Oase Biomaster Thermo 600


Als gebruiker van dezelfde pomp wil ik nog even een tip meegeven, eigenlijk is de capaciteit van de motor te groot voor de seals van de pomp .
Ik had in beide pompen lucht uit de uitstroombuizen, bij 1 pomp was dit over nadat ik de hoeveelheid uitstromend water moest knijpen .
Ik had de link pas deze week gelegd m,n andere pomp bleef lucht blazen, ik heb een ander deksel met motor gekregen en het was even over met de luchtuitstroom
nu twee weken erna begon het weer, ik heb van pomp twee de uitstroom lager gesteld met een ventiel nu is het luchtbellen verhaal over .
Wellicht als er nog iemand een luchtlek probleem heeft dat hij hier zijn voordeel mee kan doen .
 
Ik heb vanwege dit probleem mijn oase pomp ingeruild voor een Eheim. Een goede service van de winkel. Dit probleem komt veel voor bij oase. Ik zal de naam niet noemen van de winkel, maar daar erkennen ze het probleem. Liever een ander merk. Het wisselen van de druk knop heeft niet geholpen. Ik vraag me af waarom de 600 en de 850 nog geproduceerd wordt.
 
Als gebruiker van dezelfde pomp wil ik nog even een tip meegeven, eigenlijk is de capaciteit van de motor te groot voor de seals van de pomp .
Ik had in beide pompen lucht uit de uitstroombuizen, bij 1 pomp was dit over nadat ik de hoeveelheid uitstromend water moest knijpen .
Ik had de link pas deze week gelegd m,n andere pomp bleef lucht blazen, ik heb een ander deksel met motor gekregen en het was even over met de luchtuitstroom
nu twee weken erna begon het weer, ik heb van pomp twee de uitstroom lager gesteld met een ventiel nu is het luchtbellen verhaal over .
Wellicht als er nog iemand een luchtlek probleem heeft dat hij hier zijn voordeel mee kan doen .
Je koopt dit filter juist vanwege de extra stroming. Beetje zonde om deze dan te knijpen.

Ik heb vanwege dit probleem mijn oase pomp ingeruild voor een Eheim. Een goede service van de winkel. Dit probleem komt veel voor bij oase. Ik zal de naam niet noemen van de winkel, maar daar erkennen ze het probleem. Liever een ander merk. Het wisselen van de druk knop heeft niet geholpen. Ik vraag me af waarom de 600 en de 850 nog geproduceerd wordt.

Ik heb hetzelfde gedaan! Ook service van de winkel.
 
hmm, beetje jammer dat de online shop waar ik de 850 aangeschaft heb heel moeilijk deed, ontkende dat het probleem nog bestond, zou al lang opgelost zijn door Oase. Als ik de kop zou opsturen zou ik geen vervanging krijgen dus zou ik zonder filter komen te zitten, en als Oase van mening zou zijn dat er geen probleem met mijn filter was, zouden alle onderzoekskosten etc. voor mij zijn. Alsof ik vrijwillig mijn filter voor de grap zou opsturen. Na lang aandringen en het opsturen van linkjes naar fora en filmpjes op youtube waarop te zien was dat het probleem weldegelijk bestaat werd er schoorvoetend toegegeven. Daarna werd er om foto's van mijn opstelling gevraagd, daarna om filmpjes van het probleem, wat lastig zou zijn omdat het blazen van lucht onregelmatig gebeurt. Gezien de vele reacties dat een nieuwe kop weinig verbetering brengt uiteindelijk gestopt met het proces, maar bestel daar nooit meer iets, en al zeker geen Oase helaas. Weet niet of het gewaardeerd of zelfs toegestaan wordt wanneer ik hier de naam van de website neerzet (*kuch*aquastoreXL*kuch*) maar mijn ervaring was helaas minder positief.
 
Weet niet of het gewaardeerd of zelfs toegestaan wordt wanneer ik hier de naam van de website neerzet (*kuch*aquastoreXL*kuch*) maar mijn ervaring was helaas minder positief.
Sterker nog ik zou het hier ook plaatsen.

Voor een ieder toch handig om je ervaring te weten. Filters zijn toch dure aankopen en een goede service van een zaak is toch wel gewenst.
 
Zeer slechte service van aquastorexl. Met een beetje onderzoek kom je makkelijk achter de gebreken van de filter. Dat wantrouwen naar de klant toe is echt niet op z'n plaats en niet klantvriendelijk.
 
Sterker nog ik zou het hier ook plaatsen.

Voor een ieder toch handig om je ervaring te weten. Filters zijn toch dure aankopen en een goede service van een zaak is toch wel gewenst.

Ja weet niet precies wat de policy omtrent zoiets is, maar deel het graag idd.

Zeer slechte service van aquastorexl. Met een beetje onderzoek kom je makkelijk achter de gebreken van de filter. Dat wantrouwen naar de klant toe is echt niet op z'n plaats en niet klantvriendelijk.

Ja was inderdaad verre van klantvriendelijk, eerst heel hard ontkennen en het vervolgens vrijwel onmogelijk maken om het aan te tonen, terwijl het gewoon een bekend probleem is.
Uiteindelijk hun verlies, want kocht er nog wel eens wat, maar nu niet meer :)

Hebben we een mooie plaats voor https://aquaforum.nl/threads/aquastore-xl-webshop.67413/
Is helaas geen best adres als het aankomt op garantie gebeuren.
Had TS kunnen lezen trouwens in genoemde afdeling.

Had ik dat maar eerder geweten :)
 
Hoop dat het goed gaat
houd wel je uitstroom in de gaten (lucht bellen) of er geen lucht aangezogen wordt ivb de heater als het filter lucht aanzuigt wordt de houder waar de staaf in zit niet goed gevult.
Het resultaat laat zich raden.
Ik dacht eerder te begrepen dat de spraybar de luchtbelletjes spuwt, dat de luchtbelletjes juist goed voor de planten zijn. Of ik heb het mis?
 
Ik neem aan dat je niet het oude filter geheel met alle media heb verwijderd en nu alleen de nieuwe erop heb staan draaien? Zo wel gaat dit zeker gedoe geven.
Jawel, ik heb het oude filter (Biobox2) verwijderd, maar ik bewaar hem als een reserve, voor als mijn Oase Biomaster ineens stuk gaat of mij niet bevalt.
 
Jawel, ik heb het oude filter (Biobox2) verwijderd, maar ik bewaar hem als een reserve, voor als mijn Oase Biomaster ineens stuk gaat of mij niet bevalt.
Als je de filtermedia uit de biobox2 niet in je oase hebt gedaan moet je opnieuw indraaien..

Ik dacht eerder te begrepen dat de spraybar de luchtbelletjes spuwt, dat de luchtbelletjes juist goed voor de planten zijn. Of ik heb het mis?
Ik denk dat je (gewone) luchtbelletjes verward met CO2. Dit is niet hetzelfde.
 
Als je de filtermedia uit de biobox2 niet in je oase hebt gedaan moet je opnieuw indraaien..


Ik denk dat je (gewone) luchtbelletjes verward met CO2. Dit is niet hetzelfde.
Hm, ik geloof dat ik Michelle1 niet helemaal begreep. De media betekent de filter met de sponzen, keramische korreltjes en andere materialen, eehh...

Ooohhh, CO2...nee, heb ik niet. Ik las dat ik voor mijn aquarium met de Oase Biomaster Thermo 600 de CO2 niet erbij hoef hebben.
 
Jawel, ik heb het oude filter (Biobox2) verwijderd, maar ik bewaar hem als een reserve, voor als mijn Oase Biomaster ineens stuk gaat of mij niet bevalt.

Als je het oude filter geheel heb verwijderd met inhoud en het nieuwe filter zo erop heb gezet zou ik heel snel NO2 en NH3 gaan meten want dan is de kans groot dat je watertje erg oploopt. Je heb nu alle bacties weg gegooid. Dat zullen je vissen niet fijn vinden.

Geen testdruppels dan verversen, verversen en verversen
 

Terug
Bovenaan