Nanocube 20l van Madelief


Ja, ik had echt niet verwacht dat er direct al kleintjes zouden komen! Heb het gisteren met overzetten ook niet gezien.

Bedankt voor de reacties! :)
 
Vandaag helaas 1 dode garnaal uit het bakje kunnen halen. :'( Tijdens het overzetten was er al 1 waarvan ik dacht dat hij het transport niet overleefd had, maar toen ik hem wilde pakken zwom hij toch weg. Wellicht dat de verhuizing hem uiteindelijk toch teveel is geworden. Ik hoop dat het bij deze blijft en de andere garnaaltjes het goed blijven doen.

Ik vind ze geweldig :smitten:Ze zwemmen vrolijk rond, eten met smaak en er liggen veel vervellingen. De zwangere zit een beetje verstopt vandaag, maar ze is er gelukkig nog wel.

IMG_5660.JPG
 
Wat een prachtig bakje en hele mooie garnalen heb je Madelief!

Ik heb deze soort ook even gehad, alleen helaas had ik hele slechte kweek.
De baby's waren namelijk bijna allemaal rood en oranje achtig van kleur.

Dat er nu eentje dood is kan gebeuren, gewoon even goed in de gaten houden.

Ze zijn wel echt heel erg mooi!
 
Heel erg bedankt voor je reactie, Sanneke!

Ik hoop dat ze bij mij wel mooie nakweek zullen geven, maar dat is gewoon afwachten. Ik heb het hele bestand van iemand overgenomen zijn bakje weg deed, er zwemmen dus ook aardig wat jonge garnalen en tot nu toe zijn ze allemaal mooi helder blauw.

Ik hou het goed in de gaten. Ik kan sowieso bijna niet stoppen met kijken hahaha :smitten:

En nog een fotootje van de zwangere dame vandaag.
IMG_5669.JPG
 
Dankjewel Carlijn! Dat gaat zeker lukken.
 
Ja ze zijn zo leuk! Ze hebben nu de drijfplantjes ontdekt en hangen uren in de draaimolen :D
 
Vandaag helaas weer sterfte... Heb er nu 4 uit kunnen halen, 2 hele kleintjes en het zwangere vrouwtje. Baal er vreselijk van... :'(

Ik heb direct 2 liter water ververst. De andere garnalen lijken het nog goed te doen en zwemmen gewoon rond en veel vervellingen.. Het leek erop dat het vrouwtje niet goed door de vervelling is gekomen aangezien deze er nog half naast lag.
 
Uiteindelijk vandaag 5 dode garnalen uit het bakje kunnen halen. Ik hou alles extra goed in de gaten maar verder lijkt alles stabiel.
Ik heb al zitten denken wat het kon zijn, er lag al enkele dagen een voerstaafje (spinazie) in de bak. Zou het kunnen dat dit is gaan 'rotten'? Ze aten er nog wel af en toe van. Verder ga ik nu even een paar dagen niet/minder voeren zodat alles hopelijk snel stabiel is.

De andere garnalen zwemmen rond alsof er niets aan de hand is en toch ook nog een ander vrouwtje met eitjes ontdekt. Heel tegenstrijdig zo...

IMG_5692.JPG
 
Ja dit zwangere vrouwtje doet het gelukkig tot nu toe heel goed. Verder vandaag ook geen uitval meer gehad. Hopen dat het nu goed blijft gaan!

Hierbij ook weer even een foto van het totaal, ben er nogsteeds heel blij mee!:smitten:

IMG_5700.JPG
 
Hierbij weer even een kleine update.

Gelukkig geen sterfte meer gehad en de overgebleven garnalen zijn erg actief. Het zwangere vrouwtje heeft gisteren wel haar eitjes laten vallen, maar dat komt wel weer. Laat alles eerst maar goed stabiel draaien.

IMG_5710.JPG
IMG_5711.JPG
 
Wat zonde dat ze haar eitjes heeft laten vallen... Hopen maar dat het de volgende keer wel goed gaat.
Je hebt een mooie bak :thumbs:
 
Dankjewel! Het is ook zonde van de eitjes, maar wil eerst dit groepje goed houden en verdere uitval voorkomen. Ik hoop dat het snel beter draait en er dan echt kleintjes zullen komen.
 
Ja hopen dat het nu allemaal de goede kant op gaat!

We hadden vandaag onze eerste ontsnapping... :eek:

1 van de Neritina slakken was ontsnapt en lag bij thuiskomst naast het bakje. Gelukkig is hij op tijd gevonden. Geen idee hoe hij het voor elkaar heeft gekregen.
 
Hoop ook echt voor je dat het nu goed blijft gaan en je geen garnaaltjes meer verliest. En mooi dat je die slak op tijd had gevonden, inderdaad bijzonder dat hij er uit is gekropen met die best kleine kieren langs het deksel.
 
Ja ik snap er ook niets van. Het is nog wel een kleine slak in vergelijk met de andere, denk nu ongeveer 1 cm. Maar de kieren zijn echt kleiner, of hij moet door het gat in het midden gekropen zijn.

Hoe dan ook hij kruipt nu weer lekker de bak door.:)
 
Weer een paar daagjes verder. Gelukkig geen ontsnappingen meer gehad, en ook de garnalen doen het goed!

Ik heb geen uitval meer gehad en heb vandaag weer een vrouwtje met eitjes ontdekt. Laten we hopen dat het deze 3e keer nu wel allemaal goed blijft gaan, en er over een paar weken kleintjes rondzwemmen.:smitten:

IMG_5714.JPG
IMG_5729.JPG
 
Mooie plaatjes hoor en let er wel op dat de komkommer niet te lang in de bak zit want dan krijg je een witte waas. Ik was het een keer vergeten en na 24 uur was het snotterig en vette bacteriebloei erbij. Vooral nu het wat warmer is zal dat snel kunnen denk ik.
 
Bedankt! Ja, ik haal de komkommer er altijd na een paar uurtjes weer uit. Zodra ze minder interesse voor is gaat hij er weer uit, veel te bang dat het weer mis gaat :)
 
Ja dat is erg verstandig. Ze zijn hier gek op Mullberryblad en als je dat 1 dagje laat weken dan duiken ze er echt massaal op. Dat is ook niet hard en dus makkelijk te eten voor ze.
 
Bedankt voor de tip! Ik heb nog een heleboel catappa bladeren liggen. Nu je het zegt, daar kan ik er ook wel weer 1 van in doen. :thumbs:
 

Terug
Bovenaan