Wat is er nieuw

Nieuwe volga 240 van Marc76

Dat klopt idd.
Hier in België heb je 2dehands site maar qua filters staat daar bijna niks op.
Als ik dan een heel eind moet gaan rijden kost mij dat ook nog heel wat benzine.
En mss moet ik dan nog nieuwe filtermaterialen kopen voor erin en dan ben je aan het eind van de rit mss niet zo heel veel minder kwijt.
Was even vergeten dat je van Be bent

Ik voer mijn vissen 3 X/dag,
2x droogvoer en sinds een weekje krijgen ze ook wat diepvriesvoer.
Ik heb zo een pakje met 5 verschillende,maar ik weet dus niet welk blokje wat is,dat staat er niet bij.
Als ik ze in de toekomst apart wil kopen was het gemakkelijk geweest als ik wist welk blokje wat is.

Laatst bewerkt:
.
20221129_164123.jpg
20221129_181910.jpg

Vandaag het 2de bruine blokje van bovenaf gegeven.
20221129_181405.jpg

Dat zijn waarschijnlijk artemia
Dat is gemakkelijk 🙂
Bedankt voor je antwoord.
Het is de 1ste keer dat ik met diepvriesvoer werk en wil het toch blijven doen.
Die artemia krijgen de kleinere vissen moeilijk gegeten.
Ik ga de komende dagen van de andere 4 ook nog een foto maken als het etenstijd is en post ik hem even.
Er is ook een blokje bij dat worden kleine witte puntjes/vlokjes die door de hele bak zweven,
die vind ik ook iets minder.

Fijne avond nog....

Die hele kleine witte puntjes zouden cyclops kunnen zijn.
Muggenlarven zijn 'wormpjes', en dan witte, zwarte, rode. Dat spreekt voor zich.
Bij veel LFS'en staat een diepvries met meerdere soorten diepvriesvoer erin, en dan per soort. Dan kun je de populairdere soorten aanschaffen.

Muggenlarven zijn 'wormpjes', en dan witte, zwarte, rode. Dat spreekt voor zich.
Bij veel LFS'en staat een diepvries met meerdere soorten diepvriesvoer erin, en dan per soort. Dan kun je de populairdere soorten aanschaffen.
Dat was ook mijn bedoeling,
wat ze het liefste hebben apart kopen.
Ik zag ook dat je ze in 500gr pakjes hebt en ook nog eens een stuk goedkoper,
ik dacht 10 euro t.o.v. 2.50 a 3 euro voor 100gr.
Wat zijn cyclops? Watervlo?

Vandaag het onderste zwarte blokje gegeven. Zwarte muggenlarven?
20221130_183832.jpg

Zijn dit de zwarte muggenlarven?

ja, ik denk het wel. Het zijn iig muggenlarven: een lange komma met een bolletje eraan.

ja, ik denk het wel. Het zijn iig muggenlarven: een lange komma met een bolletje eraan.
Lysia,
bedankt voor je antwoord he,
ik noteer het welk blokje/kleur wat is.
Gemakkelijk als ik volgende keer naar de lfs ga. 🙂

Dit is het lichtere bruine blokje.
Wat zou dit zijn ?
20221202_183043.jpg

Plantjes groeien lekker.
ik ben blij dat we ineens voor een buitenfilter gekozen hebben.
dit Binnenfilter is wel groot t.o.v. De juwel

Ziet er al veel natuurlijker uit doordat de plantjes aanpakken. Succes verder.

Je kunt het filter een stuk minder op laten vallen door er een hoger groeiende plant voor te zetten, bijvoorbeeld de vallisneria zorgt al voor flink wat camouflage als je m aan de rechterkant zet ipv links. Maar als je net aan het veranderen geweest bent, hou je dat beter in je achterhoofd voor als je je bak weer op nieuw inricht.

Je kunt het filter een stuk minder op laten vallen door er een hoger groeiende plant voor te zetten, bijvoorbeeld de vallisneria zorgt al voor flink wat camouflage als je m aan de rechterkant zet ipv links. Maar als je net aan het veranderen geweest bent, hou je dat beter in je achterhoofd voor als je je bak weer op nieuw inricht.
Hey Lysia,
de bak is pas midden oktober opgestart,
de bedoeling is dat de biobox uit de bak gaat als de buitenfilter ingedraaid is,
dat ga ik net na nieuwjaar doen,dan heeft de buitenfilter een maand meegedraaid.
Op de plaats van de biobox heb ik dan wat ruimte vrij om nog een mooie achtergrond plant te zetten.
En die vallisneria groeit en vermeerderd zich idd als een gek,ik vind het een geweldige plant. 🙂

Plantjes groeien lekker.
ik ben blij dat we ineens voor een buitenfilter gekozen hebben.
dit Binnenfilter is wel groot t.o.v. De juwel
Ik weet niet precies hoe die binnenfilters eruit zien van juwel,
Wees dan maar blij dat je voor een volga gekozen hebt want bij juwel zitten die binnenfilters vast gekit in de bak,
dan kun je al beginnen snijden in je nieuwe bak om dat ding er nog uit te krijgen.

Ziet er al veel natuurlijker uit doordat de plantjes aanpakken. Succes verder.
De bak begint er nu idd beter uit te zien dan in het begin.
Ook niet vergeten dat ik grotendeels traag groeiende planten heb,
waar maar 27 lumen/liter boven hangt die ook nog eens gedimd is naar 75%.
Het gaat sowieso dus allemaal al wat trager.
Nu groeit mijn siamensis en vallisneria ook wel goed met zo weinig licht erboven.

• Leuk
Waarderingen: Ed62
Ik vroeg mij af hoeveel visjes ik eigenlijk zou kunnen huisvesten in mijn 240l bak.
Nu ben ik eens wat aan het lezen gegaan en kom tegen 3 liter/vis aanhouden,
maar ergens anders lees ik dan weer 6 liter/vis nemen.
Ik heb op het moment 18 visjes in mijn bak en had er graag nog enkele guppen bij gehad.
Als ik 6 liter/vis reken zou ik zo'n 40 visjes in mijn bak kunnen houden.
Daarbij heb ik een buitenfilter van 1500l /uur,die zal ook wel wat belasting aankunnen vermoed ik zo.
Het lijkt mij dan ook geen probleem om er nog een stuk of 5 guppen bij te zetten,
of heb ik het mis?

Fijne avond verder...

Heb nu 6 zwaarddragers,3 platy's ,1 black molly en 8 guppen 🙂

Ik vroeg mij af hoeveel visjes ik eigenlijk zou kunnen huisvesten in mijn 240l bak.
Nu ben ik eens wat aan het lezen gegaan en kom tegen 3 liter/vis aanhouden,
maar ergens anders lees ik dan weer 6 liter/vis nemen.
Ik heb op het moment 18 visjes in mijn bak en had er graag nog enkele guppen bij gehad.
Als ik 6 liter/vis reken zou ik zo'n 40 visjes in mijn bak kunnen houden.
Daarbij heb ik een buitenfilter van 1500l /uur,die zal ook wel wat belasting aankunnen vermoed ik zo.
Het lijkt mij dan ook geen probleem om er nog een stuk of 5 guppen bij te zetten,
of heb ik het mis?

Fijne avond verder...
Ten eerste is de opmerking x-liter/vis gaat per centimeter vis.
Ten tweede is die opmerking nergens op gestoeld en ooit door een noob in het leven geroepen en tot vervelens aantoe nageroeptoetert.
Ten derde: het is nooit wetenschappelijk aangetoont dat er een vast gegeven is qua x-liter per vis.

Conclusie: het gaat er meer om wat je aan filtering erop heb draaien en je verversbeleid want hoemeer vis, hoemeer belasting dus zal je dat evenredig omhoog moeten schroeven als je meer vissen toevoegt

Ten eerste is de opmerking x-liter/vis gaat per centimeter vis.
Ten tweede is die opmerking nergens op gestoeld en ooit door een noob in het leven geroepen en tot vervelens aantoe nageroeptoetert.
Ten derde: het is nooit wetenschappelijk aangetoont dat er een vast gegeven is qua x-liter per vis.

Conclusie: het gaat er meer om wat je aan filtering erop heb draaien en je verversbeleid want hoemeer vis, hoemeer belasting dus zal je dat evenredig omhoog moeten schroeven als je meer vissen toevoegt
Bedankt voor je antwoord.
Dat ben ik idd ook tegen gekomen van die centimeter berekening,maar daar werd gezegd 1 cm vis/liter water.
Maar dat lijkt mijn ook niet juist,dan zou ik 240 cm an vis kunnen houden dat zijn dan 60 gulpen aan 4vm /gup.
Kwam ook een vismeter tegen,daar zou met mijn bak 40 gulpen nog perfect gaan.
Staat wel bij zoals jij zegt dat de filter hierbij een grote rol speelt.
Maar ik wil ook helemaal niet zo veel vis,
Vind mijn gulpen mannen erg mooi en had er zo nog een stuk of 2 willen bij hebben.
Maar moet dan per man ook weer wat vrouwen erbij nemen.
Ik dacht aan 2 mannen en 4 vrouwtjes.

Sorry voor de schrijf fouten hier boven,komt door mijn telefoon

Ja qua guppen en de verhouding m/v kan @stanovic je veel meer vertellen, je zit natuurlijk wel dat ze gigantisch in aantal exploderen qua kweek en daar dien je ook rekening mee te houden met wat de inhoud qua liters van je aquarium is evenals je filterend vermogen en verversbeleid.
Kortweg gezegd: hoe vaker je ververst hoe hoger je de belasting kan hebben van je aquarium, guppen zitten elkaar niet snel in de weg, maarja of je dat moet willen is maar de vraag

He, he, he... Kijk dit is nu pas een goede opmerking en laat idd los wat die stelregel betreft van 1cm vis/ 1 liter water. Dat is idd nergens op gestoeld.
Ja qua guppen en de verhouding m/v kan @stanovic je veel meer vertellen
Velen zullen gaan zeggen 1m/2-3v doch op zich is dat niet zo nodig. Men kan guppen gerust 1m/1v houden. Doch wat meer speelt is de hoeveelheid vrije zwemruimte waardoor het zinvoller is om meer vrouwen dan mannen te nemen. Als er veel ruimte over is dan zul je merken dat er minder gejaag door de mannen aanwezig is. Waaardoor de vrouwen er geen last van ze hebben. Doch hoe kleiner de ruimte in een bak, des te meer zul je gaan merken dat de mannen de vrouwen eerder opjagen. Ik heb verscheidene levendbarenden hierzo en ik hou me echt niet aan de stelregel meer vrouwen dan mannen. En het gaat hier harmonieus aan toe. Uiteraard wordt er wel gejaagd om te kunnen paren doch niet zo doortastend als ik de verhalen van andere mensen lees. En als men een groep heeft aan levendbarenden, dan maakt het op zich al helemaal niets uit wat voor een m/v ratio men neemt. Want bij een overschot aan mannen, zullen de mannen elkaar wel even lastig vallen. Hetzelfde geldt voor een overschot aan vrouwen. Nogmaals, in een groep maakt de m/v ratio niets meer uit.

He, he, he... Kijk dit is nu pas een goede opmerking en laat idd los wat die stelregel betreft van 1cm vis/ 1 liter water. Dat is idd nergens op gestoeld.

Velen zullen gaan zeggen 1m/2-3v doch op zich is dat niet zo nodig. Men kan guppen gerust 1m/1v houden. Doch wat meer speelt is de hoeveelheid vrije zwemruimte waardoor het zinvoller is om meer vrouwen dan mannen te nemen. Als er veel ruimte over is dan zul je merken dat er minder gejaag door de mannen aanwezig is. Waaardoor de vrouwen er geen last van ze hebben. Doch hoe kleiner de ruimte in een bak, des te meer zul je gaan merken dat de mannen de vrouwen eerder opjagen. Ik heb verscheidene levendbarenden hierzo en ik hou me echt niet aan de stelregel meer vrouwen dan mannen. En het gaat hier harmonieus aan toe. Uiteraard wordt er wel gejaagd om te kunnen paren doch niet zo doortastend als ik de verhalen van andere mensen lees. En als men een groep heeft aan levendbarenden, dan maakt het op zich al helemaal niets uit wat voor een m/v ratio men neemt. Want bij een overschot aan mannen, zullen de mannen elkaar wel even lastig vallen. Hetzelfde geldt voor een overschot aan vrouwen. Nogmaals, in een groep maakt de m/v ratio niets meer uit.
Bedankt voor je duidelijke uitleg 👍
Ik heb nu 5 vrouwen en 3 mannetjes in mijn bak.
3 vrouwtjes hiervan zijn nog iets kleiner en hier gaan de mannetjes ook niet achteraan.
Heel fijn om te weten dat ik dan niet telkens zoveel extra vrouwen erbij moet nemen als ik eens een nieuw mannetje koop.
Qua vrije zwemruimte heb ik meer dan genoeg in mijn bak,dus dat zit wel goed.
En qua filter zit ik ook wel goed met 1500l/uur.

50 extra in 1 dag kan zomaar gebeuren...

Ik denk dat je binnenkort een flinke uitbreiding van de Guppen tegemoet kan zien😉

50 extra in 1 dag kan zomaar gebeuren...
Wij vinden dat juist mooi om te zien als er wat nageslacht in de bak komt
Ik heb de afgelopen 2 weken ook al enkele kleintjes in de bak gezien,
maar het toeval wil nu net als ik ze zie,
dat er ook wel 1 van de zwaarddragers ze zien en voor mijn ogen weg hapte.
er zit nog 1 jong in de bak nu,
gisteren zag ik hem nog tijdens het voeren,
hij /zij zal een cm groot zijn nu en begint zich in de bak te begeven om te eten,
maar de zwaarddrager ging er vol achteraan toen hij hem zag,
dus die zou nu ook nog altijd opgegeten worden.
Daarom maak ik mij niet al teveel zorgen over een teveel aan kleintjes,
de meeste gaan opgegeten worden,er zitten nl 4 grote zwaarddragers in de bak.
Van de overlevers is het altijd leuk om te kijken wat het word qua kleuren enz....
Enkele van de mooiste zou ik dan zelf houden.
Voor de overschot of het teveel aan vissen,
heb ik iemand die ze met plezier komt ophalen,

Ik denk dat je ook wel blij mag zijn als de meesten worden opgegeten want je moet er ook plek/afnemers voor hebben.

De kleintjes gaan op den duur ook aan de zwaarddragers kunnen ontsnappen, en die gaan zelf waarschijnlijk ook kleintjes krijgen. Ik ben met 4 zwaarddragers begonnen en heb er nu 100 ofzo. (Heb ze recent niet meer geteld🙄)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan