Wat is er nieuw

nieuw aquarium (rio 180) van Lurensz66

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lurensz66
  • Startdatum Startdatum
Thx allemaal!idd melvin die wortels maken het verschil!ga deze week voor de zekerheid nog wat meer wortels verzamelen voor als ik nog wat nodig heb. Op mijn werk zijn ze bomen aan het uitgraven dus kan nu nog. Zou niet weten hoe je er anders aan moet komen.

vrbfhjbQTi_ao0J45PQKORX6oOn4Cp__.png

Wortels van welke boom zijn het?

Ik gok eikenboom omdat er daar meer van stonden. Verschillen de wortels van bomen zo erg?

Hierbij nog wat foto's! De sleutelgaten weten van geen ophouden, alweer het 3e nestje! Nog geen 1,5 week na het 2e nestje.

iVy-dRZc4ZVwZejzx6GMA9R2wBwgBtCW.jpeg

Filmpje van de maroni's met eitjes

[video]https://m.youtube.com/watch?v=q9wg7Sy6tdc[/video]

Hier weer een update. Heb toch maar besloten de kempvissen weg te doen. Ik heb er nu wel 7 nieuwe dwerg bijlzalmpjes bij gedaan. Misschien dat ik in de toekomst er nog een killivis bij doe maar twijfel hier sterk aan omdat de sleutelgaten regelmatig jongen hebben en dan erg agressief zijn.
Ik mis nu wel wat kleur in de bak. Misschien iemand nog suggesties?

Foto's zijn trouwens niet van hele beste kwaliteit omdat ik ze overdag gemaakt heb.

sn_-LxBRBdUP_fk3g30YcB-8TwhrcA3P.jpeg

Heel apart! weer eens wat anders dan die steriele bakjes 😀 (no offence)
Erg mooi!

Mooie bak, hier ben ik zeker een fan van.
Top gedaan met die takjes erg natuurlijk gezicht.

Thx allemaal!iemand nog tips voor het toevoegen van een kleurrijk visje?
Weet het namelijk even niet zo goed aangezien de sleuteltjes nogal dominant zijn.

Ludger ik denk eikenboom ,maar weet het niet zeker. Wel van volgroeide boom trouwens .

Ik heb nog nooit een koppel sleutelgaten gehad die zo agressief zijn in de broedperiode. Alles wordt momenteel achterna gejaagd. aangezien er vast nog vele nestjes zullen volgen , loop ik met het idee de sleutelgaten weg te doen.
Ik wacht het nog even af , maar mijn plezier van deze vissen wordt steeds minder terwijl dit toch altijd mijn favorieten waren.

Hier nog een filmpje van de bak nu. Geen beste kwaliteit, zeg het maar alvast!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=icOW-4OtO1I[/video]

Een groepje diamantzalmen (moenkhausia pittieri) zou denk ik prachtig staan in deze bak. Het is dan wel niet zo'n kleurrijke vis. Maar zeker als ze wat ouder zijn zijn het letterlijk "schitterende" vissen. In de lfs loop je er makkelijk voorbij omdat ze dan vaak in te fel verlichte bakken zitten, maar in dit soort donkere bakken komen ze echt tot hun recht.

Thx ga ik zeker over nadenken!dan gaan de roodvinzalmpjes er wel uit Soieso. Ik heb ook besloten gewoon de sleutelgaten te houden.heb daarvoor wel alle bodemvisjes eruit gehaald want die hadden geen leven als ze eitjes leggen.

Nog een filmpje met iets betere belichting!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=LaDlb6kW0nc[/video]

Vandaag mijn bak een klein beetje aangepast. De rode lotus werd wel heel erg groot(60 cm hoog!) en bedekte bijna de helft van water oppervlak. Deze is flink uitgedund en heeft een ander plekje gekregen. Er komt zo weer veel meer ligt in de bak. Daarnaast wat wortels eruit gehaald zodat er wat meer zwemruimte voor de zalmpjes ontstaat.

hWzKgwvq5QIRQ6A0zKCOLQvRhTvL8XhR.jpeg

Het mannetje sleutelgat cichlide laat soms erg fraaie patronen zien op het lichaam!

Mannetje

Weer een nestje van de maroni's, gaat lekker met die twee🙂
Tot nu toe heeft er nog geen jonkie het overleeft, waarschijnlijk te weinig voer.
Hierbij een filmpje, ook mooi om te zien hoe ze elkaar afwisselen tijdens het bewaken van de eitjes.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=slYhO8hXLgM[/video]

Vandaag nieuwe scholenvis gekocht. Het is de tetra keizer geworden. Ben zeer blij met de keuze, ze kleuren al mooi in het aquarium. Hierbij wat foto's 🙂

_VSJJF6GHjU3eZUJxDw-N7i-MKVyMMIt.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan