Nicolientje-W
Well-known member
Nee van goudvissen weet ik weinig, behalve dat ze heel groot worden en enorm vervuilen, denk dat je daar beter even een apart topic voor kan starten in het goudvisforumonderdeel
Nou die zou ik dus niet doen (die eheim pickup) die is totaal niet toereikend voor zo'n groot aquarium met zulke grote vervuilers.
Dan zou ik eerder kijken naar een extern filter, eheim kan maar is vrij duur maar in de richting van een eheim pro 3 moet je minimaal denken qua capaciteit (op mp zijn ze stukken goedkoper)
Dan ontgaat jouw de essentie van mijn bericht een extra filter bij te zetten, is niet erg maar reageer dan gewoon niet.Het gaat er niet om dat die het biologische werk doet, maar erbij gezet wordt ivm het grote zweefvuil en extra oppervlaktebeweging. Werkt bij mij erg goed! Vangt veel vuil op! Wat de bioflow m erg ontlast qua vuil.
Voor sluiers? die kunnen gewoon op leidingwater, niks mis mee, de sluierhouders hier op het forum hebben ze ook allemaal op leidingwater zitten
Ph en no2/no3 verhouding speelt hierbij een grote rol. Een ph van 7 is beter voor de vissen die veel vervuilen dan een ph van 8
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.