heb je zeker, ze zijn prachtig! ;)
 
Leuke garnalen! De inrichting lijkt heel erg op wat ik als mijn eerste bakje maakte.
De anubias heeft 't niet gered?
 
catcorp zei:
Leuke garnalen! De inrichting lijkt heel erg op wat ik als mijn eerste bakje maakte.
De anubias heeft 't niet gered?

De anubias redde het wel, maar ik was erop uitgekeken. Heb er nu een varentje voor in de plaats.
 
Zo weer even een paar foto's.
Het was voeder tijd, lekker stukje brandnetel stick.

521113biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


539513biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


945316biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg
 
Die zijn erg mooi zeg. Ik denk dat je hier wel goed uitselecteerd op de kleur zeker?
 
jessicapilon zei:
Die zijn erg mooi zeg. Ik denk dat je hier wel goed uitselecteerd op de kleur zeker?

Ik doe er eigenlijk helemaal niks mee. Ik had er op den duur nog maar 7. Heb toen vissen, en uiteindelijk ook de japonica eruit gehaald. Nu heb ik er ongeveer 40.
Ik hoop dat het nog wat meer uitbreid. Ik wilde de overpopulatie uitvangen en in de grote bak stoppen.
Maar zover is het nog niet.
 
Mooi bakje! Laten de japonica's de vuurtjes met rust?
 
Nemesis20 zei:
Mooi bakje! Laten de japonica's de vuurtjes met rust?

Ik heb het vermoeden van niet. Ik heb de japonicas wel eens van een vuurtje zien peuzelen.
Dus ik heb ze eruit gehaald.
 
biljoenblik zei:
Nemesis20 zei:
Mooi bakje! Laten de japonica's de vuurtjes met rust?

Ik heb het vermoeden van niet. Ik heb de japonicas wel eens van een vuurtje zien peuzelen.
Dus ik heb ze eruit gehaald.
Spijtig, ik had namelijk het plan om ook japonica's samen te zetten met vuurtjes of citroengarnaaltjes maar dat kan ik dan maar beter laten zo te zien.
 
Nemesis20 zei:
biljoenblik zei:
Nemesis20 zei:
Mooi bakje! Laten de japonica's de vuurtjes met rust?

Ik heb het vermoeden van niet. Ik heb de japonicas wel eens van een vuurtje zien peuzelen.
Dus ik heb ze eruit gehaald.
Spijtig, ik had namelijk het plan om ook japonica's samen te zetten met vuurtjes of citroengarnaaltjes maar dat kan ik dan maar beter laten zo te zien.

Japonica's die vuurgarnaaltjes te lijf gaan? Weet je het zeker? Was die vuurgarnaal al dood toen je het zag? Want ik heb wel eens de indruk gehad dat ze alleen dode of bijna dode garnaaltjes eten.
 
Ze jagen hier bij mij wel eens de vuurtjes op tijdens etenstijd. Dode vuurgarnalen worden hier door iedereen gegeten als ik er niet snel genoeg bij ben. Maar japonica garnalen die vuurtjes pakken? Dat niet. Misschien omdat ze denken dat er voer is?
 
Puddle Jumper zei:
Nemesis20 zei:
biljoenblik zei:
Nemesis20 zei:
Mooi bakje! Laten de japonica's de vuurtjes met rust?

Ik heb het vermoeden van niet. Ik heb de japonicas wel eens van een vuurtje zien peuzelen.
Dus ik heb ze eruit gehaald.
Spijtig, ik had namelijk het plan om ook japonica's samen te zetten met vuurtjes of citroengarnaaltjes maar dat kan ik dan maar beter laten zo te zien.

Japonica's die vuurgarnaaltjes te lijf gaan? Weet je het zeker? Was die vuurgarnaal al dood toen je het zag? Want ik heb wel eens de indruk gehad dat ze alleen dode of bijna dode garnaaltjes eten.

Ik zeg ook: Ik heb het vermoeden.

Aangezien mijn populatie alleen maar steeds kleiner werd. En vuurgarnalen erom bekend staan enorm te fokken. Vond ik dat dus vreemd.
Daarom heb ik uiteindelijk alles wat geen vuurgarnaal is eruit gehaald.
Inmiddels heb ik weer een fors groeiende populatie.
 
biljoenblik zei:
Ik zeg ook: Ik heb het vermoeden.

Aangezien mijn populatie alleen maar steeds kleiner werd. En vuurgarnalen erom bekend staan enorm te fokken. Vond ik dat dus vreemd.
Daarom heb ik uiteindelijk alles wat geen vuurgarnaal is eruit gehaald.
Inmiddels heb ik weer een fors groeiende populatie.

Ok. Ben benieuwd hoe de ervaringen van anderen zijn. Mijn ervaring is dat vuurgarnaaltjes prima samen gaan met Japonica's. Ik heb een tijdje 10 Japonica's in een 180 liter bak gehad, en daar was de vuurgarnalenpopulatie gegroeid van 10 naar enkele honderden.
 
Ik heb in mijn cube nog 1 overgebleven japonica zitten en de populatie vuurtjes groeit HARD. Heb hem/haar er niet op kunnen betrappen dat "ze" een vuurtje greep.

Wel is ze er als de brandweer bij als er eten in de bak gedaan wordt...anders zie je haar nooit....en banjert ze over alle vuurtjes heen om eerste rang te kunnen zitten ;)
 
Hoor je nogal wisselende geluiden over, van "Ze hebben de kleinere soort uitgemoord" tot "Ze leven in vrede samen met de kleinere soort" en alles wat er tussen zit ;)
Misschien dat in zo'n Japonica-populatie per toeval wordt ontdekt dat de kleinere soort te pakken is.. en best lekker ook, en daarmee jachtgedrag ontstaat.
Japonica's zijn wel grappig, lekker pittig en voor de duvel niet bang ;)
 
kellemes zei:
Hoor je nogal wisselende geluiden over, van "Ze hebben de kleinere soort uitgemoord" tot "Ze leven in vrede samen met de kleinere soort" en alles wat er tussen zit ;)
Misschien dat in zo'n Japonica-populatie per toeval wordt ontdekt dat de kleinere soort te pakken is.. en best lekker ook, en daarmee jachtgedrag ontstaat.
Japonica's zijn wel grappig, lekker pittig en voor de duvel niet bang ;)

Ik vergelijk ze daarom ook graag met nieuwsgierige kippen en mijn katten :D :p
 
kellemes zei:
Japonica's zijn wel grappig, lekker pittig en voor de duvel niet bang ;)

Had ik een grotere bak gehad had ik er zeker meer willen hebben. Ik vind ze ook leuk idd!
 
Zo maar eens een update via het nieuwe forum.

Omdat ik mezelf een nieuwe ipad mini 4 heb gegeven deze vakantie, kan ik hier nu dus ook mooiere foto's mee maken.
Ben soms beetje lui, om de camera erbijnte pakken.

Vandaag ook mijn bestelling van Catappa binnen gekregen. Zat ook nog een aardigheidje bij, in de vorm van Moerbij en Walnoot bladeren.
Ook een zakje met Shirakura Ebi Dama ( klinkt als een monnik hihi) zijn kleine stukjes garnalenvoer.
Zou erg gezond zijn volgens het zakje. Dus hup gelijk maar zo'n stukje erin gegooid.

Hieronder het resultaat.

image.jpeg


Overzichtje:

image.jpeg


Van een AF stand(je):

image.jpeg



Laat maar weten of ik de volgende keer weer de camera erbij moet pakken.
 
Ik vind de foto's met je nieuwe ipad mini 4 wel mooi maar het is dan ook een mooi bakje ;)
 
Mooi bakje met mooie diertjes!
Foto's is niets mis mee hoor.
 
Mooi bakje hoor, je garnalen zijn inderdaad ook prachtig van kleur!
 
Mooie plaatjes Marcel en het lijkt ze wel te smaken.
 
Laat maar weten of ik de volgende keer weer de camera erbij moet pakken.

Jazeker! ;)

Staat er mooi bij zeg! En mooie garnalen heb je :)

Links achterin heb je de Nymphoides sp. Taiwan staan toch? Heeft die nu in verhouding nog kleine bladeren, of heb ik die gewoon op foto's tot nu toe altijd veel groter ingeschat? Want die staat qua grootte in verhouding met de rest van je Nanocube heel mooi.
 
Jazeker! ;)

Staat er mooi bij zeg! En mooie garnalen heb je :)

Links achterin heb je de Nymphoides sp. Taiwan staan toch? Heeft die nu in verhouding nog kleine bladeren, of heb ik die gewoon op foto's tot nu toe altijd veel groter ingeschat? Want die staat qua grootte in verhouding met de rest van je Nanocube heel mooi.

De Nymphoïdes sp. Taiwan die in de nanocube staat, is een klein plantje wat ik over had.
Ik wil eens zien of je die ook klein kunt houden. Inmiddels is hij wat groter, maar toch nog klein in vergelijk met de 300 liter bak.
Ik denk dat ik hem regelmatig moet snoeien. Maar ik vind hem wel heel mooi in de nano.
Dus eigenlijk een experimentje.
 
Ik ga je experimentje in ieder geval even volgen! Ben benieuwd!
 
Dat is inderdaad al weer wat gegroeid, maar zeker nog niet te groot wat mij betreft. Mooi contrast ook in kleur bij het donkere mos :)
 
Het mooie aan dit bakje vind ik dat het heel veel rust uitstraalt!
Leuk dat ze zo aan het smikkelen waren :)
 

Terug
Bovenaan