nieuw garnalen optrekje


Komt ie, van het bakje en van de garnalen
garnalenbak3.jpg
garnalenbak4.jpg
 
Heeft iemand enig idee waar die doorzichtige streep vandaan komt?
 
Ah ok, dat dacht ik wel al, maar kon het nergens vinden. Een aantal zijn verveld, maar deze zullen ertegenaan zitten. Bij eentje zie je goed het gele zadeltje.

En dank je, ben er erg blij. Ondanks de lichte bodem steken ze mooi af tegen de zwarte stenen en groene plantjes. :) Nu hopen op wat baby shrimp. Vandaag stond brandnetelpallet op het menu, ze vinden het heerlijk.
 
Zo hee die zien er goed uit zeg, mooi!! En echt leuk ingericht ook. Hoop dat je snel jonkies hebt!
 
De eerste eitjes zijn gespot! Dat gaat wel heel snel, en een heleboel dames in de ovulatie met een mooi geel zadeltje :)
 
Het lijken bijna wel caridina garnalen met die fel rode kleur :smitten:

je hebt ze toch niet ingekleurd met een fotobewerkingsprogramma heh :c :D:D:D
 
Helaas is in mijn blue dream bak (gezelschapsbak) nog steeds die vervelende parasiet te vinden. De Scutalleria japonica is een soort parasiet. Garnalen gaan er niet dood van, maar zoals bij elke parasiet is het niet prettig voor ze. Zeker bij verzwakte garnalen kan het een probleem opleveren. Nu heb ik al een zoutbadje geprobeerd en dat werkt prima tegen de volwassen parasieten. Echter leggen deze parasieten rijtjes eieren in de schildjes van de garnalen. Vervelt een garnaal, dan leveren de uitgekomen eieren een nieuwe besmetting. Het is absoluut geen doen om alle garnalen te vangen in een zeer beplante bak, laat staan daar alle losse vervellingen in te vinden.

Dus een ander plan van aanpak bedacht na het lezen en bekijken van verschillende filmpje. Ik ga nu praziquantel proberen (de Sera professional tremazol) . Een antiworm/trematoot die ook deze parasiet aanpakt. Hiermee kan ik een aantal keren doseren zodat hopelijk uiteindelijk de vervelende gastheren verdwijnen. Waarom ik ze weg wil hebben:
1 niets lijkt me zo irritant als een parasiet tussen mijn ogen
2 ik kan geen garnaaltje verkopen wanneer ik dat een keer zou willen

Ik zal jullie ook van deze bak op de hoogte houden. Als het goed is komt hij binnenkort binnen.
 
He, bah! Vervelend zijn ziektes altijd, ookal zijn ze niet dodelijk.
Hoop dat je het snel onder controle hebt!
 
Ik hoop echt dat het gaat helpen!
Ik ook! Heb het middel binnen, nu even wachten. Heel even de vissen en alles de tijd geven na de bactopur. Ben niet echt van de medicijnen normaal.. maar ja bij uitval moet je wat. Na een paar dagen eens kijken of ik van de parasiet af kan komen.
 
Prachtige garnalen in beide aquariums .
Hopelijk win je de strijd tegen de parasieten !!!
 
Tijd voor foto spam, inmiddels 4 zwangere dames. Gaat rap, bijna elke dag eentje :)

garnalenbak5.jpg
garnalenbak6.jpg
 
Dit soort spam zie ik graag hoor! Prachtige garnalen, mooi op de foto gezet! Top dat het zo goed gaat.
 
Rond de 24 graden, heb er geen heater in hangen momenteel. Dus een beetje kamertemperatuur (tussen de 22 en 24).

Dan hoef je niet lang te wachten op kleintjes,hier precies hetzelfde met de temperatuur.

Ja goede vraag Gup,vraag ik mezelf ook weleens af! ;)
 
Mooie beestjes, maar ik vraag mij af, wat doen jullie met zo een hoop babys?

Op den duur verkopen ;) Als ik op marktplaats een advertentie zet, zijn ze binnen een dag weg. Er is hier in de buurt weinig aanbod qua garnalen. Ik verkoop ze alleen niet voor een kwartje.. wil de prijzen absoluut niet te ver naar beneden drijven.
 
Maar ik heb een 30 liter bakje, met nu 15 garnalen. Voorlopig mogen ze lekker hierin kweken (de wat minder mooie haal ik eruit en geef ik weg of een symbolisch bedrag)
 
Op den duur verkopen ;) Als ik op marktplaats een advertentie zet, zijn ze binnen een dag weg. Er is hier in de buurt weinig aanbod qua garnalen. Ik verkoop ze alleen niet voor een kwartje.. wil de prijzen absoluut niet te ver naar beneden drijven.

Ok, tis omdat ik ook van plan ben om wat garnalen te houden. Ik veronderstel dat de kopers er dan achter moeten komen of kunnen die op het een of ander manier opgestuurt worden?
 

Terug
Bovenaan