Nieuwe Rio 240 van Joost123

Nog geen tijd gehad om fotorolletje te laten ontwikkelen John...
 
Vintage Picture GIF
 
Ik had elders een post van @Friesian gelezen over een DIY-spraybar. Aangezien ik niet helemaal tevreden was over de huidige watercirculatie ook maar even aan de gang gegaan.
Benodigdheden: 1,5m PVC buis van 16mm en een eind-dop 16mm. Iedere 4 centimeter een gaatje van 2mm geboord over de gehele lengte.

Vervolgens het knietje (de bocht) die bij het filter zat goed verwarmd met een föhn en vervolgens over de buis geschoven. Zit bijna zo vast als een huis.
Eerst wat me opvalt is dat de CO2 belletjes veel minder zichtbaar zijn en dat is wel fijn. Of de CO2 ook evengoed door de bak verspreid wordt, dat moet komende dagen blijken.

Ben in ieder geval blij met de investering van nog geen 4 euro :).

IMG_20211104_180753.jpg
 
De Macmasteri heeft alle kleintjes (of in ieder geval degenen die niet ten prooi aan de cory's zijn gevallen) verplaatst naar een 3D-print holletje.

Afgelopen nacht hebben de Sterbai's de bak mooi versierd met eitjes en dat vinden de Ramirezi's en flavatra's weer een lekkernij...
 
Wat een eitjes al met al Joost en dat terwijl het geen pasen is:DD
 
Ziet er goed uit. Ben ook wel nieuwsgierig naar hoe de bak er nu bij staat
 
Kan het niet laten, een stuk of 20-30 jonkies apart gezet, moeder was het trouwens daar niet mee eens! Maar ze heeft zelf ook nog een stuk of 15-20 om voor te zorgen.

IMG_20211107_161713.jpg
 
Terug
Bovenaan