tuinkabouter
Well-known member
Gaat vab rechts naar links 😉Zoals ik het zie, als je stroming van links naar rechts gaat, zal je water gewoon over het voorlaatste vak stromen.
Gaat vab rechts naar links 😉Zoals ik het zie, als je stroming van links naar rechts gaat, zal je water gewoon over het voorlaatste vak stromen.
komt op hetzelfde neer. Je 2 de vak dan gaat het water gewoon over lopen.Gaat vab rechts naar links 😉
Neekomt op hetzelfde neer. Je 2 de vak dan gaat het water gewoon over lopen.
Dat was me ontgaan. Op een gsm kan je maar zoveel zien😅Nee
Is 1 grote gatenkaas
Bekijk bijlage 326106
en het volgende schot zit 5cm lager dan de onderkant van de kammen.
Maten in de tekening zetten helpt ook niet, die tekst word dan te klein 🤣Dat was me ontgaan. Op een gsm kan je maar zoveel zien😅
Haha voel je vooral niet schuldig, een nieuwe bioloog is al een tijdje een plan van mij.
Het duurt alleen ff om te bepalen of het ook echt kleiner en compacter kan
Klopt ik ken ze, ook in het echt gezien en idd ze zijn heel mooi.Tuinkabouter !!!! Het bestaat dus wèl. Nu ja, misschien niet precies volledig hoe ik zou willen, maar het wel een plug & play kast van kunststof en schotten en overlopen die nog waanzinnig mooi is ook. Beetje zelf wat veranderen als die zeewaterfuncties niet gebruikt worden, maar het idee is er wel.
https://www.reef2reef.com/threads/up39-sumpro-sump-by-skimz.252518/
En toen ik deze eenmaal had gevonden.... hier vlak bij....Romberg in Delft....die levert ze gewoon.
Moet nie gekker worden zeg
fijn weekend
Mark
En nu stop ik er over hoor, maar sorry, wat ik nu tegenkom dat MOET ik echt delen.Klopt ik ken ze, ook in het echt gezien en idd ze zijn heel mooi.
Maar….
Ze werken op basis van filter sokken cq gafzakken voor mechanische filtratie.
Dat is een kriem, die krengen moeten 1a6 keer per week gewisseld en gewassen worden..
Ik heb een rollermat en die doet het efficiënter en heeft minder aandacht nodig plus dat ik niet iedere week een trommel filtersokken sta te wassen.
net als het ATO reservoir, dat is iets wat ik niet nodig heb dus bij mij loze ruimte blijft.
Voor ATO is het in mijn optiek ook makkelijker om te werken met jerrycans die je wisselt ipv het overgieten in een bakje.
Tuinkabouter ...Hahaha dat stoppen met roken is Sws een goed idee 😛
Maar bashsea kende ik idd ook, zijn van Amerikaanse makelij dacht ik..
Prijs is wel okee, verzending daarintegen niet XD
Rifwachter in Hilversum is ook een mooie winkel als je ff wilt kwijlen 😉
gaan er ook 3 gafzakken in de houders? Of heb je nu 2 reserve?
Goed gezien.... nee klopt niet... het loopt over en het moet langs de onderkant door de spons via de biohome naar boven . Ik nam de foto nog net ff voor het eten, inmiddels heb ik een paar centimeter er weer uit gehaald, zoals het hoort,Klopt je waterpijl wel?
Lijkt zo hoog te staan
Haha ag thuis hoef je niet tot 0,1mm nauwkeurig te werken toch?volgens mijn net aangeschafte , maar goedkope zooi blijkende, schuifmaat is dat 6 mm
gr
Mark
Tuinkabouter,Haha ag thuis hoef je niet tot 0,1mm nauwkeurig te werken toch?
Maar mooi dat het 6mm is, dat is de mijne nu ook.
Ben nu in afwachting van een offerte van de plexishop
Die is helaas veel te klein.Tuinkabouter,
Ik moet toch deze marktplaats advertentie onder je aandacht brengen.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren...reef-sump-optimum-maat-l.html?previousPage=lr
gr
Mark
Die is helaas veel te klein.
Denk dat ik het alsnog zelf ga lijmen, gister ff al het materiaal bij elkaar gezocht en kom dan uit op €350.
Moeten enkel nog de deksels worden gemaakt/gekocht en alles moet nog onder de laser door
Nee deze sump is fysiek te klein om een theiling in te plaatsen.Mooie prijs toch.
Toch vraag ik me af of die sump van MP werkelijk te klein is. Natuurlijk, als ik google dan zie ik ook antwoorden op vragen die gaan over sumpinhoud versus liters van de bak. Maar in ons geval zitten we niet op vol zout, we doen er sowieso nog refugeem in, en als jij al begint over rollermatten van Theiling... sjeee....
Dan ga ik denken dat goeie spullen en goeie doorvoer toch wel compenseert voor simpel watervolume, of zie ik dat verkeerd? Extreem voorbeeld : Er worden discussen gehouden in Juwel's. De grootste vervuilers.... in een bak met de meest simpele kleine binnenfilter.
Niet omdat ik het beter weet of zo.... puur nieuwgierigheid en gezonde twijfel
gr
Mark
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.