H
Hanske1988
Guest
Hallo iedereen,
Ik ga eindelijk mijn droomaquarium bestellen.
Het wordt er eentje van 180x60x52 van 500 liter.
Er komt nog een bioloog van 150 liter onder.
Het wordt een open bak met dus een waterhoogte van ongeveer 50 cm.
Inrichting gaat Zuid-Amerikaans worden. Heb hier al een mooi stuk hout liggen met takken die uit het aquarium zullen komen.
Nu ben ik eens aan het kijken welke vissen en planten ik erin ga plaatsen.
Nu ga ik enkele vissen van mijn oude aquarium zeker overplaatsen in mijn nieuwe bak:
- School roodkopzalmpjes: dit zijn nu 15 stuks, maar tot hoeveel zou ik deze kunnen uitbreiden? Dacht aan een 50 stuks in totaal.
- 3x albino ancistrus (L144)
- 1x L134
- Dan heb ik nog enkele appelslakken.
Ik zou graag een koppel (of harem) als grote blikvangers in het aquarium plaatsen.
Nu mijn ervaring met cichliden is beperkt, dus hier kan ik wel wat hulp bij gebruiken.
Ik dacht aan de heros severum. En dan in koppel of harem? Is dit een goed idee in combinatie met de andere vissen.
Verder wil ik nog een groepje corydoras op de bodem plaatsen, maar welke soort, daar ben ik nog niet over uit. En hoeveel?
Eventueel nog een L-nummer erbij. Maar ik denk dat de bak met deze vissen al vrij vol gaat zitten.
Al jullie input, ideeën en hulp is altijd welkom.
Hans
Ik ga eindelijk mijn droomaquarium bestellen.
Het wordt er eentje van 180x60x52 van 500 liter.
Er komt nog een bioloog van 150 liter onder.
Het wordt een open bak met dus een waterhoogte van ongeveer 50 cm.
Inrichting gaat Zuid-Amerikaans worden. Heb hier al een mooi stuk hout liggen met takken die uit het aquarium zullen komen.
Nu ben ik eens aan het kijken welke vissen en planten ik erin ga plaatsen.
Nu ga ik enkele vissen van mijn oude aquarium zeker overplaatsen in mijn nieuwe bak:
- School roodkopzalmpjes: dit zijn nu 15 stuks, maar tot hoeveel zou ik deze kunnen uitbreiden? Dacht aan een 50 stuks in totaal.
- 3x albino ancistrus (L144)
- 1x L134
- Dan heb ik nog enkele appelslakken.
Ik zou graag een koppel (of harem) als grote blikvangers in het aquarium plaatsen.
Nu mijn ervaring met cichliden is beperkt, dus hier kan ik wel wat hulp bij gebruiken.
Ik dacht aan de heros severum. En dan in koppel of harem? Is dit een goed idee in combinatie met de andere vissen.
Verder wil ik nog een groepje corydoras op de bodem plaatsen, maar welke soort, daar ben ik nog niet over uit. En hoeveel?
Eventueel nog een L-nummer erbij. Maar ik denk dat de bak met deze vissen al vrij vol gaat zitten.
Al jullie input, ideeën en hulp is altijd welkom.
Hans