Nanocube 20l van Madelief


De plantjes groeien nog super. Inmiddels is er een klein beetje alg ontstaan op de blaadjes. Al heb ik ook het idee dat het komt doordat het filter niet zo goed werkt(weinig stroming). Hopelijk is dat straks ook helemaal verholpen :)

Heb je een foto? Waarschijnlijk is het bruinalg, want je bakje is net aan het opstarten en dat gaat vanzelf weer weg.
 
De lamp is net aan gegaan dus hierbij een foto van de planten zoals ze er nu bij staan + een close-up van de algen.
Er ligt ook wat meer vuil in de bak maar ik denk dat het filter hier ook deels schuldig aan is.

Zodra het filter binnen is ga ik de planten aan de zijkanten wat verder terug snoeien.

image-2017-04-29.jpg
image-2017-04-29-2.jpg


Ik heb inmiddels de eerste bewoners er in zitten, ik kreeg bij de LFS 2 zebraslakken mee. Wat een leuke beestjes zeg :smitten:
 
Zag een filmpje op Youtube.

Volgens mij dus toch geen bellen en is het dezelfde werking als de Aquaell maar dan zonder dat slangetje voor de bellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Mooi bakje Madelief.
Zijn enkel op langere termijn niet de makkelijkste plantjes om mooi te houden.
 
Bedankt John! Ik hoop dat ik de plantjes een beetje mooi kan houden. Tot nu toe groeien ze heel goed en blijven ze op wat alg na erg mooi, maar het staat nu allemaal pas 25 dagen.

Ik heb vandaag het nieuwe filter ontvangen en geïnstalleerd. Heb het oude filter uitgeknepen in de bak en laat de nieuwe nu verder indraaien. Wat een verschil met het oude filter, hij is heel klein en geeft mooie stroming!

Verder is ook eindelijk het achtergrondje bevestigd en sinds zondag zitten er drijfplantjes in de bak. Het is geen Limnobium laevigatum geworden maar Salvinia Natans, deze zagen er bij de LFS veel mooier uit.
Hierbij een fotootje van het bakje na mijn gerommel :smitten:

Aquarium 25 dagen.JPG
 
Leuk bakje inderdaad!
Laat het filter nu maar lekker indraaien. ;-)
 
Bedankt Deesje! Nu moet ik inderdaad weer geduld hebben. :p
 
Vandaag weer even een fotootje gemaakt. Helaas heb ik nog aardig wat bruinalg, heb de verlichting nu iets langer aangezet (9 uur i.p.v. 8 uur). Maar geen idee of dat gaat helpen, we kijken het nog even een paar weekjes aan.

Ondertussen geniet ik van de slakken die door de bak heen racen. :D

6-5-2017 1.JPG
 
Bruinalg is vaak een kwestie van geduld:D Kan zo nog twee weken duren
 
Gisteren viel het mij opeens op dat de alg minder leek te worden, en sinds vandaag begin ik daar steeds meer in te geloven. Er worden mooie 'schone' nieuwe topjes gevormd en de dikke bruine lagen op de bladeren lijken langzaam minder te worden. Ik ben er heel erg blij mee!

Ook ben ik toch aan het twijfelen over het type garnalen. Waar ik eerst gewoon rode vuurtjes wilde, ben ik nu toch aan het kijken naar een andere Neocaridina garnaal. De vuurtjes die ik op marktplaats tegenkom zijn allemaal vrij bleek. Vandaar dat ik de voorkeur kreeg voor de rode Sakura's, maar nu is mijn oog gevallen op Blue Fairy's :smitten:.

Niet al te ver rijden zit een hobbykweker waar ze erg mooi op kleur zijn en niet al te duur. Ik denk zelf dat ze erg mooi uit zullen komen op mijn zwarte bodem (Blue Dreams zijn denk ik te donker). Nieuwe stof tot nadenken voor de komende 1,5/2 weken :p

En nog even een foto omdat het tenslotte een foto topic is..

10-5-2017 3.JPG
 
Het ziet er allemaal nog redelijk fris uit:D

Tja, net als vissen zijn er talloze garnalensoorten uit te kiezen
 
Gelukkig wel! :D maar dat maakt de keuze niet makkelijker.
 
Leuk Blue fairies! De rili garnalen vond ik ook altijd mooi. Maar blauw heeft ook wat appart en daar houd ik wel van. :daisy:
 
Leuk Blue fairies! De rili garnalen vond ik ook altijd mooi. Maar blauw heeft ook wat appart en daar houd ik wel van. :daisy:

Rili's zijn ook leuk! Ja, je wil toch langere tijd van het bakje genieten (en meerdere bakjes is hier niet echt een optie). Dus ik wil wel een goede keuze maken.:)
 
Rili's zijn ook leuk! Ja, je wil toch langere tijd van het bakje genieten (en meerdere bakjes is hier niet echt een optie). Dus ik wil wel een goede keuze maken.:)
Ja dat had ik ook maar eigenlijk begint dat ook weer te kriebelen hoor:oops:
 
Haha dat is nou juist mijn probleem.. Er is zoveel keus, en dat zelfs onder de noemer 'makkelijke' garnalen :D
 
Weer even een kleine update.

Gisteren even de waterwaarden getest. Volgens mij (als leek :p) wel netjes.
PH: 7,5
KH: 7
GH: 8
NO2: 0
NO3: 10 mg

Verder heb ik verschillende personen aangeschreven voor de garnaaltjes, maar dat lijkt allemaal nog niet zo makkelijk. De ene persoon stopt met reageren, andere kweker wil geen foto's sturen van eigen dieren en zo is er iedere keer wat. Ik kijk rustig verder maar had eigenlijk wel gehoopt komend weekend garnaaltjes te kunnen halen. :daisy:
 

Terug
Bovenaan