Ik zat zelf net andersom te denken: zosterifolia groeit als een dolle -> tekort aan (bepaalde) voedingsstoffen -> daardoor relatief teveel CO2 en licht. Met de AIO voeding verwacht/hoop ik dat e.e.a. beter in balans isMooi dat het is opgelost maar vaak is het een tekort aan co2 met een combi teveel licht.
https://www.aquascaping-blog.com/groen-water
Sterker nog; ik ben ervan overtuigd dat Algumin dat gedaan heeft, ik moest iets om de zweef-alg weg te krijgen. Door waterwissels of filteren lukte dat niet. Nu zit ik weer op een 0-punt. Ben benieuwd de komende tijd...Ja bijzonder dat je ingrepen helpen. Ik denk dat vooral de algumin dat heeft gedaan.
Ja deze groeit hier ook prima in een nano zonder enige voeding of co2 dus dat is een makkelijke plant verder. Soms is alg of zweefalg een combi van facotoren maar goed dat het is opgelost is het belangrijkste.zosterifolia
Denk dat ik binnenkort maar een kraamzorg ga regelen; mevrouw Macmasteri is nu geel/oranje i.p.v. wat grauwig en jaagt alles en iedereen weg dat in de buurt komt.... en het koppel Ramirezi en Macmasteri gaat prima samen.
<?php
include("/home/pi/domoticz/scripts/php/functions.php");
include("/home/pi/domoticz/scripts/php/settings.php");
$time = date("H:i");
$time_on_magneetventiel = array("08:00", "16:00");
$time_off_magneetventiel = array("13:00", "21:30");
if (in_array($time, $time_on_magneetventiel)) {
SwitchDevice($idx606,'On'); // Aqua1
Notification(urlencode('Magneetventiel aan'),(urlencode('Magneetventiel Aqua1 aangezet')));
Domlog('Magneetventiel Aqua1 aangezet');
} elseif (in_array($time, $time_off_magneetventiel)) {
SwitchDevice($idx606,'Off'); // Aqua1
Notification(urlencode('Magneetventiel uit'),(urlencode('Magneetventiel Aqua1 uitgezet')));
Domlog('Magneetventiel Aqua1 uitgezet');
}
?>
Misschien dat je in een apart topic daar meer reacties op krijgt Joost.Hoe lang duurt z'n paai-periode bij Apistogramma's eigenlijk?
Nu 2 weekjes verder en de zweef-alg lijkt definitief verdwenen 🙂. Wel heb ik nog wat last van baard-alg, waarschijnlijk omdat ik CO2 flink had teruggeschroefd. De kraan heb ik nu weer ietsje verder open gezet.Het water is trouwens nog steeds kristal helder en het koppel Ramirezi en Macmasteri gaat prima samen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.