Wat is er nieuw

Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort

Een beetje reclame stoort mij totaal niet ik doe ook geen moeite om dat tegen te gaan.
Maar zoals op het bovenstaande voorbeeld maakt het forum onwerkbaar en dat kan niet de bedoeling zijn.

Er is het e.e.a. gebeurt en hopelijk heeft dat resultaat dus graag horen wij of er nog dubbele posten verschijnen en hoe het met de reclame zit nu.
Er staan nu minder reclame add-ons aan.

Er is het e.e.a. gebeurt en hopelijk heeft dat resultaat dus graag horen wij of er nog dubbele posten verschijnen en hoe het met de reclame zit nu.
Ja, het probleem lag dus NIET aan mijn kant……. Als het nou gewoon eens normaal en soepel verloopt waarom moet er dan steeds een update oid komen waardoor weer andere problemen, zoals dubbel posten, ontstaan? Niet elke verbetering is vooruitgang he.

Waarom moet er dan steeds een update oid komen waardoor weer andere problemen,

Zodat je wachtwoord, email adres etc veilig blijven.
99% van de updates rondom forum software zijn beveiligings updates, 1% bug oplossingen en verbeteringen.

Niet te merken, zonder adblock is en blijft het forum niet te gebruiken.

Ja, het probleem lag dus NIET aan mijn kant……. Als het nou gewoon eens normaal en soepel verloopt waarom moet er dan steeds een update oid komen waardoor weer andere problemen, zoals dubbel posten, ontstaan? Niet elke verbetering is vooruitgang he.
Ik ben geen techneut Albert maar updates zijn zover ik weet wel nodig af en toe en natuurlijk wordt getracht om dat probleemloos te laten verlopen.

Het zal wel, maar ben wel ‘blij’ dat het probleem van het blijven staan van een post in het reactie deel weg is. Want dat is wel heel ergerlijk.
En zonder ad block is het inderdaad geen doen als je geen donateur bent.

de discussie over reclame is al een hele lange....ik heb me op gegeven moment daarin niet meer mee bemoeid. Maar nog wel steeds bezig om te schaven.
Wat ik in die lange periode van deze discussie eigenlijk nooit goed begrepen heb, is dat 2 euro per maand voor sommigen te veel gevraagd is, ik kan nooit in iemands portemonnee kijken, maar de gemiddelde aquariaan is een veelvoud van dit bedrag per maand kwijt aan zijn hobby. En voor dat minimale bedrag, heb je geen last meer van reclame, en wel een enorme schat aan informatie, en hulp van de leden. Overigens ben ik er nog niet uit wat nu de oorzaak is van dubbele postings, over een paar weken ga ik wel de server helemaal opnieuw installeren.

Wat ik in die lange periode van deze discussie eigenlijk nooit goed begrepen heb, is dat 2 euro per maand voor sommigen te veel gevraagd is, ik kan nooit in iemands portemonnee kijken, maar de gemiddelde aquariaan is een veelvoud van dit bedrag per maand kwijt aan zijn hobby
Denk dat ze bang zijn dat je dan volgend jaar in een Bentley rijd 😃

Denk dat ze bang zijn dat je dan volgend jaar in een Bentley rijd 😃
cars will GIF

Mobiel (iOS en iPad OS) kan ik niet meer op het forum. Niet met WiFi en niet met 5G. Ook niet op de Wifi via een andere provider.
Ik moest ook opnieuw inloggen op mobiel om het forum te bezoeken (niet via PC) en kreeg toen deze melding.

Deze meldig heeft iemand eerder al gepost.

1772288612293.png

Mobiel (iOS en iPad OS) kan ik niet meer op het forum. Niet met WiFi en niet met 5G. Ook niet op de Wifi via een andere provider.
Ik moest ook opnieuw inloggen op mobiel om het forum te bezoeken (niet via PC) en kreeg toen deze melding.

Bekijk bijlage 395100
Hier ook als ik op de VPN zit.

Bekijk bijlage 395100
@biljoenblik

Jij had een tijd terug hetzelfde probleem: https://aquaforum.nl/threads/nieuwe...n-verbeteringen-enzovoort.167344/post-2584878

Is het voor jou nu opgelost zonder allerlei fratsen uit te moeten halen?

Net geüpdate naar 26.3 en geen problemen hier
Hier ook niet. Maar ik heb die melding de afgelopen weken ook wel eens gehad. Na een paar keer proberen en/of opnieuw inloggen was het weg. Geen idee waar het door komt. Heb het niet met andere sites gehad.

@biljoenblik

Jij had een tijd terug hetzelfde probleem: https://aquaforum.nl/threads/nieuwe...n-verbeteringen-enzovoort.167344/post-2584878

Is het voor jou nu opgelost zonder allerlei fratsen uit te moeten halen?
Ja, het is opgelost. Waardoor het precies kwam weet ik niet. Ik vermoed de instelling verberg ip adres. Die stond op trackers en websites.
Maar het kan ook door adblock plus zijn gekomen. Maar die heb ik er sinds kort afgegooid.
Websites werkten steeds slechter. En batterij liep leeg tewijl je erna keek.
En de preroll reclame op youtube werd niet geblokkeerd op de mac.
Nu maar een andere genomen. En werkt nu allemaal beter.

Ik heb tijdje geleden een addon geinstalleerd toen we last hadden van die russische spammers, die houdt verkeer tegen als dat van een VPN server of TOR verbinding komt, denk dat die soms false positivs ziet en je blokkeerd. Aangezien het nu weer rustig is, heb ik die addon net maar even uitgezet nu.

Ik heb tijdje geleden een addon geinstalleerd toen we last hadden van die russische spammers, die houdt verkeer tegen als dat van een VPN server of TOR verbinding komt, denk dat die soms false positivs ziet en je blokkeerd. Aangezien het nu weer rustig is, heb ik die addon net maar even uitgezet nu.
Dankjewel, hiermee is het probleem voor mij opgelost.

Mn dubbelposts zijn er ook weer ineens.. en dan zie ik linksonder in mn scherm de melding over privacy en cookie instellingen maar niks gewijzigd hier..
denk dat ik voor het AF maar standaard de Brave browser moet gaan gebruiken.
IMG_0363.png

Mn dubbelposts zijn er ook weer ineens.. en dan zie ik linksonder in mn scherm de melding over privacy en cookie instellingen maar niks gewijzigd hier..
denk dat ik voor het AF maar standaard de Brave browser moet gaan gebruiken.
Bekijk bijlage 395122
Klik je niet per ongeluk 2x op "Plaats reactie"?

Zijn er ook weer meer leden die dit nu hebben net als Albert met dubbelposten?

Met adblocker en via een VPN geen last.
Zonder adblock en VPN wel.

Zit in de gigantische hoeveelheid dns requests van de reclame waardoor verzoeken af en toe meermaals gedaan worden omdat er niet snel genoeg antwoord komt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan