Hier ben ik dan met mijn nieuwe bak
🙂.
Dit weekend al druk bezig geweest. Vrijdag is de bak geleverd.
Het onderstel ga ik nog zelf afwerken in steigerhout. Maar hier moet ik nog even over nadenken
😉.
Voor wie interesse heeft in de techniek. Het is dus een bak van 180x60x65 cm (55cm waterhoogte) met overloop die uitkomt in de bioloog eronder. Alles samen +/- 650 liter water. Dus iets hoger dan oorspronkelijk gepland, maar dat komt door de toevoeging van de kap. Er is ook een instelbare opvoerpomp voorzien, best wel handig vind ik.
Dan meteen begonnen met alles op te stellen.
Eerst een laagje isomo erin, met daarop een stuk vijverfolie met grind. Deze heb ik een weekje geleden verlijmd op de isomoplaat, zodat deze zou zinken. Zo moet ik niets in de bak vastlijmen.
Filterzand spoelen, is toch zo'n 60 kg zand in gegaan, was wel even spoelwerk
🙂. Het stuk hout dat hier als sinds vivarium staat te wachten (cadeautje van het vrouwtje), kon ook eindelijke de bak in.
Dan nog enkele maasstenen erbij, die ik een tijd geleden ben gaan rapen. Ze liggen nog niet helemaal hoe ik het wil, maar dat komt wel.
Vandaag mij bezig gehouden met de verlichting te installeren. Ik heb 5 aluminium latjes voorzien van ledstrips. Deze rusten op enkele aluminium profielen. Zo kan ik mijn verlichting gewoon aan de kant schuiven als ik in de bak wil werken. De kabels lopen, via een buis in de bioloog, naar de controller. Momenteel staat hij ingesteld op zonsopgang en zonsondergang met enkele uurtjes nachtverlichting. Nog even afwachten of dit goed blijkt te zijn.
Volgende week hoop ik de beplanting te kunnen zetten en dan is een een tijdje indraaien.
Ik ben er al ontzettend blij mee. Het is iets waar ik allang van droom, dus laat ik het maar meteen goed doen dan
🙂.
Bekijk media item 1619
Bekijk media item 1618
Bekijk media item 1617
Bekijk media item 1616
Bekijk media item 1615
Bekijk media item 1614
Bekijk media item 1613