Wat is er nieuw

Nieuw aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jordi89
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Of ze het daar anders zeggen.
Het kan niet wat jij wilt.

Ivo het doel voor mij was om een normale discussie starten over vissen, inrichting ect. net zoals we hadden over die kleiballen enzo.

En miss poodle ik heb inderdaad nu de info en ik doe er wat mee voor zo ver het kan lees maar iets terug. en ze zitten (voor mij) tijdelijk in deze bak tot ik ben verhuist. teminste niet in een 60cm.

Ik vind het hier allemaal interessant wat ik lees maar de manier op hoe sommige van jullie reageren tegen anderen mag zeker wel wat aan gedaan wordemn.
Heb namelijk al eerder negatieve opmerkingen gelezen en gehoort over dit forum en ik dag dat het wel mee viel.

maar blijkbaar toch niet en snap nu wat er mee word bedoelt.

En jij beweerd,dat het op andere forums anders is? Qua beoordeling?

Merk ik niets van. Als vissen te klein gehouden worden.
Al is het tijdelijk.

Zit zelf ook op meerdere forums, komt toch hetzelfde uit de bus.
Zo niet,hebben ze er ook geen kaas van gegeten.

Is 89 je geboortejaar Jordi?
Die vraag was niet beantwoord,helaas.

ja inderdaad ja

heb jij een kantoor baan?

nee hij was een timmerman 😉

Niet dat dat uit maakt

Jordi89 zei:
Ivo het doel voor mij was om een normale discussie starten over vissen, inrichting ect. net zoals we hadden over die kleiballen enzo.
Dan zie ik graag je reactie op het gelinkte onderzoek tegemoet.

Overtuigt het je, om vissen de ruimte te willen geven?
Zijn we hier op het forum dan misschien niet van die betweters die zomaar wat roepen?

Ik wil zeker de vissen de ruimte geven. daarom heb ik voor de 3 vissen een tijdelijke 125 liter bak gekocht. ook ben ik aan het kijken wat ik er nog meer aan kan doen. misschien ga ik wel mijn balkon ombouwen.

Er zitten beterweters bij maar niet allemaal anders word er wel het zelfde gezegt (op de basis na) Maar al weet je veel de manier van communiceren om je kennis te delen is ook belangrijk.

maar goed ik kap hier mee want deze discussie gaat niet meer over de vissen

Het gaat eenieder hier juist om de vissen. Verschillende mensen hebben nu eenmaal verschillende manieren om iets naar voren te brengen. Door de exacte manier daarvan is best heen te prikken. Je zou je ook beter druk maken over de essentie (de informatieve inhoud) van de berichten, niet om de vorm ervan. Onheus bejegend word je ook niet.

En vergeet niet, de meesten hier zijn met vallen en opstaan ooit begonnen. Alles dat we willen is jou en je vissen behoeden voor ellende die voorkomen kan worden. Het is te hopen dat je dat op prijs stelt...

Nou moet je idd echt stoppen jordi, iedereen hier heeft het beste voor met je vissen en proberen je tips en adviezen te geven maar jij gelooft het simpelweg niet. En vervolgens worden wij afgeschilderd als boemannen. Ik vind dit niet terecht. Ik hoop dat je het juiste zult doen voor je vissen.

Jordi89 zei:
Ik wil zeker de vissen de ruimte geven. daarom heb ik voor de 3 vissen een tijdelijke 125 liter bak gekocht. ook ben ik aan het kijken wat ik er nog meer aan kan doen. misschien ga ik wel mijn balkon ombouwen.

Er zitten beterweters bij maar niet allemaal anders word er wel het zelfde gezegt (op de basis na) Maar al weet je veel de manier van communiceren om je kennis te delen is ook belangrijk.

maar goed ik kap hier mee want deze discussie gaat niet meer over de vissen

Dat laatste is denk ik een heel goed idee. Wanneer er mensen toch een discussie willen voeren dan kan dat ook via de pb 😉.
Iedereen heeft zijn punt wel kunnen maken lijkt me en dat is het weer tijd om on topic te gaan zou ik dan ook willen voorstellen :deal: 😉.

Drie sluiers in een 125l. bak is niet de vissen de ruimte geven. Het voldoet niet eens aan het minimum (en dat is al een erg krap minimum) dat deze vissen nodig hebben (50l. per vis).

Nou,met visjes van 5 cm,lijkt mij dat wel tijdelijk voldoende.
Alleen ,ze groeien zo snel.

Ben zelf ook geen heilig boontje, om over anderen te oordelen.
Kijk maar.
Mijn begintijd. kocht ze met 8 cm.

UQUu3UMLAeC7gVrvwZvHSk9BMbgvEyzD.jpeg

Met 1 jaarr...
Dus... Ik zeg maar niks.

Jordi89 zei:

Je hebt iig heel wat voor ze over :thumbs:

En ik heb er nul verstand van, maar 40 liter per visje van 5cm ...
Zeker voor tijdelijk zou ik me daar niet voor schamen.

Dat is het punt dus. Voor mensen die er nul verstand van hebben lijkt het allemaal prima (en dat zijn juist de mensen die ervarenen de les proberen te lezen over deze vissen), maar als je wat meer over deze vissen weet, weet je dat het helemaal niet prima is. Er is niet voor niets een minimum. 20% onder dat minimum gaan zitten werkt alleen tijdelijk en alleen als je bereid bent om meer te verversen. En dan nog heb ik het zovaak fout zien gaan met een 80 cm. bak, ook met een aangepast verversbeleid, dat ik het altijd zou afraden.

Ik vind dat er in sommige topics wel erg hard wordt gedaan tegen mensen die blij zijn met nieuwe vissen en een "mooi" onderkomen.

En dan wordt het compleet de grond in geboord incl. dierenmishandeling enz enz

Topic gelezen en dan zie ik iemand die er wel erg veel voor over heeft, maar niet de mogelijkheden op dit moment.

Dat hebben we hier zovaak gezien en het lullige is dat degenen die er wat voor over hebben (wat natuurlijk te prijzen is en dat wordt ook gedaan) twee maanden later een topic openen over zieke vissen. Als we niks zeggen krijgen we het verwijt dat we hadden moeten waarschuwen dat de huisvesting niet voldeed (dat is eerder gebeurd). We kunnen het dus nooit goed doen.

TS is in ieder geval gewaarschuwd en we zien wel hoe het loopt, maar als het fout loopt mogen we dan "I told you so." zeggen?

Vast wel Jones 😉.

@Bertus
Is dat in je jonge jaren geweest met die druk bevolkte bak 🙂 ??

En toch als ik deze topic lees, vind ik ook dat de topic starter hard behandelt word, en ik zie het vaker hier op het forum, jammer is dat. En maar doorzagen dat zijn bak te klein is, het is ook de manier waarop. Logies dat mensen zich bejegend voelen, dat kan ook wel op een andere manier. Bovendien vroeg hij daar niet naar, er kan dus best iets gezegd worden, maar hoe het in deze topic gaat en in sommige andere topics, krijg ik toch een beetje een rare nasmaak van.

Daarmee zeg ik niet dat de mensen hier niet willen helpen, maar het is de manier waarop.

Jones zei:
We kunnen het dus nooit goed doen.
Zeker wel 😉
Ik heb goudvissen uit een vijver gered en daar een mooie bak van 60 liter voor aangeschaft.
Na het lezen van de nodige info hier heb ik besloten die in een andere vijver te doen. En ook TS heeft z'n vissen al in een stuk betere bak zitten.
Dus goed doen jullie het absoluut wel en zin heeft het.

TS is in ieder geval gewaarschuwd en we zien wel hoe het loopt, maar als het fout loopt mogen we dan "I told you so." zeggen?
Mwa, moet dat?
Gezien zijn inzet zou het wat minder hard mogen.

Wat ik aan wilde geven is dat er een wezenlijk verschil is tussen onacceptabel en redelijk acceptabel.

Ik ken zelf geen mensen die goudvissen in zulke mega-bakken hebben. Helaas wel een paar die ze in een klein bakje van 10 - 20 liter hebben.
De vissen van TS zijn een heel stuk beter af.

Als toevoeging > ik ben nieuw in aquariumland en heb veel aan dit forum en hoor het heel graag als ik dingen fout doe of ga doen, dus blijf vooral kritiek hebben waar nodig.
En ietsie pietsie begrip voor wie niet het geld of omstandigheden heeft om het perfect te maken.

Wie een vis in 10 bij 10 cm wil doen kun je gewoon afbranden overigens :stom:

Dat de meeste mensen goudvissen in veel te kleine bakjes houden wil niet zeggen dat de vissen van TS niet gaan vergroeien en/of ziek worden terwijl ze meer ruimte hebben. Meer ruimte, maar nog steeds te klein en dat gaan de vissen laten merken. Dit is niet leuk voor de vissen, maar ook zeker niet voor TS na al die moeite, of wel?

jessicapilon zei:
Vast wel Jones 😉.

@Bertus
Is dat in je jonge jaren geweest met die druk bevolkte bak 🙂 ??

Nou, Was een jaar of 20. hahaha
Stom ,he, vind het wel lekker.

Doen we Nooit meer.

Heb ik net een 1.20 m bak op geschoond, 83 jonge ancistrussen eruit, Zitten er nu weer 25-30 jonge sturi,s in. Tsssss.

Jones zei:
Dit is niet leuk voor de vissen, maar ook zeker niet voor TS na al die moeite, of wel?

Nope. Erg vervelend zelfs.
Vandaar mijn verbazing dat iemand dan "I told you so" zou willen zeggen.

Omdat het allemaal voorkomen had kunnen worden en de vissen uiteindelijk de dupe zijn.

Jordi89 zei:
ja vind jij maar wie ben jij....

Ik vind van niet

Zal voortaan wel niks meer vragen op dit forum, ik ga wel naar een ander forum
zitten hier alleen maar chago's en doen hier allemaal alsof ze het beter weten en allemaal zeggen ze wat anders.

Ook als je iets vraagt kan hier niet normaal geantwoord worden, ook wanneer ik op andere topics lees kunnen jullie alleen maar zeiken en haantjes gedrag van wie het beter weet. had graag meer willen leren maar blijkbaar is dat hier teveel gevraagt. en kan ik niet met jullie in discussie

mazzel

Volgens mij worden jouw vragen gewoon normaal beantwoord. Blijkbaar vind jij antwoorden niet normaal, als ze jou niet bevallen.....
De mensen op dit forum hebben altijd het beste voor met de vissen.

Beste leden,
Gelet op het verloop van dit topic hebben wij besloten om deze van een slotje te voorzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan