vinnig
Well-known member
- Lid geworden
- 14 mei 2022
- Leeftijd
- 40
Ons aquarium is inmiddels meer dan n jaar oud, maar nog steeds problemen.
Nieuwste probleem is lange en korte groene draadalg.
Aantal plantjes zijn dood en n aantal krijgen sneller alg dan ze kunnen groeien.
In n paar weken tijd komt het ondanks elke keer weghalen heel snel opzetten en verzwelgd het planten, ramen en apparatuur.
Ben net weer 2 uur bezig geweest om er zoveel mogelijk uit te halen.
Ik voeg elke dag 1 scheutje floragrow pro toe, dat zou als t goed is fosfaten moeten hebben.
Alleen meet ik nu al 3 dagen achter elkaar 0 fosfaten en 0 nitraten.
Zou het kunnen dat de algen het opeten voordat de planten erbij kunnen?
Is het een idee om ineens 10 scheutjes te doen wekelijks ipv elke dag 1 scheutje?
Om de planten de gelegenheid te geven wat te eten.
Co2 probeer ik zoveel mogelijk toe te voegen maar zit op de max. Moet nu wekelijks de cilinder. Bijvullen.
Door de surface skimmer en de pomp uitlaat vlak onder oppervlakte zal er wel veel co2 verloren gaan.
Maar doe ik dit niet dan zit er na 2 dagen zo'n dikke kaamlaag op dat je 'm eraf kan scheppen.
Nu de vraag, hoe krijg ik dit weer goed?
Nieuwste probleem is lange en korte groene draadalg.
Aantal plantjes zijn dood en n aantal krijgen sneller alg dan ze kunnen groeien.
In n paar weken tijd komt het ondanks elke keer weghalen heel snel opzetten en verzwelgd het planten, ramen en apparatuur.
Ben net weer 2 uur bezig geweest om er zoveel mogelijk uit te halen.
Ik voeg elke dag 1 scheutje floragrow pro toe, dat zou als t goed is fosfaten moeten hebben.
Alleen meet ik nu al 3 dagen achter elkaar 0 fosfaten en 0 nitraten.
Zou het kunnen dat de algen het opeten voordat de planten erbij kunnen?
Is het een idee om ineens 10 scheutjes te doen wekelijks ipv elke dag 1 scheutje?
Om de planten de gelegenheid te geven wat te eten.
Co2 probeer ik zoveel mogelijk toe te voegen maar zit op de max. Moet nu wekelijks de cilinder. Bijvullen.
Door de surface skimmer en de pomp uitlaat vlak onder oppervlakte zal er wel veel co2 verloren gaan.
Maar doe ik dit niet dan zit er na 2 dagen zo'n dikke kaamlaag op dat je 'm eraf kan scheppen.
Nu de vraag, hoe krijg ik dit weer goed?