Nieuwe uitdaging: 180x60x52


De waardes had ik nog niet eerder gepost ;).

Ik zie inderdaad graag een inrichting met groen, enkel stenen vind ik wat minder. Vandaar dat ik niet voor afrikanen gekozen heb.
Prachtige vissen trouwens die je voorstelt.

Watervoorbereiding vind ik wat lastig. Mijn bak is zo'n 650 liter. Lijkt me dan een heel gedoe om met osmosewater te gaan werken.

Ik was er vandaag even over aan het nadenken. Veel vissen die je bij de lfs koopt, zijn nakweek.
Zitten ze bij de lfs ook niet gewoon op leidingwater? Zijn vissen die nagekweekt zijn niet meer gewoon aan het leidingwater?
Gewoon een bedenking die ik had. Hier wil ik wel graag wat meer info/feedback over ;).
 
De waardes had ik nog niet eerder gepost ;).

Ik zie inderdaad graag een inrichting met groen, enkel stenen vind ik wat minder. Vandaar dat ik niet voor afrikanen gekozen heb.
Prachtige vissen trouwens die je voorstelt.

Watervoorbereiding vind ik wat lastig. Mijn bak is zo'n 650 liter. Lijkt me dan een heel gedoe om met osmosewater te gaan werken.

Ik was er vandaag even over aan het nadenken. Veel vissen die je bij de lfs koopt, zijn nakweek.
Zitten ze bij de lfs ook niet gewoon op leidingwater? Zijn vissen die nagekweekt zijn niet meer gewoon aan het leidingwater?
Gewoon een bedenking die ik had. Hier wil ik wel graag wat meer info/feedback over ;).

Er zit echter verschil tussen doorsnee kraanwater en hardheden die tegen de 20 aanzitten, dat is echt rete hoog.

Zijn deze waardes gemeten met druppels?
 
Ze zijn gemeten met druppels dus zouden moeten kloppen. (nieuwe colombo set)

Ik zal het water van mijn aquarium dat al jaren draait, nog eens testen. Eens kijken of er verschil op zit.
Deze draait nu een 6-tal jaar, altijd op kraanwater. Vissen en planten doen het goed, nooit problemen gehad.
 
Heb het net even opgezocht op de site van de watermaatschappij. Ons drinkwater zit dus inderdaad rond 19-20 °D....
 
Vissen die generaties in bepaalde waterwaarde verblijven, daarvan kun je niet verwachten dat ze in 1of 2 generaties ineens tegen totaal andere waardes kunnen. De acceptatie is soms verrassend maar dat wil niet zeggen dat ze 100% happy zijn.
Zeker geophagussen zijn gevoelig voor de waardes. En aangezien het niet de goedkoopste vissen zijn wil je hier zeker goed voor zorgen.
 
Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt voor de feedback. ;)
 

Terug
Bovenaan