Wat is er nieuw

Nieuwe volga 240 van Marc76

Ik denk dat je ook wel blij mag zijn als de meesten worden opgegeten want je moet er ook plek/afnemers voor hebben.
Degene die het overleven en die ik niet zelf wil houden daar heb ik iemand voor die ze komt halen 🙂
De kleintjes gaan op den duur ook aan de zwaarddragers kunnen ontsnappen, en die gaan zelf waarschijnlijk ook kleintjes krijgen. Ik ben met 4 zwaarddragers begonnen en heb er nu 100 ofzo. (Heb ze recent niet meer geteld🙄)
Dan heb jij er ook heel wat zitten,
maar jij hebt een 2m bak toch?
En wat doe je daar dan uiteindelijk mee?
Want op een gegeven moment moet jij er ook wel eens teveel gaan hebben he.

Ik heb een 2m bak met maanvissen erin, en binnenkort wimpelalen en vlindervissen.
En een Juwel Rio 350, daar zitten de zwaarddragers nu in, maar die gaan verhuizen naar de 2m bak. En dan zal er wel enige bevolkingsbeperking optreden. Als er dan weer te weinig volwassenen overblijven, verhuizen er een mooi paartje terug naar de Juwel, waar weer wat kleintjes kunnen groeien. En zo hoop ik het aantal te kunnen regelen, en hebben de manen en de wimpels ook meteen wat te doen.

ik heb de zwaarddragers om een aantal redenen aangeschaft: Mijn man vind ze mooi en leuk, (en ik ben inmiddels ook om), én ik wilde een vis die voldoende kweekt om als voedervis te kunnen dienen. Maar daarvoor moest ik er wel eerst genoeg hebben. Dat is dus nu.
Ik krijg na de verhuizing ook regenboogvissen (Melanotaenia praecox), die kunnen zich ook goed vermeerderen als ze tevreden zitten, en dan kan ik wat afwisselen met de zwaarddragers. (Als ik voor de regenboogjes geen andere bestemming kan vinden.)

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Guppen vrouwen en mannen expres apart gezet voorlopig. Helaas had een van de mannen de ronde staart als bij een vrouwtje. Die had ik dus preongeluk bij de vrouwen gezet. Nu al meer dan 20 ongewenste babyguppen en mijn Cleithracara Maronii zien het helaas niet als voer. Waarschijnlijk hebben ze ook nog een allemaal die mislukte staart in het DNA... heeft er iemand nog hongerige rovers in Zuid-Holland? :rolleyess:

Heeft de buurman geen katten?

Vandaag had ik een dagje vrij,
vrouwtje werken,kids naar school,je kent het wel....
snel snel een half uurtje opruimen en de rest van de dag met de voeten op de bank 😎
Mijn diepvriesvoer was bijna op dus vanmiddag een tripje naar de lfs gemaakt.
En voor enkel voer gaan we niet zo'n eind rijden dus heb ik mij 4 guppen gekocht,
2 mannen en 2 vrouwtjes 🙂
Weer hele andere kleuren,geel,rood en de vrouwtjes zijn ook wel speciaal,
ze hebben een rode kop en rode staart.
Heb ook ander diepvriesvoer nu,
in deze zitten 4 verschillende soorten en is een ander merk.
Foto's volgen......

Proficiat met je aankoop !
In mijn 70l bakje heb ik 4 mannelijke guppen. Geen vrouwtjes. 2 blauwe en 2 "leopard". Ze zwemmen voor het grootste deel van de tijd samen t.t.z. per kleur: de blauwe mannetjes samen en de "leopard" samen. Ze wijken niet van elkaars zijde. Ze jagen ook nooit op elkaar. Pure vrede. Dus dat er vrouwtjes bij moeten gaat voor mij persoonlijk niet op. De mannetjes zijn ook veel mooier. Nu, elk doet hoe hij het ziet.

Foto's

Bijlagen

• 20221209_182933.jpg
    20221209_182933.jpg
    250.9 KB · Weergaven: 92
  • 20221209_183040.jpg
    20221209_183040.jpg
    205 KB · Weergaven: 99
  • 20221209_183300.jpg
    20221209_183300.jpg
    182.3 KB · Weergaven: 90
  • 20221209_190931.jpg
    20221209_190931.jpg
    175 KB · Weergaven: 92
  • 20221209_191028.jpg
    20221209_191028.jpg
    83.5 KB · Weergaven: 90
Guppen die ik al had.

Bijlagen

• 20221108_190639.jpg
    20221108_190639.jpg
    338.6 KB · Weergaven: 82
  • 20221119_163521.jpg
    20221119_163521.jpg
    127 KB · Weergaven: 84
  • 20221119_175457.jpg
    20221119_175457.jpg
    247.5 KB · Weergaven: 92
  • 20221119_181533.jpg
    20221119_181533.jpg
    131.9 KB · Weergaven: 87
  • 20221209_194219.jpg
    20221209_194219.jpg
    186.3 KB · Weergaven: 94
Ik heb nu 7 vrouwtjes,
waarvan ik er eens 2,eens 3 en nu nog eens 2 heb gekocht,
die komen dus uit verschillende nestjes.
De mannen zijn met 5,
daar zijn 2 dezelfde bij en de andere 3 allen verschillend,
die komen uit 4 verschillende nestjes,
het is dus niet zo dat ik allemaal broers/zussen van mekaar heb.

• Leuk
Waarderingen: TLS
Mooi assortiment heb je bij elkaar!

Ik heb nu 7 vrouwtjes,
De mannen zijn met 5,
Heb je daar 100% documentatie van dan? want winkels hebben altijd dezelfde leveranciers/kwekers, en kwekers leveren aan diverse winkels verspreid door het hele land, dus je weet absoluut niet of het familie is van elkaar of niet.

Via de kleuren kun je waarschijnlijk ook wel wat afleiden omtrent verwantschap.
Ik ben daar verder niet in thuis, maar een dergelijke kleurenrange lijkt me toch wel enige diversiteit in afkomst te kunnen garanderen.
Guppenkenners?

Heb je daar 100% documentatie van dan? want winkels hebben altijd dezelfde leveranciers/kwekers, en kwekers leveren aan diverse winkels verspreid door het hele land, dus je weet absoluut niet of het familie is van elkaar of niet.
Nee natuurlijk heb ik dat niet.
ik heb 3 dezelfde vrouwtjes,even groot,dezelfde kleur en kwamen uit dezelfde bak bij de lfs,
dat zijn zusjes van mekaar,dat is duidelijk
bij de mannen heb ik bv een blauwe neon en een multicolor ,
dat gaan beslist geen broers van mekaar zijn.
Er zijn ik weet niet hoeveel guppen in omloop in de winkels in nederland en belgie,
zou mooi zijn als dat allen broers en zussen van mekaar zijn.
Wat mss wel kan zijn is dat als ik mij straks bv 5 bleu neon guppen haal bij de lfs,
en ik ga over 5 maanden terug en koop weer 5 bleu neon guppen dat die mss wel een verwantschap hebben,
Dezelfde lfs,dezelfde leverancier,dezelfde guppen,dat zou dan best kunnen
Maar ik heb compleet verschillende vissen,dus dat lijkt mij heel sterk dat dit allemaal familie van elkaar is.
Maar ik snap je punt wel Nicolientje 🙂

Via de kleuren kun je waarschijnlijk ook wel wat afleiden omtrent verwantschap.
Ik ben daar verder niet in thuis, maar een dergelijke kleurenrange lijkt me toch wel enige diversiteit in afkomst te kunnen garanderen.
Guppenkenners?
Mee eens,en daar ben ik ook vanuit gegaan,
en daarom heb ik ook net zoveel mogelijk verschillende genomen.

Nicolientje en Lysia,
fijn weekend he

@stanovic

Kun/wil jij dit eens uitklaren hoe groot de kans is op verwantschap bij totaal verschillende guppen?
Foto's van mijn guppen staan iets hoger op deze pagina 😉
Ik heb nu 7 vrouwtjes,
De mannen zijn met 5,

Die twee vrouwen met een rode staart en een rode neus zijn twee blonde black eyed koi guppen. En naar alle waarschijnlijkhied de platinum variant (enkel goed zichtbaar op de borstpartij bij de mannen).
@stanovic

Kun/wil jij dit eens uitklaren hoe groot de kans is op verwantschap bij totaal verschillende guppen?
Foto's van mijn guppen staan iets hoger op deze pagina 😉
Nou, de verwantschap van guppen die via de commerciële handel bij de consument beland zijn, kunnen wel degelijk aan elkaar verwant zijn. Veel groothandels hebben vaste connecties met bepaalde fish farms (voor ons doorgaans uit Azië, Tsjechië en Israel). En nederlandse groothandels maken ook gebruik van privékwekers binnen Nederland en veelal Duitsland.
De vissen (in dit geval sierguppen) worden bij Fish farms in massa gekweekt met weinig tot geen selectieprocedures. Hierdoor zal er altijd verschil in kwaliteit gaan ontstaan. In die bassins kweken ze per stam al door elkaar waardoor de verwantschap al behoorlijk aanwezig is. Dan gaan ze naar een importeur/groothandel waar ze doorgaans ook in dezelfde bakken komen. Doch er zijn ook gupstammen waarvan de groothandel de mannen van de vrouwen scheiden. Doch hebben de vrouwen doorgaans al gepaard bij de fish farms waardoor er toch nog genoeg verwantschap aan nakomelingen optreden. Nu is het dusdanig dat meerdere groothandels dezelfde bronnen van aanleveringen hebben. Dus om te stellen dat vissen van een andere groothandel daardoor niet verwante dieren heeft t.o.v. een andere groothandel is al snel teveel gezegd. Dan heb je nog de retail. Die bestellen hun guppen ook bij de groothandel (of privékweker). Doch vele winkels/tuincentra maken gebruik van dezelfde groothandels. Hierdoor is er dan ook niet te stellen dat bij een andere verkooppunt we te maken hebben met non-verwante vissen.
En weet ook dat buitenalndse kwekers en fish farms ze ook ergens van betrekken (en een deel komt ook gewoon vanuit Europa). Al komt het bijvoobeeld uit Thailand bij de nederlandse groothandel, de vissen kunnen afstammen van vissen die vanuit Europa zijn ingevoerd.
Bij mij is het door de jaren heen ook al vaker gebeurd dat mijn vissen richting andere landen gingen en uiteindelijke nakweken weer richting ons gaan. Weer te herleiden tot verwantschappen. Doch het is meer de vraag in hoeverre ze aan elkaar verwant zijn.

De verschillende siergupstammen zijn uiteindelijk heel ver aan elkaar verwant. Want dergelijke sierguppen zijn namelijk voortgekomen uit mutaties die in lijnkweek zijn gezet en door verschillende soorten met elkaar te gaan kruisen. Dus in een verre historie zijn ze idd aan elkaar verwant. Maar dat staat dan zo ver van elkaar af dat het geen kwaad kan in de doorvererving.
Sierguppen zijn allemaal voortgekomen vanuit de Poecilia reticulata (tegenwoordig eventueel ook ingekruist met een endlersoort). Naast de Poecilia retioculata in het wild, bestaan er ook nog andere guppensoorten, zoals de Poecilia obscura en de Poecilia kempkesi. Net zoals de Poecilia reticulata en de Poecilia wingei verschillen ze van DNA. Maar kunnen onderling wel kruisen met elkaar en vruchtbare jongen krijgen. Evenetueel wordt het rijtje nog aangevuld met het subgenus "Micropoecilia".

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Guppen vrouwen en mannen expres apart gezet voorlopig. Helaas had een van de mannen de ronde staart als bij een vrouwtje. Die had ik dus preongeluk bij de vrouwen gezet. Nu al meer dan 20 ongewenste babyguppen en mijn Cleithracara Maronii zien het helaas niet als voer. Waarschijnlijk hebben ze ook nog een allemaal die mislukte staart in het DNA... heeft er iemand nog hongerige rovers in Zuid-Holland? :rolleyess:
Dat komt dan omdat je andere vissen ze niet op eten of is er meer aan de hand met de guppen met de ronde staarten?

Dat komt dan omdat je andere vissen ze niet op eten of is er meer aan de hand met de guppen met de ronde staarten?
Weet niet of ik de vraag helemaal goed begrijp. In iedergeval zijn mijn guppen een allegaartje van marktplaats. Ik vermoed heel erg dat het al behoorlijke inteelt is. Mogelijk is dat de oorzaak van de korte ronde staart bij deze ene mannen gup. De anderen hebben wel redelijk normale starten. Omdat de kwaliteit niet top is wil ik er geen nageslacht van. Maar helaas was deze "vermomde" man dus bij de vrouwen terecht gekomen en het pasgeboren nageslacht wordt helaas niet opgegeten door de Cleithracaras.

De man met ronde staart zit nu bij de mannen trouwens. Maar die is nu zwaar de pineut, omdat ze hem ook vrouw lijken aan te zien. 6 mannen samen ging best goed, maar nu zitten ze continu achter deze met ronde staart aan. De rugvin is wel van een man, dus ben nu vrij zeker dat het een man is.

Laatst bewerkt:
Ah ok, ik dacht dat je andere vissen ze zouden aanzien voor soort gelijke vissen en daardoor niet opeten. Maar het zijn ook nog misvormde guppen

Die twee vrouwen met een rode staart en een rode neus zijn twee blonde black eyed koi guppen. En naar alle waarschijnlijkhied de platinum variant (enkel goed zichtbaar op de borstpartij bij de mannen).

Nou, de verwantschap van guppen die via de commerciële handel bij de consument beland zijn, kunnen wel degelijk aan elkaar verwant zijn. Veel groothandels hebben vaste connecties met bepaalde fish farms (voor ons doorgaans uit Azië, Tsjechië en Israel). En nederlandse groothandels maken ook gebruik van privékwekers binnen Nederland en veelal Duitsland.
De vissen (in dit geval sierguppen) worden bij Fish farms in massa gekweekt met weinig tot geen selectieprocedures. Hierdoor zal er altijd verschil in kwaliteit gaan ontstaan. In die bassins kweken ze per stam al door elkaar waardoor de verwantschap al behoorlijk aanwezig is. Dan gaan ze naar een importeur/groothandel waar ze doorgaans ook in dezelfde bakken komen. Doch er zijn ook gupstammen waarvan de groothandel de mannen van de vrouwen scheiden. Doch hebben de vrouwen doorgaans al gepaard bij de fish farms waardoor er toch nog genoeg verwantschap aan nakomelingen optreden. Nu is het dusdanig dat meerdere groothandels dezelfde bronnen van aanleveringen hebben. Dus om te stellen dat vissen van een andere groothandel daardoor niet verwante dieren heeft t.o.v. een andere groothandel is al snel teveel gezegd. Dan heb je nog de retail. Die bestellen hun guppen ook bij de groothandel (of privékweker). Doch vele winkels/tuincentra maken gebruik van dezelfde groothandels. Hierdoor is er dan ook niet te stellen dat bij een andere verkooppunt we te maken hebben met non-verwante vissen.
En weet ook dat buitenalndse kwekers en fish farms ze ook ergens van betrekken (en een deel komt ook gewoon vanuit Europa). Al komt het bijvoobeeld uit Thailand bij de nederlandse groothandel, de vissen kunnen afstammen van vissen die vanuit Europa zijn ingevoerd.
Bij mij is het door de jaren heen ook al vaker gebeurd dat mijn vissen richting andere landen gingen en uiteindelijke nakweken weer richting ons gaan. Weer te herleiden tot verwantschappen. Doch het is meer de vraag in hoeverre ze aan elkaar verwant zijn.

De verschillende siergupstammen zijn uiteindelijk heel ver aan elkaar verwant. Want dergelijke sierguppen zijn namelijk voortgekomen uit mutaties die in lijnkweek zijn gezet en door verschillende soorten met elkaar te gaan kruisen. Dus in een verre historie zijn ze idd aan elkaar verwant. Maar dat staat dan zo ver van elkaar af dat het geen kwaad kan in de doorvererving.
Sierguppen zijn allemaal voortgekomen vanuit de Poecilia reticulata (tegenwoordig eventueel ook ingekruist met een endlersoort). Naast de Poecilia retioculata in het wild, bestaan er ook nog andere guppensoorten, zoals de Poecilia obscura en de Poecilia kempkesi. Net zoals de Poecilia reticulata en de Poecilia wingei verschillen ze van DNA. Maar kunnen onderling wel kruisen met elkaar en vruchtbare jongen krijgen. Evenetueel wordt het rijtje nog aangevuld met het subgenus "Micropoecilia".
Kun je wel wat van je beste guppen met ons delen dan?
Ben ik erg benieuwd naar hoe je ze omschrijft!

Dat moeten wij hobbyisten toch wel voor elkaar kunnen krijgen, jouw guppies zijn zo bijzonder mooi dat ik me wel kan voorstellen dat je er heel wat hebt om te ruilen danwel ze belangeloos wegteschenken , nou ik verheug me vast want dan kunnen we allemaal met zulke leuke gupjes in onze aquarias genieten

Fijn dat je de tijd neemt om het zo uitgebreid te omschrijven Stanovic. Erg leerzaam.

Ik kan door griep niet goed slapen en lag er nog eens over na te denken. Op de farms hebben ze een grote populatie samen zitten geef je aan. Bedoel je met verschil in kwaliteit dan de zuiverheid van de kweek stam? Want voor de kwaliteit van het DNA zou een grote genen poel toch juist positief moeten zijn? Ze zijn dan wel ver verwant, maar vooral direct verwantschap is problematisch. Bij mensen is de kans op een afwijking 5% bij een kind van neef en nicht en nog maar 3,5% bij achterneef en nicht. Terwijl de kans altijd al 2 a 3% is. Neem aan dat voor guppen ook zoiets geld.

Als de guppen van een ander stam/kleurstelling zijn dan zullen ze toch niet direct verwant zijn?

Correct me if I'm wrong!

Heel erg bedankt voor deze uitleg stanovic.
In principe zijn ze dan zo ver verwant,
dat je eigenlijk niet meer over verwantschap kan praten.
Die 2 vrouwtjes met het rood kopje en staartje waren ook wat duurder dan de andere guppen,
komen die dan minder voor of wat is hier speciaal aan deze visjes? De kleur?

Bij mij is het door de jaren heen
Maar kun je wel wat van jouw guppensoorten met dit forum delen dan?

Dat moeten wij hobbyisten toch wel voor elkaar kunnen krijgen, jouw guppies zijn zo bijzonder mooi dat ik me wel kan voorstellen dat je er heel wat hebt om te ruilen danwel ze belangeloos wegteschenken , nou ik verheug me vast want dan kunnen we allemaal met zulke leuke gupjes in onze aquarias genieten

Had je graag wat nieuwe guppen gehad Edwin? 🙂

1670757403915695970316.jpg
Ja hoor! Ofschoon ik qua reizen enigzins financieel beberkt ben, vind ik guppen altijd leuk ik heb er nog wel wat maar een beetje meer blauwverervend zou ik leuk vinden

Bijlagen

• 20221108_190639.jpg
    20221108_190639.jpg
    338.6 KB · Weergaven: 89
  • 20221119_163909.jpg
    20221119_163909.jpg
    250.2 KB · Weergaven: 92
  • 20221211_130503.jpg
    20221211_130503.jpg
    200.1 KB · Weergaven: 88
Helaas had een van de mannen de ronde staart als bij een vrouwtje.
Als er ronde staarten danwel andervormige staarten zich ontwikkelen terwijl je ze als deltastaarten hebt aangeschaft dan houdt dat in dat de é♪0n van beide ouders of beide ouders genen "meedragen" van non deltastaarten. Maar ook bij een zuivere deltastam, kan het nog voorkomen dat een andersoortige staat zich zal gaan ontwikkelen doch is dat percentage klein te noemen. Zou het zelf geen misvormde guppen noemen. Maar daarom selecteren serieuze guppenhouders altijd in elke generatie op de kwaliteit op peil te houden.
Kun je wel wat van je beste guppen met ons delen dan?
Ben ik erg benieuwd naar hoe je ze omschrijft!
Oh, jawel hoor...
Tja, wat noem je mooi? Dat is zo persoonlijk wat iemand mooi vindt. Wat ik bijzonder fraai vind kan een ander weer als tegenvaller bezien. Maar dank je voor het compliment.
Als de guppen van een ander stam/kleurstelling zijn dan zullen ze toch niet direct verwant zijn?
Wat ik reeds zei is dat elke siergupstam een door een mutatie in lijnkweek gezette versie is of een gekruiste versie betreft die verder in lijnkweek is gezet. Dus zouden ze in den beginne aan elkaar verwant zijn doch in inmiddels zo ver aan elkaar verwant zijn dat die verwantschap te verwaarlozen is.
Ze zijn dan wel ver verwant, maar vooral direct verwantschap is problematisch.
In zo'n massakweek, zitten van alles bij elkaar zoals neef en nicht, achterneef en achternicht, ooms en tantes doch ook broers en zussen. Afhankelijk van welke met welke paart, zal de verwantschap dichter of verder verwant aan elkaar zijn. Hoe verder aan elkaar verwant des te beter voor de diversiteit in de genenpoel.
Ik doe weleens het volgende als ik maar weinig vissen tot mijn beschikking heb, dan deel ik de nazaten in een paar groepen op. En die hou ik een paar generaties apart van elkaar. Dan wordt de verwantschap tussen die groepen kleiner. En kan ik ze weer onderling wisselen met vers bloed naar een andere groep.
In principe zijn ze dan zo ver verwant,
dat je eigenlijk niet meer over verwantschap kan praten.
Ik verwijs jou even naar een vorige repliek hierzo in deze. Op zo'n moment is de verwantschap te verwaarlozen.
Die 2 vrouwtjes met het rood kopje en staartje waren ook wat duurder dan de andere guppen,
komen die dan minder voor of wat is hier speciaal aan deze visjes? De kleur?
Koiguppen bestaan nu al zo'n kleine 12-13 jaar. De eersten zag ik live in 2013 in Duitsland. Toen zaten ze nog in het show segment. En die gingen toen nog voor zo'n €50,00 per koppel naar de nieuwe eigenaar. De koiguppen zijn vernoemt naar de koi (karpers). En ook deze guppen zijn een creatie vanuit Japan. Ze waaren begonnenmet de blonde albino koiguppen. Inmiddels zijn er tig andere koigup variaties op de markt. De prijzen zijn inmiddels flink gedaald doch afhankelijk van welke versie, kunnen de prijzen nog wel vies tegenvallen.
Ik ben bij meerdere visveilingen geweest zowel binnen Nederland als Duitsland. En elke keer als een levendbarende soort (dus ook guppen) de €100,00 streep weet te halen, dan wordt er door iedereen in de handen geklapt. M.n. amerikanen en japanners durven flink te bieden.
De koiguppen zoals jij ze hebt zijn zogenaamde kohaku guppen. Kohaku betekent tweekleur on het japans. Inmiddels zijn er ook sanke's (witte grondkleur met rood(of oranje) en zwart) en de showa's (zwarte grondkleur met wit en rood (of oranje)), de tancho (rode of oranje vlek op de kop) en de shiro utsuri (zwarte grondkleur met witte strepen).
Ikzal straks wel wat foto's plaatsen van guppen. Ik ga zo eerst even wat eten.

Op verzoek van @Edwin68:
10847199_803570033089616_4357230142926545305_o.jpg
Orange tiger roundtail
44259709_742942549390173_6168609374009819136_o.jpg
Red nigrocaudatus doublesword
47378481_768846983466396_5042546447388508160_n.jpg
Lutino panda (binnen Nederland hebben we die opaal albino genoemd)
60667898_865107437173683_1291172683639160832_o.jpg
Wienersmaragd onderzwaard blond
220266437_1481688912182196_7217410204452308345_n.jpg
Tuxedo red koi
IMG_4918a.jpg
Wienersmaragd dubbelzwaard grijs
IMG_1880a.jpg
Moscow black roundtail
235181702_1499693397048414_4617976817655527997_n.jpg
Nigrocaudatus 1 platinum (wordt ook wel als gold betiteld)
245107627_1537393183278435_1659612521591212708_n.jpg
Dumbo red (wordt ook wel big ear, butterfly en elephant ear genoemd)
IMG_0386a.jpg
Moscow blue (mooi stevig lijf... Via de groothandel zijn ze vaak wat slanker)

Volgende rijtje:
IMG_2170a.jpg
Swallow full red platinum
IMG_3295.jpg
Platinum blond koi
IMG_4211.jpg
red snakechest koi blond
IMG_7927a.jpg
Full gold
IMG_3118a.jpg
Albino koi
yellow taxi glass belly guppy 012.jpg
Yellow taxi glass belly
livebearer1 155a.jpg
Platinum white panda blond
livebearer2 419c.jpg
Platinum red grijs
IMG_9648a.jpg
Filigree topsword gold
DSCF5893a.jpg
Dwarf panda (de echte pandagup is groter en de vrouwen hebben een grijze grondkleur en zwarte vinnen en zadel terwijl de dwergpanda gup kleiner blijft en de vrouwen pink zijn. Dat ze kleiner zijn heeft te maken met het pink-gen dat ze meedragen. Aan dit pink-gen zit een dwerggroei-gen aan verbonden. Dat is de reden waarom ze kleiner zijn en niet zoals de commercie het stelt dat het endlerhybriden zijn. Deze stam heeft geen enkel spatje endlerbloed erbij in zitten.

Mooie verzameling! Ik zou bijna ook met guppen gaan beginnen. dan moet ik alleen wat anders wegdoen en daar heb ik geen zin in....

Next:
livebearer4 146a.jpg
Full red roundtail
livebearer5 101a.jpg
Opal white gold
livebearer5 058.jpg
Ginga rubra blond (Deze soort is een pure gup en dus niet zoals de commercie doet blijken een endlerhybride). Er zit geen spatje endlerbloed bij in. Doch er is een wildgup gebruikt. En dat geldt voor alle Ginga guppen (zoals Ginga rubra, Ginga sulpherus en de Ginga kinubali).
livebearer6 067a.jpg
Ginga rubra dubbelzwaard blond
high end ritz guppy 015.jpg
High end Ritz (net zoals de Ginga's ook gecreëerd door de overleden japanse kweker Kenjrio Tanaka). Helaas heeft de commercie ze ook als endlerhybride op de markt gezet. Ik weet wie ze aangeleverd heeft en op verzoek van o.m. Ruinemans en diegene die ze aanlvert heb ik een nederlandse naam aan moeten geven. Commercieel kon de groothandel geen link maken met de naam en de gupstam in kwestie. Dus heb ik die op het uiterlijk vernoemd, t.w. magenta snakeskin DS (doublesword). Ook hier zit geen enkel spatje endlerbloed bij in.
IMG_7839.JPG
Green lace
IMG_7745.JPG
Maple leaf dubbelzwaard
IMG_7420.JPG
Tuxedo red koi rosetail
IMG_7035.JPG
Green zebrinus onderzwaard
IMG_5364.JPG
Full red albino (Wordt ook wel red moscow genoemd)

Ik hou het even hierbij. Hopelijk is dit voorlopig genoeg kijkwerk voor @Edwin68 en anderen uiteraard.

Het vergt wel ruimte... Dus denk goed na eer je begint...
Dat doe ik dus...en ik begin er dus niet aan, maar dat wil niet zeggen dat ik ze wel mooi vind om ze te zien!
Net zoiets als een mooie auto of een mooie avondjurk in de etalage....Ik geniet er van, maar hoef het niet zelf te hebben:smitten:Dus blijf rustig posten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan