Nanocube 20l van Madelief


Die gaf ik ook maar ja het duurt erg lang voordat ze die makkelijk kunnen eten dus vandaar dat ik ben overgestapt. Onlineaquariumspullen verkoopt Mullberrie en nog goedkoper is stukjes blad via Aliexpres en op MP staat soms ook een adres in Assen die ook verstuurt.
 
Dat zijn goede tips! Als ik binnenkort weer eens wat ga bestellen kan ik het meenemen. Bedankt! :thumbs:
 
We zijn weer een aantal dagen verder en het draait allemaal erg goed! De garnaaltjes laten zich goed zien dus het is echt genieten om voor het bakje te zitten.:smitten:


IMG_5763.JPG
IMG_5764 2.JPG
IMG_5767 2.JPG
 
Het is weer tijd voor een kleine update.

Het bakje draait de laatste weken stabiel, gelukkig geen uitval meer gehad. De plantjes heb ik flink terug moeten snoeien en de Helferi heb ik iets verplaatst zodat het catappablad in het midden kon liggen. Tot nu toe valt het me allemaal mee hoe goed de plantjes het blijven doen! Alleen de drijfplantjes hebben het moeilijk. Ik heb ze nu vastgebonden en hoop dat het dan iets beter zal gaan.

Inmiddels heb ik niet 1 maar minstens 3 dames met eitjes en de garnalen groeien goed, vervellen goed en laten zich erg veel zien. Ik geniet er elke dag van!

IMG_5770.JPG
IMG_5789.JPG
IMG_5797.JPG
 
Bedankt! Ja, je kan de eitjes inderdaad heel mooi zien zitten :smitten:
 
Inmiddels hebben we minimaal 4 dames met eitjes. Waaronder ook mijn grootste dame, ze zit echt bommetje vol.

De Pogostemon Helferi is sinds deze week een grote frustratie, elke keer laten de plantjes los en drijven ze weer bovenin. Helaas heb ik niet alles kunnen redden en twijfel zelfs of ik alles er uit zal halen. De slakken kruipen er elke keer doorheen en dat is ook niet erg bevordelijk. Misschien doe ik er iets van mos voor in de plaats, durf straks niet teveel te rommelen als er kleintjes zijn.

En wat foto's!
IMG_5817.JPG
IMG_5824.JPG
IMG_5827.JPG
IMG_5828.JPG
 
Zo, gaat lekker met de dames.
 
Bedankt Marcel! Ja het gaat heel lekker met de dames. Ik hoop deze of volgende week de eerste kleintjes te krijgen.

Iemand misschien nog een tip voor een makkelijk plantje voor op de voorgrond?
 
Update! We hebben baby's! Wat ik nu heb kunnen zien zijn er 2 dames bevallen (nu nog 3 met eitjes). Je ziet ook verschil in grootte en kleur onder de kleintjes. De echte mini's zijn nog rood/oranje en de iets grotere baby's beginnen al meer op kleur te komen. Heel erg leuk om te zien. :smitten:

Wat foto's van het kleine grut.
IMG_5905.JPG
IMG_5908.JPG
IMG_5913.JPG
IMG_5916.JPG


En nog een totaaltje. De Progestemon Helferi heeft inmiddels plaatsgemaakt voor een ander plantje. :)

IMG_5918.JPG
 
En weer eens tijd voor een update.

Het bakje doet het geweldig! De garnaaltjes kweken lekker door, want overal zitten kleintjes en nog genoeg dames met eitjes of nieuwe eivlekken. Ik heb een nieuwe drijfplant toegevoegd aangezien de Salvinia Natans niet wilde groeien. De garnaaltjes zijn heel erg blij met de lange wortels.

Foto's!

IMG_6008.JPG
IMG_6009.JPG
IMG_6010.JPG
IMG_6016.JPG
 
Mooi bakje zeg!
 
Bedankt voor de reacties, ik ben er ook heel erg blij mee!

De kleintjes doen het super John! Heb ze nu in allerlei maten. Vandaag weer een aantal pasgeboren baby's gespot en heb een serie die al lekker met de grote garnalen mee eten en lekker rond zwemmen.

Als ze net geboren zijn zijn hebben ze een rode gloed, maar naarmate ze groter worden krijgen ze de mooie kleur van hun ouders :smitten:
 
Kleine update zonder foto's. We zijn op het moment op vakantie maar de garnaaltjes doen het goed volgens de oppas :thumbs:.
De kleine nano gaat een broertje krijgen, manlief is akkoord met een 2e Dennerle nano 20 liter! Na de vakantie verder plannen maken, maar ik ben enthousiast!:D:smitten:
 
Kleine update zonder foto's. We zijn op het moment op vakantie maar de garnaaltjes doen het goed volgens de oppas :thumbs:.
De kleine nano gaat een broertje krijgen, manlief is akkoord met een 2e Dennerle nano 20 liter! Na de vakantie verder plannen maken, maar ik ben enthousiast!:D:smitten:

Zou er niet lang mee wachten.

Hier complete cube 25% korting. Met led verlichting!

http://www.catappa.nl/dennerle-nano-cube-20.html
 
Wauw, dat is een mooie aanbieding. Bedankt Marcel!:thumbs:
 
Inmiddels zijn we weer terug van vakantie en het bakje draait perfect! De eerste jongen zijn inmiddels ongeveer 1/1,5 cm en doen lekker mee met de groep. Ook zijn nog veel vrouwtjes met eitjes! Echt fijn dat het allemaal zo lekker gaat.

Bakje 2 is inmiddels ook een feit, maar het zal wel een projectje worden. Ik heb voor een prikkie een bakje op kunnen halen (incl. alle toebehoren) met helaas een heleboel visjes (guppen, plats's en kleine ancistrussen). Voor de visjes gaan we weer een goed huisje zoeken en daarna toveren we hem langzaam om tot een mooi garnalenbakje. Ik heb er zin in en kan mooi nog even nadenken over welke garnaaltjes er in komen wonen.

Hierbij weer een paar foto's van het bakje.

IMG_6246.JPG
IMG_6247.JPG
IMG_6249.JPG
 
Prachtig!!
En heel veel succes en plezier met het opstarten van je nieuwe Cube.
 
Leuk weer Madelief! Fijn dat het zo goed gaat met het bakje!
 
Inmiddels staan de beide bakjes samen op de kast. Ze krijgen binnenkort nog een nieuw meubel maar voor nu kan dit prima.

De visjes uit het nieuwe bakje hebben bijna allemaal een nieuw huisje, alleen de algeneters wachten nog op een goede plek. Ik ben ondertussen al een beetje begonnen met opnieuw inrichten, want het was een bende... Maar zoals jullie kunnen zien heb ik nog genoeg te doen. :D

De 2 bakjes naast elkaar en een totaaltje per bak.
IMG_6286.JPG
IMG_6288.JPG
IMG_6289.JPG


Etenstijd bij de Feetjes:chef:
IMG_6297.JPG


En de algeneters. Er ligt helaas veel rommel in het bakje omdat het filtertje niet zo goed pompt, deze gaat vervangen worden.
IMG_6294.JPG
IMG_6302.JPG


Dat was hem weer voor nu! :petjeaf:
 
Hier is het ook weer even tijd voor een update.

Het bakje met de Blue Fairy's doet het geweldig! Ze kweken lekker door en de eerste hier geboren dames dragen eitjes. Echt geweldig leuk om het groepje zo te zien groeien.

Het 2e bakje draait ook lekker maar daar zitten nog geen garnalen in. Ik twijfel nog erg over wat ik er in ga plaatsen, maar hopelijk gaat het deze maand toch echt gebeuren. Misschien dat het lukt om naar vivarium te gaan en daar een mooi groepje te halen. Nog even afwachten dus! Helaas doen niet alle plantjes het even lekker, maar ik kijk het nog even aan. Ik hoop dat ze het uiteindelijk toch nog gaan doen.

En hierbij de foto's (nieuwe lampen staan ook nog op het verlanglijstje ;))

IMG_6452.JPG
IMG_6455.JPG
IMG_6472.JPG
IMG_6449.JPG
IMG_6467.JPG
 
De 2e cube heeft eindelijk bewoners! Het zijn Tangerine Tigers geworden.

Het zijn nog erg jonge garnalen maar ik ben er heel erg blij mee! :smitten:

IMG_6497.JPG
IMG_6499.JPG
IMG_6504.JPG
IMG_6509.JPG
 
Zo weer even tijd voor een update. De bakjes doen het goed! Helaas de laatste tijd wel wat last van alg, maar de garnaaltjes hebben daar verder geen last van.
Deze week de eerste Tangerines met eitjes ontdekt! Nu is het wachten weer wachten op klein grut :juggle: Bij de Fairy's gaat het allemaal gewoon door.

En wat foto's!

IMG_6675.JPG
IMG_6679.JPG
IMG_6678.JPG
IMG_6715.JPG
IMG_6624.JPG
IMG_6519.JPG
 

Terug
Bovenaan