Eva&Rosa
Well-known member
Dank ja zoiets had ik gezien inderdaad. Voor 35 euro zelfs, dat ga ik ook doen. Ik probeer een low tech bak in balans te houden en heb gemerkt dat continuiteit in de voeding wel echt belangrijk is. Hoewel een baardje tegenwoordig wel hip is. Maar vind het bij planten toch wat minder staan ...Natuurlijk mag je wat vragen! Ik heb de Jebao 3.1 doseerpomp van AliExpress (ong. 35 EUR), deze pomp beschikt over wifi.
Je moet de Jebao app op de telefoon zetten en dan eenmalig de doseerpomp met de telefoon pairen middels wifi.
Je hebt dan de mogelijkheid om handmatig voeding toe te voegen, via de app (linker screenshot). Je drukt op de button (waar nu OFF staat) en dan gaat de pomp lopen. Druk je nog een keer op de button dan stopt de pomp weer.
Ook kun je een automatisch programma instellen (rechter screenshot). Je kunt maximaal 24 tijdstippen instellen. Daarnaast kun je een dag-interval instellen: 0 day betekent dat het programma iedere dag uitgevoerd wordt, 1 day dan wordt er 1 dag overgeslagen, 2 day dan worden er 2 dagen overgeslagen, etc. Het is dus niet mogelijk om bv. op ma-di-wo-za-zo (2 dagen van de week overslaan) automatisch voeding te geven.
Ook is er in de app een functie om de hoeveelheid te kalibreren. De pomp is vrij nauwkeurig.
Bekijk bijlage 330790
Succes met je bak, echt boeiend om te volgen. Gluren bij de buren!