Nanocube 20l van Madelief


Wauw mooi! Bij iedereen zie ik altijd die Kikkerbeet zo mooi groeien maar ik krijg ze bij mij maar niet aan de praat, haha!


Ja dat verschilt soms heel erg en bij de een groeit dat goed en bij de ander weer veel minder.
 
Bedankt allemaal! Op de alg na heb ik ook zeker niets te klagen.

@ WPT, de Kikkerbeet groeit hier inderdaad enorm snel. Elke week kan ik plantjes uitscheppen, maar gelukkig ben je ze zo kwijt aan liefhebbers. Ik geef hierbij geen plantenvoeding.

Kleine update ivm de Tangerines. Ze lijken nu echt te gaan kweken, ik had inmiddels 4 dames met eitjes maar voor allen is dit natuurlijk de 1e keer. Afgelopen week trof ik dan ook 1 van de zwangere garnalen dood aan. Ik heb voorzichtig de eitjes los gemaakt en deze hangen nu in een netje voor de uitstroom van het filter. Tot nu toe zien alle eitjes er nog goed uit en ik hoop dat ik toch enkele jongen kan redden op deze manier. Daarbij heb ik toch niets te verliezen. :juggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Zo zijn we alweer bijna een heel jaar verder… :oops: Ik heb nog wel af en toe meegelezen op het forum maar niet zoveel meer gepost. Hoog tijd dus voor een update!

Het bakje met Blue Fairy’s doet het nog altijd erg goed. Tijdens onze zomervakantie en de extreme warmte helaas wel wat garnaaltjes verloren. Maar de groep heeft zich inmiddels goed hersteld. Ik heb het stuk mopani hout vervangen, maar ik ben er nog niet tevreden mee. Grote kans dat deze qua inrichting binnenkort weer op de kop gaat.

IMG_7583.JPG


Het bakje met de Tangerine Tigers is inmiddels helemaal anders. Helaas ben ik alle Tangerines verloren, de garnaaltjes zijn 1 voor 1 omgevallen. Ik denk dat de waardes toch teveel afweken van die van de kweker. Heel jammer! Daarom heb ik hier in de buurt mooie citroengarnalen opgehaald. Deze populatie is inmiddels meer dan verdubbelt en doet het super! De Ivoor slakken kweken inmiddels ook. Bakje is qua inrichting ook aangepast nu met een dragonstone.

IMG_7579.JPG
IMG_7584.JPG


Ik geniet elke dag van deze garnalenbakjes! Toch was het voor mij tijd voor iets extra's, dus er kwam een 3e bakje bij. :D

IMG_7434.JPG
(voor de oplettende kijker, het Blue Fairy bakje heeft hier nog de oude indeling)


Deze keer met een mooie Betta man! Vooral mijn dochtertje vind het geweldig om hem te kunnen voeren. Ik heb er een groep Malawa garnaaltjes bij en een paar Tylomelania Yellow mini slakken. Betta gedraagt zich gelukkig goed t.o.v. de medebewoners dus ik ben zeer tevreden. :smitten:Heb in dit bakje zelfs 2 bloemen in de Anubias nana!

Bewoners
IMG_7499.JPG
IMG_7574.JPG
IMG_7577.JPG
IMG_7578.JPG


Totaal van het bakje:
IMG_7575.JPG


Nou dat was hem weer voor nu. :daisy:
 

Terug
Bovenaan