Nanocube 20l van Madelief


Ja dat is vaak een nadeel bij particulieren maar je loopt er denk ik vanzelf snel tegenaan hoor.
 
Ja dat denk ik ook, dat weekje langer wachten kan er ook nog wel bij :D
 
Ja maar ik kan me voorstellen dat je graag de garnalen wil ophalen want daar kijk je al een tijdje naar uit natuurlijk. Geduld is soms echt lastig op te brengen hoor;)
 
Ja dat is ook zo. Ik wel nu wel eens mooie garnaaltjes in mijn bakje zien.. :smitten:
 
Het gaan waarschijnlijk Blue Fairy's worden. Vind de Blue Dream/Velvet ook heel erg mooi, maar ik ben bang dat die een wegvallen tegen mijn zwarte bodem.
 
Met een zwarte bodem moet je geen garnalen hebben die echt donker zijn. Ik heb ook een bruin/zwarte bodem em de echte zwarte Pinto s zie je dan moeilijk moet ik zeggen.
 
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Vandaar dat ik ga voor de lichte Fairy's. :smitten:
 
Even een kleine foto update. Inmiddels is de alg eigenlijk helemaal verdwenen. De bladeren zien er weer mooi en fris uit en alles groeit lekker door!
Afgelopen zondag nog een mosbal erbij gehaald omdat het mos op het hout niet verder uitbreid. De kleur is wel goed, maar het heeft gewoon geen haast om te groeien.;)

IMG_5624.JPG


Ik hoop komende zondag een update te kunnen plaatsen met garnaaltjes! :smitten:

Nu de dagen aftellen :juggle:
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben ook echt blij dat het zo goed draait. Morgen weer even water testen en ik ga even bij de LFS kijken voor zakken om ze veilig te kunnen vervoeren. Hebben jullie nog andere goede tips voor vervoer? Is het verstandig er een donkere zak om heen te doen, zodat ze het iets minder stressvol is?

Mike, ik kan ook niet wachten! Maar ik zal toch nog even geduld op moeten brengen tot zaterdagavond :D
 
Misschien was je of de verkoper dit al van plan, maar zorg dat er een stukje plant of gaas in de zak zit zodat ze zich daar aan kunnen vasthouden.
 
Bedankt voor de tip, daar kan ik echt iets mee!
 
een emmer met deksel is ook verrekte handig hoor :)

kan je ze meteen daarmee overwennen via de druppel methode.
 
Dat is inderdaad ook een goed idee. Bedankt!
 
Mooi bakje! Ik ben ook weer aan het indraaien voor garnalen, zijn zulke leukies

Qua vervoer heb ik altijd een paar emmertjes van griekse yoghurt gebruikt, handzaam formaatje en makkelijker dan zakken vind ik.
 
Bedankt! Succes met je nieuwe bakje :thumbs:

Ik heb inderdaad nog een emmer met deksel staan, ga die denk ik gebruiken. Bedankt voor de tips!
 
Leuk nano bakje. Je plantjes staan er mooi bij. Gebruik jij iets van plantenvoeding en/of carbo?
Ik ga binnenkort zelf een 20L nano opstarten voor garnaaltjes en vroeg me af of het eigenlijk nodig was plantenvoeding toe te voegen.
Veel succes alvast met je garnaaltjes
 
Of je voeding moet toevoegen hangt mede af van je planten en zelf kies ik bij garnalen hoofdzakelijk daarom voor mossen.
 
Bedankt! Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring omdat dit mijn eerste bakje is. Maar zelf gebruik ik op dit moment wel plantenvoeding (wel heel minimaal doseren omdat het zo weinig liters zijn). Zelf gebruik in de plantenvoeding van HS Aqua, deze hebben ook speciale plantenvoeding voor bij garnalen.
 
De garnaaltjes zijn er! Ik ben gisteravond tot kwart voor 1 bezig geweest met overwennen en daarna waren ze het bakje heerlijk aan het ontdekken.:smitten:

Ik heb er vandaag nog geen kunnen spotten maar dat komt straks vast wel als het licht aan is. Hierbij een paar foto's van de kleine feetjes.

IMG_5632.JPG
IMG_5635.JPG
IMG_5633.JPG
 
Heeft het wachten toch nog z'n vruchten af geworpen. Veel plezier en ik hoop op veel jongen voor je! Zijn mooie garnalen.
 
Dit zijn Blue Fairy garnalen. Maar volgens mij verkopen verschillende winkels ze inderdaad onder de naam Blue Jelly (correct me if i'm wrong;)).
 

Terug
Bovenaan